Gjest Gjest_frustrert_* Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 Hei dere har nå hatt katteluke noen uker, og det har fungert kjempe fint. kattene er lykkelige og vi har mer frihet:) men i det siste har den ene katten tatt i mus et par ganger... Og jeg er nå redd for at dette kommer til å fortsette. Ønsker virkelig ikke dette. Finnes det noen tips til hva jeg kan gjøre for å forhindre dette? noen som har fått kattet til å slutte? Hvis det fortsetter ser jeg ikke annet enn at vi ikke kan ha katteluke lenger.
Gjest Glør Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 Lukk katteluka en periode, og ikke slipp inn katten så lenge den har med mus. Så vil de etterhvert lære å legge den igjen ute. Hvis det er mus katten har planer om å spise selv kan det også funke å ta fra den musen og kaste den. Da vil katten lære at hvis de tar den med hjem, så er det en risiko for at den mister godbiten. Mine katter stopper som regel 4-5 meter fra huset for å spise sine mus, siden de vet at om de tar den med helt inn kommer bikkja eller en av de andre kattene og stjeler den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå