Gå til innhold

Han tror jeg er utro

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lizz_*
Skrevet

Hjelp meg noen. Vær så snill.

Jeg har værdens beste man. Han er min store kjærlighet og hele mitt liv. Vi planlegger å starte fam i løpet av året og alt er bare kos. Eller det var kos.

Han tror jeg er utro. Det er ett par små ting han har tatt som bevis mot meg. Og en kammerat av han fyrer opp under dette så det svir. Kammeraten til min man var sammen med min venninne. Det ble slutt mellom de for en stund siden gru at hun var utro. Etter det så har kammeraten vært kvass mot meg for han mente at jeg viste det. Noe jeg ikke gjørde.

Så til saken.

Bevis 1. Jeg har jobbet en del overtid i det siste grunnet at vi har fått nye eiere og de legger om hele selskapet. En kvled jeg jobbet over så dro jeg ut på butikken for å kjøpe noe å spise. Der traff jeg en gammel veninne som jeg gikk på skole med. Vi tok en kaffe på en liten kaffe. Satt å pratet en times tid.

Etterpå reiste jeg tilbake på jobb for å heHar den nte sakene mine og dra hjem. Mannen min var ikke hjemme da jeg kom hjem han var hos sin kammerat. Ringte han og han spurte om jeg hadde vært på jobb, og jeg svarte ja.

Bevis 2. Den siste uken har mannen min vært veldig hissig på å ta min mob. Noe jeg ikke har noe problem med, men syntes det var litt rart at han sprang for å ta den føre meg. En gang tok han den og det var en man som ringte. Han spurte mannen min om hven han snakket med, og mannen min svarte. Da la han som ringte bare på.

Så er saken den at den dagen jeg traff min vennine så hadde min man ringt min jobb flere ganger for å få tak i meg men jeg var jo ikke der. Jeg var ute på kafe med venninen min, men når han spurte meg når jeg kom hjem om jeg hadde vært på jobb så svarte jeg ja. Derfor tror han at jeg har vært utro vær kveld jeg har jobbet overtid. Og at det var han som ringte og la på når min man svarte jeg var utro med.

Sitter her og er så sint og trist. Urettferdig at han beskyller meg for dette, men jeg vil ikke miste han. Er redd for at kammeraten hans også spiller en rolle her. Mannen min bor hos han nå. Hva skal jeg gjøre.

Vil ikke miste han, men er så sint for at han anklager meg for dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vis ham dette innlegget? La ham snakke med venninnen din,som kan bekrefte at dere var på cafe? Har du kvittering fra cafebesøket? Kan du bevise på noen måte at dere må jobbe overtid?

Skrevet

Jeg hadde personlig ikke giddet. Enten får han stole på meg ellers så får han gå. Heller gi slipp på en av mine store kjærligheter enn å leve under et mistenkelighetstyranni.

Skrevet

Innrømmer at jeg nok hadde blitt mistenksom selv dersom mannen min sa han var på jobb men når jeg ringte for at jeg skulle spørre ham om noe var han ikke der? Ikke at han har meldeplikt, men skurrer jo litt.

Har du rent mel i posen er det jo bare å fortsette å holde på ditt og håpe at dette forhåpentligvis bare en periode han går igjennom, påvirket litt for mye av kameraten.

Kanskje la ham ringe deg på jobb noen kvelder bare for å roe seg ned litt selv.

Gjest Gjest_Lizz_*
Skrevet

Har fortalt han at jeg var på kaffe. Fortalte det til og med over frokosten dagen etter. Men han var sur og gretten og ville ikke høre. Skjønner nå hvorfor.

Nei ingen kvittering, har sagt at han kan ringe min vennine fra skolen. men det vil han ikke. Så da sitter jeg her.

Har fakktisk vurdert å be henne komme hit, men er så redd for at jeg skal jobbe for hardt for å bevise min uskyld sånn a han tror jeg er skylldig.

Skrevet

Det er greit at alle par har mer eller mindre noe ruske-problemer en gang i blant, litt krangling og tull, men når det gjelder noe så viktig som det å stole på partneren sin?

Han vil jo ikke snakke med venninnen din heller, så for meg virker det som at han er sikker på at han har rett i anklagelsene og ikke gidder å høre på noe.

Jeg hadde tenkt 2 ganger om jeg hadde orket å være sammen med en som ikke stoler på meg. Det er tross alt snakk om å "være sammen for livet", hvis dere planlegger familie som du nevnte.

Jeg ville tatt en seriøs prat med han igjen, og hvis han fremdeles er sta, hvorfor er dere sammen da ? Da får du bare gå, så får han tro hva han vil.

Skrevet

Kan dere ikke finne ut hvem det var som ringte og la på? sjekk nr på gulesider

Skrevet

For meg virker det som om mannen til TS bare ser etter et påskudd for å avbryte forholdet. Hvertfall når han ikke er villig til å la henne bevise sin skyld ved å snakke med venninnen som hun var på cafè med.

Jeg ville ikke kastet bort mer tid på fyren, jeg tror ikke han er interessert i å fortsette forholdet med henne.

Skrevet

Jeg har værdens beste man. Han er min store kjærlighet og hele mitt liv. Vi planlegger å starte fam i løpet av året og alt er bare kos. Eller det var kos.

Han tror jeg er utro. Det er ett par små ting han har tatt som bevis mot meg. Og en kammerat av han fyrer opp under dette så det svir. Kammeraten til min man var sammen med min venninne. Det ble slutt mellom de for en stund siden gru at hun var utro. Etter det så har kammeraten vært kvass mot meg for han mente at jeg viste det. Noe jeg ikke gjørde.

Så til saken.

Bevis 1. Jeg har jobbet en del overtid i det siste grunnet at vi har fått nye eiere og de legger om hele selskapet. En kvled jeg jobbet over så dro jeg ut på butikken for å kjøpe noe å spise. Der traff jeg en gammel veninne som jeg gikk på skole med. Vi tok en kaffe på en liten kaffe. Satt å pratet en times tid.

Etterpå reiste jeg tilbake på jobb for å heHar den nte sakene mine og dra hjem. Mannen min var ikke hjemme da jeg kom hjem han var hos sin kammerat. Ringte han og han spurte om jeg hadde vært på jobb, og jeg svarte ja.

Bevis 2. Den siste uken har mannen min vært veldig hissig på å ta min mob. Noe jeg ikke har noe problem med, men syntes det var litt rart at han sprang for å ta den føre meg. En gang tok han den og det var en man som ringte. Han spurte mannen min om hven han snakket med, og mannen min svarte. Da la han som ringte bare på.

Så er saken den at den dagen jeg traff min vennine så hadde min man ringt min jobb flere ganger for å få tak i meg men jeg var jo ikke der. Jeg var ute på kafe med venninen min, men når han spurte meg når jeg kom hjem om jeg hadde vært på jobb så svarte jeg ja. Derfor tror han at jeg har vært utro vær kveld jeg har jobbet overtid. Og at det var han som ringte og la på når min man svarte jeg var utro med.

Sitter her og er så sint og trist. Urettferdig at han beskyller meg for dette, men jeg vil ikke miste han. Er redd for at kammeraten hans også spiller en rolle her. Mannen min bor hos han nå. Hva skal jeg gjøre.

Herregud for en slitsom, kontrollerende og usikker type. :forvirret: Det er ikke din feil, men han som trenger å jobbe med selvtilliten sin og tilliten til andre mennesker. Hvordan kan dere ha et forhold basert på en slik mistillit? Hvorfor løper han og tar mobilen din? Dette høres utrolig barnslig ut..!

Skrevet

Det kan virke som om du har rett Antoinette, at han er ute etter at paaskudd for aa gjöre det slutt... var det förste som slo meg ogsaa.

En annen mulighet er at fyren hennes har et usikkerhetsproblem som gjör at han ikke stoler paa noen, at det er der det ligger...

TS, du kan jo gjöre det du kan for aa bevise det du kan...her er noen forslag

Bevis 1. overtid: Vis han timelister, lönnslipper ol som beviser at du faktisk har vært paa jobb. Kanskje du kan vise ham utdrag fra kontoutskriften hvis du betalte med kort da du var paa cafe..

Bevis 2. Telefon: Bare la han ta kontroll over den en periode. Hvis han at du ikke har noe aa skjule. Fortell han at han kan lese meldinger og ta telefonen naar det ringer.

For all del...ikke finn deg i dette for lenge, du vil ikke være sammen med en som er nödt til aa kontrollere deg for aa föle seg trygg..

Gjest Gjest_tale_*
Skrevet

På seg selv kjenner man andre??

...kanskje han har noe i gjerdet?

Skrevet (endret)

Så til saken.

En gang trodde Muhammed at Aysha hadde vært utro. Han hørte på sladder i stedet for å høre på henne. Hun ble utrolig fornærmet, og Muhammed måtte betale stor bot.

Din mann lytter til sladder i stedet for å lytte til deg. Det er utroskap og mistillitt mot deg. Han skylder deg blomster. Du kan gjerne vise han denne debatten. Du kan også si at hvis han ikke bearbeider sin sjalusi, og forgifter kjærligheten med den, så er denne sjalusien en reell trussel mot deres kjærlighet og faktisk hele forholdet. Du må fortelle han at kameraten hans forsøker å skade dere, og at han må stramme opp kameraten, eller forlate han før han ødelegger mer.

Endret av I Grosny
Skrevet

Siden han oppfører seg som han gjør, er det nærliggende å tro at han har blitt brent før, og er livredd for at det vil skje igjen. I tillegg kan det virke som om kameraten ikke gjør det enklere for ham heller. Det du må bestemme deg for er om det er verdt å kjempe for. Om du kan leve med denne mistenksomheten, og all det harde arbeidet det er å få ham til å stole på deg. Er det på bakgrunn av fortid, er det viktig å få igang en kommunikasjon om problemet. Er det derimot en del av den han er i stedet for den han er blitt, er det mer alvorlig. Da vil han neppe endre seg om han da ikke får profesjonell hjelp.

Skrevet (endret)

Når man er gift eller i et forhold synes jeg det skal være nok at du sier at du ikke er det og forklarer saken slik den faktisk er.

Be venninnen din sende ham sms eller mail og forklare at dere var sammen den gangen og sjekk hvem han som ringte deg var. Om dette ikke er nok for mannen din må jeg si meg enig med noen andre her, det virker som han prøver å finne påskudd for å avslutte forholdet. Spesielt fordi han ikke vil snakke med venninnen din som kan bekrefte at dere var sammen virker dette noe rart...

Endret av Hilde Christina
Skrevet

Det er slett ikke sikkert at han ser etter en måte å avslutte forholdet på.

Noen mennesker er bare ekstremt mistenksomme og sjalu. Min eks oppførte seg som dette periodevis i 12 år, jeg måtte blant annet stå til rette for med jevne mellomrom i ca 10 år at "jeg hadde latt" en annen mann forelske seg i meg, da jeg var 19 (for ordens skyld kan jeg fortelle at jeg ikke traff denne mannen en eneste gang alene og at eksen ikke trodde at vi hadde møttes bak hans rygg). Andre ting var at han f.eks trodde jeg hadde vært utro da han var borte og jobbet, mens jeg bodde på en øy med 110-130 innbyggere, hadde 2 barn og gikk på skole. Det fantes ingen beviser som kunne peke i denne retningen annet enn at han syntes at jeg oppførte meg annerledes.

I dette tilfellet hadde jeg satset på at mannen skjønner at det er sant at du har jobbet overtid, om du viser ham lønnsslippen din.

Dersom ikke så hadde jeg satset på å si at jeg vurderte å gå ut av forholdet, bare tenk hvordan dere kommer til å ha det dersom ha n alltid skal mistenke deg, ved hver anledning.

PS. Eksen min endte opp med å ha et forhold bak min rygg, med en jeg var sjef for - ...på seg selv skal man kjenne andre. ;)

Skrevet (endret)
Det kan virke som om du har rett Antoinette, at han er ute etter at paaskudd for aa gjöre det slutt... var det förste som slo meg ogsaa.

En annen mulighet er at fyren hennes har et usikkerhetsproblem som gjör at han ikke stoler paa noen, at det er der det ligger...

TS, du kan jo gjöre det du kan for aa bevise det du kan...her er noen forslag

Bevis 1. overtid: Vis han timelister, lönnslipper ol som beviser at du faktisk har vært paa jobb. Kanskje du kan vise ham utdrag fra kontoutskriften hvis du betalte med kort da du var paa cafe..

Bevis 2. Telefon: Bare la han ta kontroll over den en periode. Hvis han at du ikke har noe aa skjule. Fortell han at han kan lese meldinger og ta telefonen naar det ringer.

For all del...ikke finn deg i dette for lenge, du vil ikke være sammen med en som er nödt til aa kontrollere deg for aa föle seg trygg..

Hvorfor skal hun bevise sin uskyld? I et vanlig rettssystem er man uskyldig til det motsatte er bevist. HAN kan få lov til å komme med "bevis" ELLER jobbe med sine mentale problemer, mens hun sikkert har bedre ting å gjøre - kanskje finne seg en ny type som stoler på henne? Makan til oppførsel!

Endret av miss~Audrey
Skrevet
Hvorfor skal hun bevise sin uskyld? I et vanlig rettssystem er man uskyldig til det motsatte er bevist. HAN kan få lov til å komme med "bevis" ELLER jobbe med sine mentale problemer, mens hun sikkert har bedre ting å gjøre - kanskje finne seg en ny type som stoler på henne? Makan til oppførsel!

Jeg vil ikke sammenlikne et forhold med rettsystemet.. I Norge kan man faktisk bli dömt for indisier,saa synes ikke argumentet ditt holder maal.

Uansett om man er en sjalu type eller ikke kan en mistanke være vanskelig aa riste hvis man först har faatt den. Naar man er et par vil man vil man vel gjerna at den andre skal föle seg trygg saa da ser jeg ikke problemet med aa komme med slike enkle bevis hvis man vil satse paa forholdet og den andre

Skrevet

Ts, du må ikke la mannen din herse med deg på denne måten. Du har ikke noe å skjule, og du trenger ikke fremskaffe beviser for han. Han behandler deg dårlig ved å vise slik mistillit.

Skrevet

Uansett hva du gjør så kommer denne mannen aldri stole på deg, mest sannsynlig heller ingen andre av sine fremtidige kjærester heller.

Kompisen hans er en ryktespreder og en drittsekk som prøver å ødelegge andres forhold. Du burde ikke splitte han og kompisen, de fortjener hverandre. Vis han alle utskrifter fra jobb der det står at du har vært på jobb det tidsrommet han har anklagd deg for utroskap, vis alle beviser du har for at du ikke har vært med noen andre menn og deretter sier du at denne oppførselen og behandlingen hans vil du ALDRI finne deg i lenger, at dette er et bevis at han ikke er moden for et forhold siden han hører på rykter fremfor å kommunisere med deg og si at du avslutter forholdet. Så får han kose seg med kompisen sin istedet, og finne på rykter som de enn vil. Han vet uansett sannheten, så en dag vil han kanskje innse at det å spre falske rykter heller setter han i et dårlig lys,ikke deg.

Poenget er; la han finne ut av dette selv og kom deg vekk.

Noe sier meg at du er utenlandsk, men nå kan jeg godt ta feil. I tillegg sier intuisjonen min at han kommer til å finne på fine ting å si og gjøre sånn at du ikke stikker og senere tvinne deg rundt lillefingeren og deretter behandle deg som han vil fordi du er så blendet av denne såkalte "kjærligeten". Det du har blandet deg oppi er ikke normalt, ei heller er det ingen kjærlighet mellom dere, bare en naiv forelskelse fra din side , jo før du ser det jo bedre er det for deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...