Gå til innhold

Er det mulig?

Anbefalte innlegg

Gjest tror og håper
Skrevet

Jeg hadde en elsker i jobbsammenheng men det er slutt nå. Både han og jeg ønsker å fortsette som venner. Akkurat nå har jeg bedt om at vi ikke har kontakt på noen måte, jeg trenger litt tid for å komme over han. Men jeg ønsker å komme dit hvor vi kan bli gode venner. Jeg trenger han som venn. Både jeg og han har en ansvarsfull stilling i samme firma, men i forskjellige avdelinger. Vi ser hverandre maks 4-5 ganger i året.

Går det? Vil det alltid ligge begjær der, eller forsvinner det etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var han en venn om han ikke tok kontakt? Skjønte ikke den helt...?

Skrevet

Av egen erfaring vil jeg si det ikke går fordi begjæret alltid vil ligger i luften. Jeg er den ansvarlige som har sagt nei til kontakt, har måttet sette grenser og si nei til middager, turer osv. Har lyst men vil ikke fordi han er gift. Men vi hadde et forhold. Han mener vi kan "være venner", men nei, jeg tror ikke det.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Næsj. Man kan helt fint være venner selv om man har hatt et seksuelt forhold. Jeg har i alle fall noen sånne venner.

Gjest Hilde K S
Skrevet (endret)

Noen som i to. *presiserer*

Endret av Hilde K S
Skrevet

Jeg tror ikke man kan klare å være venner/omgangsvenner før begge har gitt slipp på det som har vært, og ikke har noe håp om at det skal bli noe mer (bevisst eller ubevisst).

Har ekser som jeg har vært venner med etterpå - men som har glidd fra meg pga avstand osv. Ikke så naturlig å holde GOD kontakt med ekser for meg...

Jeg tror at det er vanskelig å legge bak seg, hvis man ikke har tatt et oppgjør med det. For min del, vet min eks. kone om forholdet, og han satser 100% på dette. Det gjør at vi ikke kan ha annet enn "naturlig" kontakt. Men hvor nære venner det blir snakk om, ja det er jeg i tvil om. Vi klarer vel å oppføre oss høflig mot hverandre, men noe særlig nært vennskap - nei.... det tror jeg ikke.

Skrevet
Næsj. Man kan helt fint være venner selv om man har hatt et seksuelt forhold. Jeg har i alle fall noen sånne venner.

Helt enig! Jeg har også erfaring med å være venner med gutter jeg har hatt et forhold til mer eller mindre.

Skrevet (endret)

Ja, det går det, for noen, men det virker litt som om du kanskje hadde andre følelser enn bare rent seksuelle og vennskapelige for denne herremannen her ettersom du trenger tid til å komme over han ? Det er jo absoluitt å anbefale for alle parter at man holder seg unna hverandre til man er sikker på hvor man står følelsesmessig, ellers gjør man bare vondt mye verre.

Endret av Vilm@
Skrevet

Ja jeg har hatt (og har enda) andre følelser for han, men ønsker å komme dit hvor vi "bare" kan være venner. Jeg trenger han som venn (av flere grunner jeg ikke går inn på her).

Tenker mye frem og tilbake og tenker at vi får prøve, går det ikke får vi ta det da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...