Gå til innhold

Bæring funker ikke for oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid synes det har vært veldig koselig å bære barnet mitt, og har investert i sjal, ringslynge, mei tai, ergo og bærejakke. De første 3 mnd koste han seg når han ble båret, men etter det har han egentlig bare likt det dårligere og dårligere jo større han ble. Vi har gjort flere forsøk med å bære han på ryggen min i ergo eller mei tai, men han dytter i fra ryggen min, og sitter liksom ikke bra uansett hvordan vi strammer og justerer ting. Han henger liksom litt bakover enda det er for stramt. Med ergoen kommer støtten ikke langt nok opp til nakken hans så da henger han ut med hodet. Og han skriker!! Han liker det ikke i det hele tatt.

Så kanskje jeg bare må bite i det sure eplet og innse at jeg kanskje må ta frem bæremeisen og selge alt jeg har av bæretøy? Er ikke bæring for alle tro? Han sitter jo såå fint i bæremeisen, men i mei taien så får han liksom helt mark. Presser og dytter og liker seg ikke. Murr, synes bæring er oppskrytt:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke nødvendigvis slik at bæring passer for alle... Men - det høres jo ut som stillingene han sitter i ikke er optimale. Du bor ikke slik at du har mulighet til å dra innom en butikk hvor de selger mye bæretøy for å få hjelp til å "sjekke" bærestillingene dine etc da? Ellers er det vel også noen på forumet tettinntil som hjelper til med demonstrasjoner med bæretøy etter hva jeg har hørt.

Skrevet

Snuppa mi på tre mnd nekter plent å sitte i Ergo. Derimot trives hun veldig godt i baby bjørn for da kan hun sitte utover. Selv elsker jeg ergoen men hva hjelper det når barnet hyler?

Skrevet

Hvorfor må du bære hele tiden da? Både mor og barn trenger å være litt for seg selv uten å måtte klistres inntil hverandre.

Nei jeg er ikke hysterisk, har gitt barna nærhet når de trengte det. Og det er ikke hele forbaska tiden.

Skrevet

Sønnen min var super fan av en av bæreselene til Bjørn Borg, den hvor man kan både henge med ansiktet innover og utover. Fra han var 3 måneder ville han bæres med ansiktet utover, når han begynte å bli sliten snudde jeg han mot meg og da koste han med hode på brytet mitt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...