Gå til innhold

Aldersforskjell

Fremhevede innlegg

Gjest Venninne
Skrevet

Min kamerat på 41 har hatt one-night-stands med en jente på 23. Jeg ble litt overrasket da jeg hørte hvor gammel (eller rettere sagt ung...) hun var. Hva synes dere om denne aldersforskjellen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Min kamerat på 41 har hatt one-night-stands med en jente på 23. Jeg ble litt overrasket da jeg hørte hvor gammel (eller rettere sagt ung...) hun var. Hva synes dere om denne aldersforskjellen?

Helt greit om begge er voksne, ansvarlige mennesker som vet hva de gjør og er klar over hva "forholdet" mellom dem (altså ONS) går ut på.

Utover det er det vanskelig å uttale seg når man ikke kjenner personene. Det er lett å forestille seg en eldre fyr som lurer og forfører ei ung, uerfaren jente, men jeg vet det omvendte skjer også.

Skrevet

Når man er 23 år er man vel gammel nok til å ta egne avgjørelser da. Synes kanskje 41 og 23 år er litt mye, men det er ikke det verste jeg har hørt om, og så lenge de begge vil det og ingen utnytter den andre så bør det ikke være noe problem mener nå jeg da.

Skrevet

Jeg tror ikke det er spesielt uvanlig med den aldersforskjellen mellom sexpartnere.

Skrevet

De kan godt gifte seg, og bli lykkelige også, men det blir litt kjedelig for henne å bli pensjonist. Når hun blir 67 er han 85 og hun vil ut å og reise, mens han ikke kan lenger pga av alderdom, helse og smerter. Men de kan fint få 40 lykkelige år sammen, mens de som gifter seg med jevnaldrende ofte blir skilt etter 3 år.

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Venninna mi på 18 har sex med en på 40. Jeg synes ikke det er kult. Han sier hele tiden at hun er for ung, men han driter jo i det. Som om han vet selv at det han holder på med ikke er helt ok. Selvrettferdig fyr.

Skrevet (endret)

Så lenge begge er myndige ser jeg ikke noe grunn til å mene så mye om det. Mange jenter liker eldre menn, selv synes jeg mange menn rundt femti er veldig tiltrekkende, og det har jeg synes siden jeg var tjue.

Endret av Glør
Skrevet

Menn på 50 som bærer alderen godt og ser ti år yngre ut, er erfarne og trygge på seg sel vog vet hvordan de skal omgås kvinner. Spesielt de gifte/skilte mennene.

Kvinner i 30-årene og menn i 50-årene er perfekt match!

Skrevet
Venninna mi på 18 har sex med en på 40. Jeg synes ikke det er kult. Han sier hele tiden at hun er for ung, men han driter jo i det. Som om han vet selv at det han holder på med ikke er helt ok. Selvrettferdig fyr.

Hvorfor synes du ikke dette er ok?

Om venninnen din er en selvstendig jente og vil dette og trives med det - hvorfor skal andre ha innvendinger?

Skrevet

Hun er da voksen ikke sant? Jeg var 20 år da jeg møtte min partner som jeg har vært samboer med i 13 år nå. Han var 34 år. Så klart er det forskjell men det er bare spennende det. Min mors venninne var stygg med han. Hun sa han var på barnerov, men se hvor lenge hun hadde en mann da. Varte vel neppe et par år engang. :roll:

Skrevet

Jeg syns det er en grei aldersforskjell. Når det kommer til seksualpartnere har jeg egentlig ikke noe imot aldersforskjeller, såfremt det ikke er snakk om en 14 år gammel jente og en 40 år gammel mann. Det er jo pedofili.

Gjest Youngster
Skrevet

kjæresten til venninna mi er 25 år gammel mens hun er 17.

Hva synes dere om det?

Jeg tror jeg synes det er litt mye

Skrevet
kjæresten til venninna mi er 25 år gammel mens hun er 17.

Hva synes dere om det?

Jeg tror jeg synes det er litt mye

Jeg tror de fleste slike forhold ikke vil funke i lengden, da det ofte er stor forskjell i alderen. 17 er ganske ungt, de fleste endrer seg mye etter den alderen.

På den andre siden: det kan funke. Skader ikke å prøve, så lenge ingen blir utnyttet og de har det bra :)

Skrevet
Hvorfor synes du ikke dette er ok?

Om venninnen din er en selvstendig jente og vil dette og trives med det - hvorfor skal andre ha innvendinger?

De fleste 18 år gamle jenter, og i hvert fall ikke denne, har ikke så mye annet å tilby en mann på 40 enn kroppen sin. Jeg synes det er kvalmt at menn vil ha sex med kvinner de synes er for umodne til å ha et vennskap til. Men dette er nå bare meg. Ikke si at foreldrene dine ikke ville ha syntes ett eller annet om du dro hjem en mann på 40 når du var 18. Tror ikke denne mannen hadde likt at hans kamerater sendte sin egen datter lange blikk.

Gjest Kvinne_31
Skrevet
Kvinner i 30-årene og menn i 50-årene er perfekt match!

Blæh :blink: Er selv kvinne i starten av 30 årene og kunne A L D R I i verden tenkt meg en mann i 50 årene!!!

Gutter i midten av tyveårene derimot? Ja, takk!!! :D

Skrevet

Venninnen min hadde en seksuelt forhold når hun var 16 med en mann på 32. Jeg er helt sikker på at hun ble utnyttet, det holdt ikke lenge for å si det sånn, og hun var veldig såret etterpå.

Men 23-41... hun er jo voksen, vanskelig å si uten å kjenne dem synes jeg.

Gjest felgen
Skrevet

Er nitten år selv, og har kjæreste som er tolv år eldre. Det fungerer utmerket, selv om han får høre det ofte, både av egne kamerater og av andre som mener det er " en skam ".

Jeg sliter og med å få mine venner til å akseptere det - noe som sjokkerer meg.

Vi lever tross alt i 2009, og jeg var totalt uvitende om at det var så lite aksept for alderforskjell i våre dager. For min del var dette fullstendig nytt, da jeg aldri har sett på alder som noe problem selv.

Skrevet

Det kommer litt an på måten det skjer på. Er man 40 og dama er 18 og man er åpen og inviterende og ikke manipulerende og bruker ikke psykologisk makt så er alt greit. Eller hvis ho tar mest initiativ.

Eventuelt omvendt med ho/han, skjer sikkert det også.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tenker "så heldig for ham". For en ONS spiller det vel ingen rolle.

Gjest moonie
Skrevet

Jeg er 23 og har hatt sex med en på 45 i over ett år, begge er klar over at det er drøy aldersforskjell, men så lenge vi har det bra begge to så ser jeg ingen grunn til å la vær. Begynte med fylleepisoder, og har utviklet seg, skal ikke se heeelt bort ifra at det kan bli et formelt forhold hvis det fortsetter like bra mellom oss, men den venter vi litt med pga. reaksjoner vi vil møte fra andre. Da er det greit å være 110% sikker på hva man virkelig vil. :natti:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...