Barbie Skrevet 16. juli 2003 #1 Del Skrevet 16. juli 2003 Fikk høre i dag at hvis jeg bruker luse-shampo på bikkja,så unngår jeg flått... Flått kunne også unngåes hvis jeg ga bikkja hvitløkskapsler. Noen som vet om dette stemmer? Jeg er inne på tanken på og prøve. Hater nemlig de ekle dyra! :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 16. juli 2003 #2 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg gir mine hunder Hvitløkspulver, og det reduserer antall grujævlige ækklinger, ofte kalt Flått en del. Men det middelet som virker aller best er Expot. Disse Expot-ampuller får du kjøpt hos veterinæren. Virker i ca 6 uker, dersom hunden ikke bades. Du får også kjøpt et spesielt halsbånd i Sverige, som hindrer flått. min venninde sier det virker på hennes hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 16. juli 2003 #3 Del Skrevet 16. juli 2003 I et hefte jeg fikk om expot av veterinæren står det at hunden kan bade selv om den behandles. Det eneste er at hunden ikke skal sjamponeres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 16. juli 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 16. juli 2003 Takker for svar. Da tror jeg at jeg forsøker hvitløk i første omgang. Har forresten også hørt at halsbandet skal være bra også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. juli 2003 #5 Del Skrevet 16. juli 2003 Kan dette brukes på katter også? Mie - hater flått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 16. juli 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 16. juli 2003 Kan ikke skjønne hvorfor det ikke skulle kunne brukes på Pus også.... Noen skade kan det vel ikke gjøre.. Prøv du. Flått er guffent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 16. juli 2003 #7 Del Skrevet 16. juli 2003 Jada, det finnes en egen variant av Exspot for katter. Ellers vet jeg at lavendel anbefales, og hvitløk. Jeg har kjøpt en hlasbånd til hunden min i dyreutstyrsbutikk. Det kostet 45 kroner, tror jeg, og jeg merker en utrolig nedgang i antall flott. Det er ekkelt, geleaktig og grønt, satt inn med sitronella og te-treolje (tror jeg), men effektivt, absolutt verd å prøve. Til sammenligning koster "antiflott-halsbånd ca 350,- hos veterinæren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 16. juli 2003 #8 Del Skrevet 16. juli 2003 Det finnes halsbånd du kan bruke på katter. Husker ikke helt hva de heter, men finnes i dyrebutikken. På katter kan du også bruke Frontline. Denne trenger du resept på fra veteriæren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 16. juli 2003 #9 Del Skrevet 16. juli 2003 Kan dette brukes på katter også? Mie - hater flått! NEI IKKE BRUK EXPOT PÅ PUS !!! Det inneholder et stoff (som jeg ikke husker i farta) som er giftig for puser. På pus kan du bruke en spray som heter "Frontline" Men snakk med veterinæren. LINSI SKREV: I et hefte jeg fikk om expot av veterinæren står det at hunden kan bade selv om den behandles. Det eneste er at hunden ikke skal sjamponeres. Ja det står det, men Expot'en virker dårligere dersom hunden stadig er i vann. Stoffet ligger kun i fettlaget under pelsen til hunden, og mye bading hemmer virkningen. Cita Cita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 16. juli 2003 #10 Del Skrevet 16. juli 2003 Vi har ikke sett noe til flott på hunden ennå. Men hun elsker å bade. Nå som det er så varmt prøver vi å ta en badetur daglig. Utenom badingen, så tviler jeg på at vi er særlig utsatt. Men hva skal vi bruke da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 16. juli 2003 #11 Del Skrevet 16. juli 2003 Men hva skal vi bruke da? Du kan bruke Frontline på hunden din Lea. Dette er en spray, som bare sprayes på når dere skal ut i skogen og opp i trærne Cita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 16. juli 2003 #12 Del Skrevet 16. juli 2003 Får jeg kjøpt det i dyrebutikk eller må vi til veterinær? Takk for hjelpen forresten :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 16. juli 2003 #13 Del Skrevet 16. juli 2003 Halsbånd mot flått kjøpt hos veterinær, er et ganske enkelt hvitt elastisk halsbånd, som ser ut til å være effektivt på mine to hunder. Det koster riktignok litt, men hva gjør man ikke for de søte "små"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunilla Skrevet 16. juli 2003 #14 Del Skrevet 16. juli 2003 Vi har behandlet vår hund med Expot. Ellers vet jeg at hvitløk får det meste til å prelle av. Dessuten og hvitløk bra for hundenes generelle helse. Eneste ulempen er at bikkjene ikke synes å være spesielt overbegeistret for hvitløk. Men jeg lurer nå ned et fedd i maten hennes innimellom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 16. juli 2003 #15 Del Skrevet 16. juli 2003 Får jeg kjøpt det i dyrebutikk eller må vi til veterinær? Takk for hjelpen forresten :D Kan hende noen "større" dyreforretninger har det, eller så får du det hos veterinæren. Cita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 16. juli 2003 #16 Del Skrevet 16. juli 2003 Da skal jeg høre med hunde-mannen vår om han har noe sånt. Gjelder å snike til seg så mange rabatter som mulig :blunke: Takk for hjelpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. juli 2003 #17 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg blander masse hvitløk i leverpostei og forer "Voffe" med (Alt sklir ned bare det er leverpostei rundt :D ). Fungerer som bare det og selv om han "subber bakken" og vi ferdes i områder med mye flått, finner jeg bare en eller to pr. sesong. Er litt skeptisk til bl.a. Frontline fordi virkestoffene havner i kroppen på hunden. Skepsisen er sikkert totalt grunnløs, men siden hvitløk fungerer så bra ser jeg ingen grunn til å forsøke med "kunstige" remedier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 16. juli 2003 #18 Del Skrevet 16. juli 2003 Hvor mye hvitløk skal til da? Her i huset går det aller meste ned :-? . Klarer hunden å tygge på oppvaskkluten, så skal hun da klare å få i seg litt hvitløk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. juli 2003 #19 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg bruker ca. ett fedd til en liten boks leverpostei som serveres 3 - 4 ganger i uken. Min dachs veier bare ca. 10 kg., så din må nok ha større dose. Ånden hans lukter jo ikke akkurat "blå blomst" etterpå, men det gjør den jo ikke ellers heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 16. juli 2003 #20 Del Skrevet 16. juli 2003 OK.. 4 fedd i en boks leverpostei er notert. Ånden er ikke akkurat frisk her heller :-? , men hun er så søt at det gjør ikke no :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå