Gjest ts Skrevet 24. april 2009 #1 Skrevet 24. april 2009 Eller be om få de til en god pris? Kjøpte briller til 6000 kr, og skal hente dem i neste uke. Synes det er dyrt, og lurte på om jeg kunne spørre om å få solbriller med styrke på kjøpet? Er det uakseptabelt å gjøre det, eller er det ok å forsøke?
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 Det mener jeg er frekt for jeg regner med at solbriller med styrke vil koste flere tusen kroner. Men det er vel "vanlig" at man kan få 10 % rabatt ved større kjøp. Så hvis du finner solbriller til ca. 600,- går det jo an å spørre.
Gjest Gjest_Mokki_* Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Det synes jeg er frekt ja. solbriller med styrker koster ganske mye penger de og. Bruker selv briller som koster 5000-6000 kr. men kunne aldri forlangt å få gratis solbriller. Er som regel glassene som koster mest alt etter hva type brille du må ha.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Jeg opplever at det er mange som spør om å få et godt tilbud eller noe ekstra på kjøpet når man først har svidd av en del tusen på en butikk. Men vet ikke om det er andre "koder" hos en optiker.
Gjest antigartner Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Du kan nok ikke forvente å få solbriller med styrke på kjøpet. Det du bør spørre om er om de har noen gode rabattordninger hvis du, som brillekunde, også vil skaffe deg solbriller med styrke. Solbriller med styrke koster tross alt såpass mye at du i realiteten ber om å få i størrelsesorden 20 - 30% avslag på det totale kjøpet ditt hvis du ber om å få dem gratis. Det er neppe rimelig å få med mindre de kjører kampanjer.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 HVis du vil ha et slikt "ekstratilbud" bør du kanskje gå til en av de kjedene som faktisk tilbyr dette? Synes jeg nettopp så reklame fra Specsavers eller Brilleland om noe slikt. Man har ikke automatisk "krav" på noe ekstra bare fordi man har valgt å bruke mye penger et sted. Men for all del, det er lov å spørre (ville kanakje spurt før jeg bestilte da men...).
ringblomst Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 Du har mistet noe av forhandlingsgrunnlaget når du allerede har brillene i bestilling. Du burde ha spurt om dette når du bestilte og ikke når du skal hente. Tror uansett ikke du får et tilleggsprodukt med på kjøpet, hvis optikeren din ikke kjører en slik kampanje. Men det er jo lov å spørre om en god pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå