ciba Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 nå skal alt tobbak å sigaretter under disken, for at folk skal få mindre lyst på røyk å at ikke unge begynner å røyke, jeg tror ikke det hjelper da, hva tror dere?
Gjest MåneSkygge Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 Har liten tro på at dette hjelper for de som allerede er røykere i alle fall.
Gjest Røyker Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Tanken bak er vel "ute av syne, ute av sinn", og jeg håper virkelig det hjelper!
Lovis Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 For meg som bare røyker dan og van, hjelper det nok. Men har røykt fast før, og da ville det ikke hjulpet. Røykesuget kan være veldig sterkt.
angeleyes Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Jeg røyker ikke så har vel ikke så mye "rett" til å si noe om det, men jeg tror ikke det hjelper. De som har røyksug eller ønsker å begynne og røyke tenker vel på røyk selv om det ikke er rett foran nesen på dem?
Ethereal Skrevet 25. april 2009 #6 Skrevet 25. april 2009 Jeg tror ikke det hjelper. De som allerede bruker det, vil fortsette å kjøpe selv om det kommer under disken. Nye brukere går ikke i butikken og tenker "oi, en pakke Marlboro - det så godt ut!". De begynner å røyke fordi venner, kjærester osv. gjør det.
skrue Skrevet 25. april 2009 #7 Skrevet 25. april 2009 (endret) Jeg er helt sikker på at det ikke blir flere røykere av dette. Sjansen er vel heller at færre begynner. Da er det verd det. Endret 25. april 2009 av skrue
ciba Skrevet 25. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 25. april 2009 ja er ganske enig i dere alle her, også når dem sier at det kansje blir pol på øl, tror ikke det blir mindre drikke for det, dem som vil ha alkehol får tak i det om det er i butikken heller ikke
Pingting Skrevet 25. april 2009 #9 Skrevet 25. april 2009 Generelt sett tror jeg det vil ha liten effekt. Men jeg lurer på om dte kan hjelpe de som ønsker å slutte å røyke. Er eks-røyker selv, og vet at jeg mange ganger har endt opp med å stirre på stativet med kortene mens jeg står i kø i kassen, og til slutt gitt etter. En annen positiv ting med dette er at de butikkene som er litt slappe på aldergrenser kanskje skjerper seg. Det, pluss det faktum at røyken er mer utilgjengelig kan også bidra til at det er færre som begynner. Kanskje.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå