Gjest katta85_ Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 Skal lage en brosjyre av et brettet A4 ark.. Altså i str, men har helt hjerneteppe! hvordan får jeg fikset d?? Tror jeg meste har laget A4 ark jeg... håper noen kan hjelpe!
Red headed girl Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 Skal lage en brosjyre av et brettet A4 ark.. Altså i str, men har helt hjerneteppe! hvordan får jeg fikset d?? Tror jeg meste har laget A4 ark jeg... håper noen kan hjelpe! Kan du ikkje endre størrelsane då? Er det a5 du skal ha? Veit ikkje heilt om eg skjønte spørsmålet igrunn:p
freezepop Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Lag det i A5, så burde det bli riktig. Du skriver da ut "spreads", to og to sider. Hvis jeg skjønnte det riktig?
Nausicaä Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Eventuelt kan du har arket i landscape og ha en liten hjelpelinje på midten eller to "kolonner" En stund side jeg har jobbet i indesign nå, men dette funker vel også...
Gjest Katta85_ Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 Jeg er så dårlig på å forklare.. hehe.. Altså i strl blir det vel a5, det stemmer, men når man da printer denne brosjyren skal det være innhold som et brettet a4 altså en framside, to i midten å en side bak... men det er kanskje de som printer ut dette sin oppgave å få dette til å stemme? hvis jeg lafer 4 sider i a5 så får de fikse resten eller ?
freezepop Skrevet 26. april 2009 #6 Skrevet 26. april 2009 Jeg er så dårlig på å forklare.. hehe.. Altså i strl blir det vel a5, det stemmer, men når man da printer denne brosjyren skal det være innhold som et brettet a4 altså en framside, to i midten å en side bak... men det er kanskje de som printer ut dette sin oppgave å få dette til å stemme? hvis jeg lafer 4 sider i a5 så får de fikse resten eller ? Jepp, med mindre du skriver det ut på hjemmeprinteren din rett fra inDesign så fikser de som skal printe det ja. Adobe Acrobat fikser det sånn at på ett ark kommer side 1 og 4 og på andre siden av samme arket kommer 2 og tre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå