Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 Leste journalen til et barn som er 9 år. Andre gangen barnet var hos legen sa legen at moren kunne vente på venterommet mens barnet var hos legen. Barnet ville ikke gå inn til legen alene. I journalen står det at barnet har separasjonsangst. Barnet har bare vært der de to gangene. Og første gangen ble ikke moren bedt om å vente utenfor. Må det ikke mer til for å skrive i journal at barnet har separasjonsangst? Og er det ikke vanlig at foreldre blir med barna inn til legen?
Lovis Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 Hvorfor har du lest en pasientjournal? Uansett hadde jeg nok ikke sendt mitt barn alene inn til legen. Barn er ikke så flinke til å forklare seg, så jeg tenker at legen ikke hadde fått fullstendig sykehistorie. Dessuten er lege skremmende for mange barn.
absinthia Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Det er vanlig at foreldre blir med barn inn til legen og det burde absolutt kreves mer for å skrive noe slik. Det er jo faktisk en del voksne også som ikke vil gå inn til legen alene, - har disse også separasjonsangst i flg. journalen sin? Når jeg leste dette tenkte jeg at legen kanskje har liten erfaring med og kunnskap om barn.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Hvorfor har du lest en pasientjournal? Uansett hadde jeg nok ikke sendt mitt barn alene inn til legen. Barn er ikke så flinke til å forklare seg, så jeg tenker at legen ikke hadde fått fullstendig sykehistorie. Dessuten er lege skremmende for mange barn. Jeg har lest den fordi moren fikk utskrift av journalen fordi det var noe hun lurte på. Da hun leste dette med separasjonsangst forsto hun ikke hvorfor legen hadde skrevet det på bakgrunn av denne episoden. Enig med deg i det du skriver. Jeg mener det samme.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Det er vanlig at foreldre blir med barn inn til legen og det burde absolutt kreves mer for å skrive noe slik. Det er jo faktisk en del voksne også som ikke vil gå inn til legen alene, - har disse også separasjonsangst i flg. journalen sin? Når jeg leste dette tenkte jeg at legen kanskje har liten erfaring med og kunnskap om barn. Takk for svar. Jeg er helt enig.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 9 åringer skal da vel ikke inn til en lege uten at en forelder er med?
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 9 åringer skal da vel ikke inn til en lege uten at en forelder er med? Jeg kan si så mye at faren og moren var uenige om en henvisning. Faren hadde kontaktet legen før legetimen. De har felles foreldreansvar.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #8 Skrevet 24. april 2009 Jeg kan forstå at i noen tilfeller vil legen snakke alene med barnet. Det kan f.eks. være mistanke om at mor/far påvirker barnet til å si ting, og så tror man at man har større sjanse for å høre sannheten hvis foreldrene ikke er med inn. Men det er jo veldig misvisende og overdrivende å kalle det separasjonsangst på det grunnlaget som det er gjort her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå