Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

nå skal alt tobbak å sigaretter under disken, for at folk skal få mindre lyst på røyk å at ikke unge begynner å røyke,

jeg tror ikke det hjelper da, hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest MåneSkygge
Skrevet

Har liten tro på at dette hjelper for de som allerede er røykere i alle fall.

Gjest Røyker
Skrevet

Tanken bak er vel "ute av syne, ute av sinn", og jeg håper virkelig det hjelper!

Skrevet

For meg som bare røyker dan og van, hjelper det nok. Men har røykt fast før, og da ville det ikke hjulpet. Røykesuget kan være veldig sterkt.

Skrevet

Jeg røyker ikke så har vel ikke så mye "rett" til å si noe om det, men jeg tror ikke det hjelper. De som har røyksug eller ønsker å begynne og røyke tenker vel på røyk selv om det ikke er rett foran nesen på dem?

Skrevet

Jeg tror ikke det hjelper.

De som allerede bruker det, vil fortsette å kjøpe selv om det kommer under disken.

Nye brukere går ikke i butikken og tenker "oi, en pakke Marlboro - det så godt ut!". De begynner å røyke fordi venner, kjærester osv. gjør det.

Skrevet (endret)

Jeg er helt sikker på at det ikke blir flere røykere av dette. Sjansen er vel heller at færre begynner. Da er det verd det.

Endret av skrue
Skrevet

ja er ganske enig i dere alle her, også når dem sier at det kansje blir pol på øl, tror ikke det blir mindre drikke for det,

dem som vil ha alkehol får tak i det om det er i butikken heller ikke

Skrevet

Generelt sett tror jeg det vil ha liten effekt. Men jeg lurer på om dte kan hjelpe de som ønsker å slutte å røyke. Er eks-røyker selv, og vet at jeg mange ganger har endt opp med å stirre på stativet med kortene mens jeg står i kø i kassen, og til slutt gitt etter.

En annen positiv ting med dette er at de butikkene som er litt slappe på aldergrenser kanskje skjerper seg. Det, pluss det faktum at røyken er mer utilgjengelig kan også bidra til at det er færre som begynner. Kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...