Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. april 2009 #1 Del Skrevet 24. april 2009 Lurer på om dere som kom inn på dette studiet i fjor eller før det; hva var karaktersnittet deres(jfr. karakterer fra videregående og slikt)...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_vilde_* Skrevet 24. april 2009 #2 Del Skrevet 24. april 2009 Sjekk på samordna opptak for å få fjordårets karaktergrense Jeg hadde 5,4 i snitt eller noe for et par år siden:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #3 Del Skrevet 26. april 2009 Sjekk på samordna opptak for å få fjordårets karaktergrense Jeg hadde 5,4 i snitt eller noe for et par år siden:) Oki, takk Jeg har sjekka der, har 3 poeng over snittet for ordinær kvote(dvs rundt 5,8 i snitt), vel og merke med de gamle poengreglene som har vært helt til til og med opptaket i 2008. Nå er det visst nye poengregler ved årets opptak, og de gjør nemlig at dette snittet mitt går endel ned(til 5,2 eller noe)... så er litt usikker på om det går, med tanke på at det er 84 søkere på 30 studieplasser dette opptaket *krysser fingrene for at det går bra likevel!* Jeg er 24, så håper alderspoengene redder meg denne gangen :gjeiper: Vil så gjerne komme inn, for har gått 2 år på master i farmasi bl.a, og vil mye mye heller gå bioteknologi istedet Noen flere som har kommet inn på bioteknologi der en gang som kan svare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #4 Del Skrevet 26. april 2009 Oki, takk Jeg har sjekka der, har 3 poeng over snittet for ordinær kvote(dvs rundt 5,8 i snitt), vel og merke med de gamle poengreglene som har vært helt til til og med opptaket i 2008. Nå er det visst nye poengregler ved årets opptak, og de gjør nemlig at dette snittet mitt går endel ned(til 5,2 eller noe)... så er litt usikker på om det går, med tanke på at det er 84 søkere på 30 studieplasser dette opptaket *krysser fingrene for at det går bra likevel!* Jeg er 24, så håper alderspoengene redder meg denne gangen :gjeiper: Vil så gjerne komme inn, for har gått 2 år på master i farmasi bl.a, og vil mye mye heller gå bioteknologi istedet Noen flere som har kommet inn på bioteknologi der en gang som kan svare? går du på farmasi nå? kan du si meg hvordan det er? har søkt på farmasi nå i oslo. er litt usikker på det, men tror jeg skal begynne. er snart ferdig med bioingeniør og kan tenke meg en master i bioteknologi etterpå hvis det ikke blir farmasi. det er jo ikke så fryktelig mange jobber for folk innenfor bioteknologi i dette landet, så tenkte heller at der er bedre å satse på farmasi siden dette er mye bedre betalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #5 Del Skrevet 27. april 2009 går du på farmasi nå? kan du si meg hvordan det er? har søkt på farmasi nå i oslo. er litt usikker på det, men tror jeg skal begynne. er snart ferdig med bioingeniør og kan tenke meg en master i bioteknologi etterpå hvis det ikke blir farmasi. det er jo ikke så fryktelig mange jobber for folk innenfor bioteknologi i dette landet, så tenkte heller at der er bedre å satse på farmasi siden dette er mye bedre betalt Jeg vil tro at siden du har gått ferdig bioingeniør snart så har du de evner innen kjemi og denslags som kreves for å klare å gjennomføre farmasistudiet. Det er myyye kjemi og man må være arbeidsom og genuint interessert for å klare å gjennomføre studiet, man må virkelig ville bli farmasøyt. Det er en stor fordel å ha bioingeniør i bakhånd om man starter farmasi, tror det blir litt lettere for deg da ja;) I starten(det første 1 1/2 året) er det mye basisfag innen kjemi og biologi, disse er ganske overekommelige. Man starter altså ikke på farmasifag(legemiddelkjemi,farmakologi og fag der man lærer å lage medisiner) med en gang, iallfall ikke i tromsø der jeg enda går. Jeg har likt studiet hittil, men ser at biologifagene er noe jeg klart kan endel bedre enn kjemien, og vil heller holde på med noe jeg føler jeg forstår skikkelig og kan klare å lære mye bedre. Og ja, det er flere jobbmuligheter innen farmasi, det er faktisk veldig mange som man ikke trodde fantes, så er ikke et dumt studie Men man bør velge etter hva evner og interesser man har, ikke bare etter jobbmuligheter og lønn(ialfall ikke jobbmuligheter og/eller lønn som eneste årsak for å begynne på farmasi=>ikke det at jeg tror du gjør det altså )! Men: ! I oslo har de forresten en annen oppbygning av studiet enn det vi har i tromsø.... Jeg vet ikke nøyaktig hvordan studieplan de har, men den er endel annerledes oppbygd enn det vi har i tromsø... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #6 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg vil tro at siden du har gått ferdig bioingeniør snart så har du de evner innen kjemi og denslags som kreves for å klare å gjennomføre farmasistudiet. Det er myyye kjemi og man må være arbeidsom og genuint interessert for å klare å gjennomføre studiet, man må virkelig ville bli farmasøyt. Det er en stor fordel å ha bioingeniør i bakhånd om man starter farmasi, tror det blir litt lettere for deg da ja;) I starten(det første 1 1/2 året) er det mye basisfag innen kjemi og biologi, disse er ganske overekommelige. Man starter altså ikke på farmasifag(legemiddelkjemi,farmakologi og fag der man lærer å lage medisiner) med en gang, iallfall ikke i tromsø der jeg enda går. Jeg har likt studiet hittil, men ser at biologifagene er noe jeg klart kan endel bedre enn kjemien, og vil heller holde på med noe jeg føler jeg forstår skikkelig og kan klare å lære mye bedre. Og ja, det er flere jobbmuligheter innen farmasi, det er faktisk veldig mange som man ikke trodde fantes, så er ikke et dumt studie Men man bør velge etter hva evner og interesser man har, ikke bare etter jobbmuligheter og lønn(ialfall ikke jobbmuligheter og/eller lønn som eneste årsak for å begynne på farmasi=>ikke det at jeg tror du gjør det altså )! Men: ! I oslo har de forresten en annen oppbygning av studiet enn det vi har i tromsø.... Jeg vet ikke nøyaktig hvordan studieplan de har, men den er endel annerledes oppbygd enn det vi har i tromsø... Tusen takk for svar:) det er bare så utrolig vanskelig å bestemme seg her i livet:) men vet en ting sikkert, og det er at jeg aldri vil jobbe som "kun" en bioingeniør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 20. juli 2009 #7 Del Skrevet 20. juli 2009 hei:) ble nysgjerrig på om du kom inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2009 #8 Del Skrevet 20. juli 2009 hei:) ble nysgjerrig på om du kom inn? Vel...som jeg fryktet, så ville ikke poenggrensene forandre seg så mye etter de nye poengreglene.....og det slo dessverre ut negativt for meg Så, nei, jeg kom ikke inn, hehe... Står på venteliste som nr 9, men tror ikke jeg får tilbud om å komme inn når jeg er såpass langt bak. Sikkert alle de som har veldig høy poengsum men som ikke kom inn på medisin som har kommet inn på bioteknologi Men kom inn på biologi istedet, skal starte på 2.året der kan hende jeg spør om å få bytte over til bioteknologi rundt desember, men skal iallfall gå biologi nå i høst Hvordan gikk det med deg, kom du inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå