Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bille_*
Skrevet

Når kan babyen ligge i vippestol (babybjørn)?

Skrevet

Viss stolen kan leggjast heilt flat, kan du bruke den frå babyen er nyfødd. Men bruk den berre i korte perioder om gangen i starten!

Skrevet

Ja, den kan nesten legges ganske langt ned på det nederste hakket, men det er likevel ikke helt vannrett.

Gjest Araminta
Skrevet

Går helt fint i korte perioder.

Skrevet

Oppfølgingsspørsmål:

Når/ i hvilke situasjoner er det aktuelt å ha nyfødte i vippestol som ligger flatt?

Skrevet (endret)
Oppfølgingsspørsmål:

Når/ i hvilke situasjoner er det aktuelt å ha nyfødte i vippestol som ligger flatt?

Hugsar at me for eksempel brukte vippestolen når me ville ete middag samtidig, og babyen var våken. Han vart fort utolmodig når han låg åleine på golvet. Det fungerte supert å ha vippestolen ved siden av bordet og vippe den litt med foten, då kunne han sitje der fornøyd i 10-15 minutt! :)

Endret av cogito
Skrevet

Jeg har hatt han med i vippestol ut til kjøkkenet når jeg lagde mat (og han var virkelig selskapssyk). Der var det ikke plass til å legge ut babygym el.l. på gulvet. Vi putter litt tepper under han for å få stolen mest mulig rett i ryggen. Men vi hadde han ikke i vippestol før han var ca 2 mnd.

Skrevet

Vi brukte en babybjørn vippestol fra barnet var ca 3-4 uker (da fikk vi den i gave). I starten brukte vi den bare i kortere perioder, mest under måltider, som andre her sier. Da kunne han komme litt opp og se på oss når vi spiste. Jeg brukte den også som litt avveksling når han var lei av å ligge flatt på gulvet.

Da vi innførte fast føde i 5-6 mnders alderen var den gull verdt. Vi brukte den som spisestol frem til han kunne sitte selv i 9 mnders alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...