Hexagon Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 Vet ikke om jeg la denne under riktig forum men.... Vi bor i blokk. Har kun en etasje over oss. Et ungt par. Som oftest hører vi ingenting fra dem, men det er en ting som plager oss. Hver morgen kl 06.00 vibrerer det i gulvet. Det varer en liten stund, og så kommer den ofte tilbake 06.09. Noen ganger flere ganger også. Jeg er ganske sikker på at det er en mobiltelefon med alarm som ligger på gulvet. Det har hendt flere ganger at vi har våknet av det. Hører det såppas godt Kan vi si fra, eller bør man regne med såppas? Og hva skal jeg si? Og hvordan? Jeg vil ikke mase eller være vanskelig Har vært oppe hos dem en gang før og klaget på boring søndag morgen. Men hun sa at det ikke var dem
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 Vet ikke om jeg la denne under riktig forum men.... Vi bor i blokk. Har kun en etasje over oss. Et ungt par. Som oftest hører vi ingenting fra dem, men det er en ting som plager oss. Hver morgen kl 06.00 vibrerer det i gulvet. Det varer en liten stund, og så kommer den ofte tilbake 06.09. Noen ganger flere ganger også. Jeg er ganske sikker på at det er en mobiltelefon med alarm som ligger på gulvet. Det har hendt flere ganger at vi har våknet av det. Hører det såppas godt Kan vi si fra, eller bør man regne med såppas? Og hva skal jeg si? Og hvordan? Jeg vil ikke mase eller være vanskelig Har vært oppe hos dem en gang før og klaget på boring søndag morgen. Men hun sa at det ikke var dem Man kan liksom ikke klage på at noen bruker mob som vekkerklokke,litt av vitsen er vel at man vil høre vibrasjonen,kan liksom ikke be de legge den på noe mykt heller. Stilletiden er jo også over om det er ett borettslag 23-06
Lancelot Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Ville nok latt det ligge (høhø) og heller investert i noen gode ørepropper.
Gjest Gjestensen Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 haha.. ja det er 9minutter pause mellom "vekking" på enkelte telefoner Du kan jo foreslå at de kan legge telefonen på ett underlag, blad eller et klesplagg, for det er vel lyden man våkner av.. Hvis det er tre eller parkett så bråker "vibreringen" noe helt sinnsykt... Jeg hadde blitt skikkelig gretten hvis min nabo hadde vekket meg når HAN/HUN skal våkne, jeg vil våkne av min egen telefon.. Enkelt og Greit
angeleyes Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Jeg tenker at man må tåle litt hvis man bor i blokk, men det er jo ikke sikkert de tenker over at dere hører dette i det hele tatt. Er det mulig å si ifra på en måte som gjør at de blir klar over at dere hører det, men at dere kanskje ikke sier at de må slutte ( ok dette ble litt komplisert, men håper du forstår hva jeg mener.) Jeg tenker slik fordi jeg selv gjerne ville at naboene mine sier ifra om ting som plager dem som jeg ikke har noe problemer med å la være å gjøre. Ofte er det slike ting man ikke tenker på at kan være irritende for andre.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 Dette synes jeg du absolutt ikke skal akseptere, dette er å trå langt over alle støvelskaft, tenke seg å benytte mobiltelefon til oppvåkning om morgenen! Hvor egoistiksk kan man bli! Her er det bare å legge inn sak til styret i borettslaget og få kastet disse barbarene på hue og ræva ut.
Lovis Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 Du kan jo nevne det neste gang du treffer dem. Om du tar en litt humoristisk vri og spør om de har telefonvekking kl 6. Er ikke sikkert de har tenkt på over hodet at du hører det ned. Jeg bruker selv tlf til vekking, og den ligger på laminatgulv. Lyden er ikke nok til å vekke meg, må ha med "vibrasjonsbråket" også. Kanskje du kan hinte om at de burde hatt et nattbord.
juliane Skrevet 24. april 2009 #8 Skrevet 24. april 2009 Selvfølgelig kan du si fra om dette, så lenge du gjør det på en hyggelig måte! De aner sikkert ikke at dere våkner av dette, og det er vel de aller færreste som ikke skjønner at naboen ikke syns det er så stas å bli vekket klokka 6 hver dag. Burde jo ikke være noe problem for dem å enten legge mobilen på et bord eller på et klesplagg.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. april 2009 #9 Skrevet 24. april 2009 AKKURAT samme problemet her også, bor vi i samme blokk? Jeg skjønner at folk kanskje fnyser litt av at man reagerer på dette, men det er faktisk utrolig plagsomt å bli vekket av during i taket såpass tidlig på morgenen, særlig når personen ovenfor ikke virker til å våkne av den, så det fortsetter å vibrere de neste to timene. På grunn av at jeg har gått igjennom noen traumatiske opplevelser i den siste tiden, har jeg vanskelig innsovningsbesvær, og når jeg blir vekket av naboens klokkealarm kl halv seks om morgenen, får jeg ikke sove igjen etterpå, og jeg ender opp med å være trøtt hele dagen
angeleyes Skrevet 24. april 2009 #10 Skrevet 24. april 2009 Du kan jo nevne det neste gang du treffer dem. Om du tar en litt humoristisk vri og spør om de har telefonvekking kl 6. Er ikke sikkert de har tenkt på over hodet at du hører det ned. Jeg bruker selv tlf til vekking, og den ligger på laminatgulv. Lyden er ikke nok til å vekke meg, må ha med "vibrasjonsbråket" også. Kanskje du kan hinte om at de burde hatt et nattbord. Det var noe slikt jeg prøvde å skrive, men di skrev det mye mer forståelig enn det jeg greide:)
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #11 Skrevet 25. april 2009 Hva med å lage et lite skriv til alle naboer på et generelt grunnlag og legge det i postkassene deres? Det må skrives på en hyggelig måte selvsagt, ikke noe ubehagelig. Kanskje litt humoristisk? "Hei, kjære naboer Her i blokka er det godt å bo. Bare hyggelige mennesker på alle kanter, og ingen som plager hverandre med bråkete fester til langt på natt. Deilig! Her trives vi som plommen i egget. Men vi har en ørliten ting vi gjerne skulle gjort oppmerksom på, for de det gjelder. Vi regner med at dette er noe man rett og slett ikke vet om: Hvis man bruker mobil med vibrerende varsling som vekkerklokke, så bærer lyden godt gjennom gulv, vegger og tak, særlig dersom mobilen ligger på gulvet. Hvis du bruker sånn vekking, så husk at naboene dine kanskje vekkes samtidig som deg. Vi ønsker dere alle en herlig dag videre, og en riktig god natt! Hilsen Pompel og Pilt"
Rosalie Skrevet 25. april 2009 #12 Skrevet 25. april 2009 Jeg bor selv i OBOS-blokk fra slutten av 50-tallet, og her vet vi når alle naboene står opp om morgenen, og hva de hører på på radio når de spiser frokost, for såpass lytt er det faktisk. Men det kunne da aldri falt meg inn å kalle vekkerklokkevibrering såpass sent som kl 0600 for bråk? Og hadde jeg fått et slikt type brev i posten som sistnevnte innlegg, hadde jeg ærlig talt fått meg en skikkelig god latter, og enten hadde det gått rett i papirinnsamlinga eller så hadde jeg skrevet et ironisk svar og hengt det opp på avsenders postkasse.
Hexagon Skrevet 25. april 2009 Forfatter #13 Skrevet 25. april 2009 Takk for svar dere Dersom naboen under meg hadde kommet å sagt fra om noe slikt, hadde det gjort meg veldig lite å endre på det, derfor tenker jeg at naboene over tenker likt. Men når jeg ser svarene deres, så tenker jeg at jeg kanskje er vanskelig, og krever for mye. Selvsagt vil det være noe bråk i en blokk. Og det er kun vekkerklokken og når de trekker ned på do som vi hører. Så jeg tror vi egentlig er ganske heldige med naboene. Jeg har kun møtt på dem to ganger på et år, så jeg får nok ikke muligheten til å nevne det for dem. Må enten ringe på døra eller skrive en lapp....
Gjest nobilian Skrevet 25. april 2009 #14 Skrevet 25. april 2009 (endret) *** Alternativ 1: Bak 1-2-3-boller. Legg dem i en kurv sammen med en vekkerklokke (en du tåler lyden på?) som du sporer opp gratis i omgangskretsen din.Gå opp til naboen og del ut boller og klokke mens du på en positiv og hyggelig måte gjør oppmerksom på "situasjonen". Alternativ 2: Overse lyden til du blir vant med den. Endret 25. april 2009 av nobilian
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #15 Skrevet 25. april 2009 Herlighet! Er det rart det blir krig i verden, når folk gidder å henge seg opp i en liten vibrerende mobiltelefon? Makan til dilldall!
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #16 Skrevet 25. april 2009 Herlighet! Er det rart det blir krig i verden, når folk gidder å henge seg opp i en liten vibrerende mobiltelefon? Makan til dilldall! Nå har vel ts verken blitt sint eller noe annet som skulle tilsvare en reaksjon som denne. Jeg kan godt forstå det er frustrerende å bli vekket hver morgen klokka seks, hvis man egentlig ikke trenger å stå opp før en time eller to senere. Eller enda senere om man jobber skift. Det er jo ikke sånn at ts ber naboene om å snu om på livet sitt for å tilfredsstille henne. Alt hun vil er at de flytter mobilen fra gulvet og opp på et nattbord eller lignende. Jeg bor selv øverst i et lydt hus. Vi vet at lyden bærer godt fra gulvet vårt og ned til de som bor under oss, så vi passer alltid på å ikke trille noe over gulvet/støvsuge/la mobiler ligge på gulvet og vibrere osv i tidsrommet ca. 22-08. Det handler jo kun om å tenke seg litt om for å ta hensyn til naboene sine. Og dersom naboene ikke vet hvor lydt det er så bør jo kanskje noen informere dem på en pen måte? Uten å starte en krangel eller krig.
Marikke Skrevet 26. april 2009 #17 Skrevet 26. april 2009 Jeg ville snakket med dem. Naboer er som oftest intelligente folk som det går an å snakke med. Kanskje de er hyggelige også. Jeg tror ikke det blir krig i verden fordi folk tar opp ting som plager dem. Det er når de ikke snakker sammen og går rundt og irriterer seg over hverandre til begeret renner over at det går galt.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #18 Skrevet 26. april 2009 Jeg ville snakket med dem. Naboer er som oftest intelligente folk som det går an å snakke med. Kanskje de er hyggelige også. Jeg tror ikke det blir krig i verden fordi folk tar opp ting som plager dem. Det er når de ikke snakker sammen og går rundt og irriterer seg over hverandre til begeret renner over at det går galt. Jo, jeg tror at slike stadige"småklager" kan bidra til dårlig stemning i nabolaget, uansett hvor pent man sier i fra. Noe må en regne med når man bor tett, og småting synes jeg man bør tåle uten å måtte si fra om det. Naboene vil nok fort oppfatte det som en klage, selv om man sier det på en pen måte.
The Kitten Skrevet 26. april 2009 #19 Skrevet 26. april 2009 Vet ikke om jeg la denne under riktig forum men.... Vi bor i blokk. Har kun en etasje over oss. Et ungt par. Som oftest hører vi ingenting fra dem, men det er en ting som plager oss. Hver morgen kl 06.00 vibrerer det i gulvet. Det varer en liten stund, og så kommer den ofte tilbake 06.09. Noen ganger flere ganger også. Jeg er ganske sikker på at det er en mobiltelefon med alarm som ligger på gulvet. Det har hendt flere ganger at vi har våknet av det. Hører det såppas godt Kan vi si fra, eller bør man regne med såppas? Og hva skal jeg si? Og hvordan? Jeg vil ikke mase eller være vanskelig Har vært oppe hos dem en gang før og klaget på boring søndag morgen. Men hun sa at det ikke var dem Jeg ville latt det ligge. Det er ikke sikkert det bråker så veldig, den kan være dere sover lett.
Gjest Kråkaa Skrevet 26. april 2009 #20 Skrevet 26. april 2009 Jeg tror jeg ville latt det ligge når det er snakk om en slik ting.. En nødvendighet for mange av oss (bruken av mobilen som vekkerklokke) Hadde folka under meg kommet opp og klaget på noe slikt som dette så hadde jeg tenkt Uuuuuukei..hva var dette for noe?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå