Gå til innhold

Bytte bank

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg har vært kunde i banken min (sparebank 1, avd et annet sted i landet) i snart 10 år tror jeg.

Tidlig i voksenalder hadde jeg en fryktelig rotete økonomi som bidro til masse inkassokrav og betalingsanmerkninger.

I dag har jeg fast inntekt, tjener greit, og er snart ferdig med nedbetaling av all gjeld. Har ikke hatt noen nye inkassokrav eller noe sånt på over fem år nå.

Har heller ikke misligholdt forholdet mitt til banken.

Nå kunne jeg tenke meg å bytte bank, eller flytte over til Sparebank 1 sin avdeling her jeg bor.

Vil en ny bank ta imot meg som kunde når jeg fortsatt har to betalingsanmerkninger (den ene forsvinner nå om et par mnd) ?

Det er altså kun snakk om en lønnskonto, sparekonto og vanlig bankkort. Jeg skal aldri ha kredittkort eller lignende. Etter alt jeg har slitt med for å betale ned all gjeld i disse 5 årene, så har jeg en avtale med meg selv om aldri å ha kredittkort, kjøpe noe på avbetaling og lignende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det går greit å åpne lønnskonto og sparekonto. Kort får du nok også hvis du har gått inn på en betalingsordning for inkassogjelden din. Om det da blir et visakort eller et debetkort uten visa er opp til banken.

Endret av Alison

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...