Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne tenkt meg hvitere tenner!

Har noen tips til best mulig måte? Det "tryggeste" må vel gjerne være tannlegen? er det noe en tannlege ofte gjør? og vet noen hvordan? og pris? tar det lang tid? hvor lenge varer det? sliter det osv?

Syns "kjendiser" og forsåvidt andre folk har så utrolig flotte hvite tenner. hva er hemmligheten? er det vanlig å bleke idag?

takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer litt på dette selv, alt jeg vet er at det koster 1500 for hver skjeve.

og at det er viktig at du har et frisk tannkjøtt.

Tannlegen min sa hvertfall at det er mange som gjør det, men også at det er mange som gjør det unødvendig.

men det er alt jeg vet :)

Skrevet

Jeg skal gjøre det, støpte skinner hos tannlegen sist, så skal få de neste gang... koster ca 3000, men de skinnen kan jeg vist fortsette å bruke fremover, så om jeg vil bleke tennen igjen om et par år, er det vist bare å kjøpe selve blekingen til 150 kr på apotek. Har fått beskjed om at jeg kan sove med de i inntil en uke, og at det ikke er problem å sove med de.

Skrevet

sove med? hva da ? skjønner ingenting

sover man med skinnene på hjemme når tennene blekes?

Skrevet

jepp.... skinnene får jeg hos tannelgen, og blekemiddelet på apoteket....

Skrevet
sove med? hva da ? skjønner ingenting

sover man med skinnene på hjemme når tennene blekes?

Jeg skal gjøre det snart, siden jeg nettopp sluttet å røyke, og mamma ble så glad at hun ville spandere det på meg.. :)

Jeg spurte tannlegen. Han sa at det kostet 2500,- for bare overkjeven, og 3000,- for over og-underkjeven. Jeg vet ikke om prisene varierer veldig fra sted til sted.

Man går ihvertfall til tannlegen og tar en avstøpning, som han sender til de som lager skinnene. Det er dette man betaler for. Så kjøper man blekemiddel på apoteket og har i skinnene, så går man med dette en stund da. Hvor lenge og hvor hyppig vet jeg ikke enda, men det får du vite av tannlegen.

Skrevet

På apoteket? :klø:

Jeg bleket tennene hos tannlege i 2001, betalte da 1800 pr kjeve inkl blekemiddel. Nytt blekemiddel kjøper jeg hos tannlegen, forrige gang betalte jeg vel 150,- pr sprøyte tror jeg.

Skinnene blir laget hos tannlege, så fyller du de med blekemiddel og sover med det om natten.

Skrevet

Jeg stusser også over at du sier du må kjøpe blekemiddelet på apoteket? Hva heter i så fall dette?

Jeg ordnet meg skinner og blekemiddel hos tannlegen min for mange år siden, har fortsatt skinnene og har kjøpt blekemiddel hos tannlegen i etterkant. Fant ut akkurat samme blekemiddel kan kjøpes på Ebay mye rimeligere, og jeg gjorde det sist gang (men kjøpte da feil styrke, som ikke kan ligges med om natten som jeg syns er mest praktisk....).

Dette heter iallfall Opalescense og selges hos tannleger. Og tennene blir hvite. Men, det krever jevnlige besøk hos tannlegen for å sjekke opp evt. hull, tannkjøtt etc. Kan også bli litt ising i tennene etter hvert som du bleker de, men det går over da bleke-perioden er over.

Skrevet

Hvor lang tid tar det å bleke da? Hvor mange netter må man sove med disse skinnene ? er det ikke ubehagelig?

Skrevet

Er det noen som vet om det går an å bleke om man har plastfyllinger mellom fortennene i overkjeven? Plasten blekes vel ikke selv om tennene gjør det... Litt kjipt å ha gule fyllinger og hvite tenner.

Skrevet
Er det noen som vet om det går an å bleke om man har plastfyllinger mellom fortennene i overkjeven? Plasten blekes vel ikke selv om tennene gjør det... Litt kjipt å ha gule fyllinger og hvite tenner.

I verste fall må du skifte ut plastfyllingene, for som du sier - plasten blekes ikke, men det kan hende at resultatet blir bra uten - rett og slett at man ikke merker at det er ørlite mer gult mellom tennene enn resten av tannen.

Gjest Gjest_Blenda_*
Skrevet
Fant ut akkurat samme blekemiddel kan kjøpes på Ebay mye rimeligere, og jeg gjorde det sist gang (men kjøpte da feil styrke, som ikke kan ligges med om natten som jeg syns er mest praktisk....).

Hvilken styrke er det man ikke kan ligge med om natten, og hvorfor kan man ikke det? For sterkt?

Skrevet

går det ann å gå til tannlegen å bare få støpt skinner å få blekemiddel så man kan gjøre prosessen hjemme?? eller får man kun skinner der, etter man har bleket de en gang der først? jeg syns d er altfor dyrt å bleke både oppe å nede hos tannlegen.. kan ikke ta meg råd til det.. men vil så gjerne ha hviiitere tenner. har prøvd crest white strips å andre ting hjemme. funker jo men.. skulle hatt noen skinner som passer hELT til mine tenner.. så jeg ikke får bleking på tannkjøttet å sånn.

Skrevet

Er det noen som har testet ut yotuel fra apoteket? Man får både tannkrem, munnskyll, tyggis ect og alle skal visstnok ha en blekende effekt på tanngarden. Men må innrømme at jeg er litt småskeptisk til å bruke slike produkter i steden for å gjennomføre en blekebehandling hos tannlegen. Men hadde jo vært helt genialt hvis det viser seg å funke, samtidig som det ikke er skadelig for emaljen. Blir jo i så fall veldig mye billigere :)

Skrevet
går det ann å gå til tannlegen å bare få støpt skinner å få blekemiddel så man kan gjøre prosessen hjemme?? eller får man kun skinner der, etter man har bleket de en gang der først? jeg syns d er altfor dyrt å bleke både oppe å nede hos tannlegen.. kan ikke ta meg råd til det.. men vil så gjerne ha hviiitere tenner. har prøvd crest white strips å andre ting hjemme. funker jo men.. skulle hatt noen skinner som passer hELT til mine tenner.. så jeg ikke får bleking på tannkjøttet å sånn.

Skinnene blir laget hos tanlegen, og du får med deg middelet som du skal bruke selv, hjemme. Så prisen du ser her (1500/1800 pr kjeve) er for skinnene og blekemiddel som du tar med deg hjem. Ingen bleking HOS tannlegen.

Gjest Gjest_Koukla_*
Skrevet
Hvilken styrke er det man ikke kan ligge med om natten, og hvorfor kan man ikke det? For sterkt?

Dette lurer jeg også på, noen som vet?

Jeg har kjøpt Opalessence 20% på Ebay, men det mangler bruksanvisning. Mannen min har tatt med 10% og lå med det om natten. Jeg er redd for at 20% er for sterkt til å ligge med i så mange timer. Noen som har noen erfaring?

Skrevet
Dette lurer jeg også på, noen som vet?

Jeg har kjøpt Opalessence 20% på Ebay, men det mangler bruksanvisning. Mannen min har tatt med 10% og lå med det om natten. Jeg er redd for at 20% er for sterkt til å ligge med i så mange timer. Noen som har noen erfaring?

Jeg vil IKKE anbefale å ligge med 20% Opalescence om natten, det er altfor sterkt til nattbleking og skal kun brukes ca. en times tid. Det var dette jeg smertelig fikk erfare da jeg kjøpte feil....., ikke behagelig dagen derpå for å si det sånn! Jeg gjorde dette to netter da jeg den andre dagen fikk fryktelige isinger/hugg i enkelte av tennene, og det var skikkelig vondt! Det var akkurat som å borre rett i nerva uten bedøvelse........ Tennene ble veldig fort hvite da, men fytterakkern så vondt det var. Dette ga seg heldigvis fort da, men ikke gjør den feilen.

Det er kun 10 % som kan ligges med gjennom natten, og dette har jeg gjort mange ganger (men kjøpte som sagt feil styrke på Ebay). Syns det er så mye styr å gjøre dette på dagen, og føler det tar lengre tid også før tennene blir hvite. Like greit å sove gjennom det, hehehe :)

Dette er iallfall mine erfaringer :)

Skrevet

Slenger meg på her jeg også, og kommer med et spørsmål: Er det slik at man ligger med skinna en natt og ser ann resultatet - og så evt velger to eller tre netter.... eller er det f.eks tre netter man må ligge med de uansett...??

Er så redd for å skade emaljen på tennene, for jeg har aldri hatt hull - og er redd for å gjøre noe som kan skade tennene...

Skrevet

Det kommer helt an på hvilken grad misfarging du har på tennene fra før, men en ser ikke store forandringer etter kun en natt.

Når jeg gjorde dette aller første gang så fikk jeg lagd skinnene hos tannlegen, kjøpte blekemiddel og brukte dette i iallfall en ukes tid. Så tilbake til tannlegen for en kontroll (sjekke blekeprosessen, tannkjøtt osv), og så mener jeg at jeg brukte det i fortsatt en ukes tid etter dette. Og da ble tennene veldig hvite, nesten litt unaturlig hvite for alle kommenterte det :)

Så, det er nok ikke nødvendig å bruke de så lenge som jeg gjorde da. Men, de holdt seg hvite lenge selv om jeg røkte og drakk kaffe. Supplerer med tannkremen i samme merke, da holder de seg hvite lengre syns jeg.

Skrevet

Glemte å legge til at emaljen neppe tar noen skade av dette, jeg gjorde dette første gangen for 15 år siden OG det er 21 år siden jeg hadde hull :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...