Gå til innhold

Barn i baksetet


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest MilleM

Har du noen tips om hvordan man kan få tida til å gå mens bilen ruller på veiene i to dager?

Hva kan jeg gjøre for å hjelpe barna i baksetet til å få en koselig tur?

Jente, 6 år og gutt, 12 år.

Og hvor mange timer synes dere det er fornuftig å kjøre på en dag med barn i baksetet?

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det nærmeste vi kommer litt ro i baksetet er musikk, div leker som f.eks. hvem ser flest hester, kyr, traktorer, låver, flaggstenger, skurtreskere osv.

Lesing, tegning og slikt er jo helt uaktuellt, det er garantert bilsyke... :wink:

Vi pleier å kjøre til ungene blir lei, rett og slett og må vi litt lenger så er det over den toppen og neste topp og bare en bakketopp til og så en til og så en til....så er vi fremme.... :wink:

(Ingen må forledes til å tro at en biltur hos oss er en rolig opplevelse.... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten og vi kjørte rimelig langt hadde jeg walkman. Slapp å krangle med pappa som heller ville høre nyheter enn barnesanger hele tiden.

Dessuten vil jeg anbefale å IKKE si "Vi er snart framme" eller "Nå er vi snart halvveis".

Se etter om det finnes morsomme ting på veien. Et tivoli, badeland e.l. og legg inn mange stopp.

Lea - som ikke har barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydbøker fungerer bra for oss. Vi har hørt flere Roald Dahl-historier (Mathilde, Charlie og sjokoladefabrikken, heksene...etc). De passe til barn i alle aldre. :D

Vi kjører av og til strekninger som tar ca. 8 timer. Det går bra, stopper og spiser litt underveis. Men siden alle ønsker å komme fram prøver vi å holde stoppene så korte som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tabby

Vi kjørte til Høljes forrige helg og da fikk 6 åringen en tegnekoffert og bok til å tegne i. Da kunne han styre selv hvor mye han ville tegne. Ellers så har jo gjerne bensinstasjoner slike aktivitetsbøker. De har jeg brukt mye. Ellers går det på musikk i bilen, ungene liker mye av den samme musikken vi voksne spiller så den er grei. Lokke med is og brus pleier vel også å hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bøker, tegneutstyr, diskman, lydbøker, allsang, drikke og godis.

Har egentlig sansen for disse små TV-ene for å montere i sigarettenneren og jeg da...... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...