Frk. Stella Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 Vårens prosjekt her hjemme består i å male vinduskarmer og evt dørkarmer/dører og listverk "hvite". Pr i dag er alt gjennomført gulnet furu... Lekker, med andre ord! Veggene er malt med fargen Visjon fra Jotun - noen som har tips til hvilken farge jeg bør velge til karmer? Jeg har egentlig ikke peiling, så jeg tenker enten halvblank hvitt-hvitt (husker ikke fargekoden her og nå) eller halvblank Visjon (altså den samme fargen som på veggene, men den er silkematt).
hufsa! Skrevet 25. april 2009 #2 Skrevet 25. april 2009 Heia,jeg hadde uten tvil malt de helt hvit ang blankhet hadde jeg spurt på en fargehandel.Jo blanker jo lettere å vaske på vil jeg tro, men må jo ikke bli blenda,he he.
Gjest Elastica Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 Angående blankhet, synes jeg det er kjempefint med helblanke karmer til halvblanke vegger. Kjempefin kontrast. Men dette er jo selvsagt smak og behag. Grunnen til at jeg nevner det er at det virker som mange ikke tenker at det lar seg gjøre, fordi man da må bruke oljemaling, og fargehandelen anbefaler sjelden oljemaling. Jeg synes imidlertid det er kjempefint, og valgte helblank (glansgrad 90) til karmer og dører sist jeg malte. Det er nydelig til veggen som er halvblank (glansgrad 40).
Nala Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Jeg har malt karmer og lister med fargen bomull, fargekode S0502-Y. Dette er fargen som brukes på ferdigmalt listverk og ferdigmalte dører. I et hus vi hadde tidligere malte vi karmer og lister helt hvitt. Ikke pent, syns jeg. Altfor skrikende, på en måte. Er ikke sikker på glansgraden jeg har brukt. Tar det butikken anbefaler.
Gjest Elastica Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 Er ikke sikker på glansgraden jeg har brukt. Tar det butikken anbefaler. Da er det sikkert halvblank.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå