Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig et mastercard. Jeg får nå et MasterCard Direkt fra min bank, siden jeg må være kunde en viss tid før jeg får vanlig Visakort. Men, min oppfattelse av Mastercard er et kredittkort, der du kan betale selv om du ikke har penger der og da. Men så står det dette på siden deres:

Med MasterCard Direct får du frihed til at handle, når det passer dig, uanset om du vil handle i Danmark, USA eller over internettet. Med kortet følger sikkerhed i form af saldokontrol, så du kun kan bruge det beløb, der står på kontoen.

Damen i banken sa også at dette kortet ligner veldig på Visa Elekron. Men, i følge den definisjonen over så strøk min definisjon på Mastercard (kredittkort), så hva er liksom et Mastercard? Visa Elektron man lettere kan bruke på nett, og oftere med kreditt :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mastercard kan både være debetkort og kreditkort.

Forskjellen er at debetkort forutsetter penger på kontoen og kreditkort er lån man tar opp.

Skrevet
mastercard kan både være debetkort og kreditkort.

Forskjellen er at debetkort forutsetter penger på kontoen og kreditkort er lån man tar opp.

Hvis du betaler hele summen når månedsregningen kommer, koster det deg ikke noe i renter (men DYRT hvis du ikke kan betale hele summen og må bruke av kreditten).

Lurt å bruke kreditkort i forb. med nettkjøp, f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...