Gjest Gjest_lene_* Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 Jeg skal ikke ha i meg mer enn 1100 kalorier dragen for da går jeg opp. Jeg er helt håpløs på å telle kalorier, hva med at jeg heller spiser en hel kjekspakke på en dag, deler dem opp, mne det er alt jeg spiser? Selvom maten er usunn går jeg ned om jeg ikke får i meg mer enn feks 600 kalorier om dagen? hmm.. jeg leker ikke dum, er bare uerfaren:)
LamaLover Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 Ja, hvis kjeksene inneholder mindre enn 1100 kcal så går du ned. Men hvordan vet du at du trenger akkurat 1100 kcal?
venus_ Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Du bør aldri gå under 1300 kcal om dagen. Om du spiser en kun en kjekspakke om dagen vil du nok gå ned mye, men du vil gå like fort opp igjen.. Anbefaler deg å heller slanke deg på en vanlig, fornuftig måte. Spis næringsrik mat!!
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Jeg tok denne testen, http://www.iform.no/pub/art.php?id=444 og fikk 1100 kalorier om dagen. jeg er ganske liten men vil gå ned 4 kj sykkeldekk og to gode tak med lovehandles:)
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Kjære deg, tror du virkelig at alt du trenger av næringsstoffer hver dag ligger i en pakke kjeks? Da hadde jeg isåfall levd på mariakjeks hver dag selv, for det er favorittkjeksen min og ja, jeg hadde hatt kontroll over alt som kom inn av kalorier. Å tviholde på en pakke kjeks hver dag kommer til å gå ut over humøret ditt, hud, hår, negler, sener og ledd. Og om du tror du kommer til å se bra ut bare fordi du blir tynnere, er jeg redd at du og andre enn deg vil merke at resten av ditt ytre forfaller. Så da kan du jo velge mellom det, eller å bare ta deg sammen og lære deg å telle kalorier? Det er ikke verre enn å begynne å lese om emnet, du får jo det til å høres like ille ut som tre års pensum på høgskolen.
Gjest Mea Culpa Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 Er du sikker paa at du har forstatt det? Den foerste utregningen gir deg bare BMR, hvor mange kalorier du trenger for aa holde deg i live rett og slett, men da de faerreste ligger rett ut paa en seng hele dagen trenger man mer enn det. Ved aa spise bare kjeks hver dag vil du bli baade feilernaert og underaernert, og det kan faktisk foere til mange helseplager og i verste fall ta livet av deg. Vil anbefale deg aa lese litt om kosthold og trening foer du setter i gang med en slankekur.
Gjest Gjest_Ylva Virvla_* Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 Ja, du vil fortsett gå ned selv om maten er usunn så lenge kaloriinntaket er lavere enn forbruket. Kjeks er veldig usunt og det er mye kalorier i det. Dersom du spiser noe mer kalorifattig vil du kunne spise mye mer og få i deg like mye kalorier. Spis heller knekkebrød, frukt og grønnsaker, fisk og kylling.
Pingting Skrevet 24. april 2009 #8 Skrevet 24. april 2009 Spis heller knekkebrød, frukt og grønnsaker, fisk og kylling. Jeg kan ikke få understreket nok hvor enig jeg er i dette! Kroppen trenger ikke bare kalorier, men ulike former for næringsstoffer! Den trenger vitaminer, proteiner, karbohydrater og til og med fett! Du kan spise MYE brokkoli og torsk for 1100 kcal, og kroppen din vil faktisk fungere. Et kosthold som kun består av kjeks vil gjøre deg fullstendig tømt for energi og du vil etterhvert få mangelsykdommer. Hvorfor vil du deg selv så ille? Og som noen sa: 1100 er for lite, da vil du ikke ha energi til å gjøre noe som helst annet. Hvorfor ikke spise mer og begynne å trene litt i tilegg?
Pingting Skrevet 24. april 2009 #9 Skrevet 24. april 2009 ...du tok testen og fylte ut aktivitetsnivåene, og likevel får du ikke mer enn 1100 kcal?
Gjest Kritisk Skrevet 24. april 2009 #10 Skrevet 24. april 2009 Jeg tok denne testen, http://www.iform.no/pub/art.php?id=444 og fikk 1100 kalorier om dagen. jeg er ganske liten men vil gå ned 4 kj sykkeldekk og to gode tak med lovehandles:) Det kan ikke stemme!!! Jeg er sikker på at du kun har sett på basalforbrenningen, og ikke husket å multiplisere med PAL-verdi. Jeg er veldig inaktiv, det eneste jeg gjør i løpet av en dag, er husarbeid, og har dessuten passert 35 år med god margin, og har derfor en noe lavere forbrenning... Mitt resultat er basalforbrenning=1420 kcal, ganger med min PAL-verdi på 1, 42 (det vil si inaktiv), og mitt totalbehov blir 2017 kcal for å holde en stabil vekt. Hvis jeg skal redusere vekten på en sunn og kontrollert måte, skal jeg redusere energiinntaket med 10-15%, 200-300 kcal, og kommer da ned på ca 1700-1800 kcal. Hvis du får 1100 kcal pr dag, har du garantert ikke fått med deg alt, eller så sover du hele døgnet!
Gjest nshm Skrevet 24. april 2009 #11 Skrevet 24. april 2009 siden du er uerfaren skal jeg gi deg noe grunnleggende kunnskap: - man kan ikke punktslapnke seg, altså: du kan ikke bestemme at du vil bli kvitt noe som helst uten å bli kvitt like mye av alt annet. - 1100 kalorier er alt for lite å spise. kvinner skal ha ca 2000 kalorier om dagen, tenåringer mer. i tillegg til dette er det lurt å trene ca 3 timer i uken, med moderat trening. - om du går ned i vekt når du ikke er overvektig(og det er ikke du) så mister man muskelmasse, og ikke fett. altså du ødelegger kroppen din og blir svakere. - ved å spise et ensidig kosthold risikerer du flere mangelsykdommer, og kvinner risikerer spesielt benskjørhet +++++++++. - hvert eneste måltid skal bestå av fett, proteiner og karbohydrater. jeg råder deg til å ikke gå ned i vekt, men heller satse på å få et sunt forhold til kroppen din. det betyr at man trener jevnlig - et par tre ganger i uken, og spiser godt og variert. det betyr: - fullkornsprodukter, sunne fettyper(avocado/omega3/sunne oljer), frukt, grønnsaker, kjøtt, fisk. - ved å spise for lite kalorier går kroppen inn i sparemodus, og man går saktere ned i vekt - og fortere opp igjen.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #12 Skrevet 24. april 2009 jeg veier 46 kg og er 156 høy. jeg er den lateste jenta på denne kloden, sover i 11 timer og pusler rundt i leiligheten ellers sitter jeg på stumpen! Mulig jeg har regnet feil.. :/ Jeg vet at jeg ikke KUN kan leve på kjeks 7 dager i uka,jeg tenker på 2-3 ganger i uken:) Tenkte kanskje at all usunn mat la seg som "lovehandles"
Chanel.No5 Skrevet 24. april 2009 #13 Skrevet 24. april 2009 Nå er det nesten null næring i kjeks, ihvertfall de fleste sortene på markedet.. Mye bedre om du legger opp til ett kosthold som inneholder næring kroppen har nytte og godt av, selv om du er den mest inaktive personen du kjenner så trenger du mer enn 1100 kalorier uansett!
Gjest Mea Culpa Skrevet 24. april 2009 #14 Skrevet 24. april 2009 jeg veier 46 kg og er 156 høy. jeg er den lateste jenta på denne kloden, sover i 11 timer og pusler rundt i leiligheten ellers sitter jeg på stumpen! Mulig jeg har regnet feil.. :/ Jeg vet at jeg ikke KUN kan leve på kjeks 7 dager i uka,jeg tenker på 2-3 ganger i uken:) Tenkte kanskje at all usunn mat la seg som "lovehandles" For det foerste saa tror jeg ikke du trenger aa tenke paa gaa ned i vekt i det hele tatt med den vekten og hoeyden. For det andre saa er ikke saann at bare usunn mat blir lagret som fett. Det er overskuddet av all energien du tar inn som blir laget som fett. Uansett saa er det viktig aa ha et variert kosthold slik at man faar i seg alle vitaminer og mineraler kroppen trenger. Ellers kan man faa diverse mangelsykdommer, men det har ogsaa innvirkning paa humoer og energinivaa. Er det noen spesiell grunn til at du er saa inaktiv? Hvis du vil bli litt fastere i fisken saa er aktivitet og et sunt kosthold tingen. Proev aa bli litt mer aktiv hvis du kan.
Gjest Lance Skrevet 24. april 2009 #15 Skrevet 24. april 2009 Jeg skal ikke ha i meg mer enn 1100 kalorier dragen for da går jeg opp. Jeg er helt håpløs på å telle kalorier, hva med at jeg heller spiser en hel kjekspakke på en dag, deler dem opp, mne det er alt jeg spiser? Selvom maten er usunn går jeg ned om jeg ikke får i meg mer enn feks 600 kalorier om dagen? hmm.. jeg leker ikke dum, er bare uerfaren:) De andre som har svart har sagt mye om hvorfor dette ville vært en helt idiotisk ting å gjøre. Jeg vil legge til et par ting: - En onlineside som regner ut kaloribehovet ditt baserer seg på gjennomsnittlige forhold. Den tar ikke hensyn til din unike genetiske sammensetning, som gjør at du kan være både under og over gjennomsnittet på forskjellige områder. - Kjeks inneholder mye transfettsyrer. Det er en type industrielt framstilt herdet fett som er den aller verste typen fett man kan få i seg. Det er omtrent null vitaminer og mineraler i kjeks. Hvis du spiste en kjekspakke om dagen 2-3 ganger i uka vil du få i deg mye transfettsyrer, og du vil ha god sjanse til hjerte- og karsykdommer allerede i 30-årene. Med den høyden og vekten du har så trenger du ikke gå ned, punktum. Derimot trenger du kanskje å justere ditt syn på hva som er en normal kvinnekropp.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #16 Skrevet 24. april 2009 jeg veier 46 kg og er 156 høy. jeg er den lateste jenta på denne kloden, sover i 11 timer og pusler rundt i leiligheten ellers sitter jeg på stumpen! Mulig jeg har regnet feil.. :/ Jeg vet at jeg ikke KUN kan leve på kjeks 7 dager i uka,jeg tenker på 2-3 ganger i uken:) Tenkte kanskje at all usunn mat la seg som "lovehandles" Med den vekten i forhold til høyde, er jeg nesten 100% sikker på at det du kaller "love-handles" er slapp muskulatur, ikke fett som du tror! Jeg skrev inn tallene dine på siden, og fikk opp at din basalforbrenning er 1172 kcal pr dag. Så gjettet jeg litt ut i fra det du har skrevet her, jeg tok det minste jeg følte jeg kunne (11 timer søvn, 7 timer sitte stille/se på tv, 4 timer på data, 1 time lage mat og spise, og 1 time lett husarbeid), og da ble energibehovet regnet ut til å være 1336 kcal pr dag.
Gjest Forskrekket Skrevet 24. april 2009 #17 Skrevet 24. april 2009 Er du seriøs? For det første: Hvorfor skal du i det hele tatt gå ned, vekten din e jo helt super? For det andre: slanke seg ved bare å spise kjeks 2-3 dager i uken? Det er det verste jeg har hørt.. Spis heller sunne grønnsaker, frukt, grove kornprodukter, fisk og magre kjøttvarianter hele uken - så blir du både sunn og stram. Å bare spise kjeks halve uken vil ødelegge kroppen din!
Pingting Skrevet 24. april 2009 #18 Skrevet 24. april 2009 jeg veier 46 kg og er 156 høy. jeg er den lateste jenta på denne kloden, sover i 11 timer og pusler rundt i leiligheten ellers sitter jeg på stumpen! Mulig jeg har regnet feil.. :/ Jeg vet at jeg ikke KUN kan leve på kjeks 7 dager i uka,jeg tenker på 2-3 ganger i uken:) Tenkte kanskje at all usunn mat la seg som "lovehandles" Men hvorfo skal du gjøre det i det hele tatt når det finnes mange bedre alternativ? Hva er vitsen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå