Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en (elendig) sony ericsson w890 for ett år siden, som jeg kjøpte med ett telenorabb. Dette abb har nå gått ut, og jeg har skiftet operatør.

Spørsmålet mitt er da; vil ikke telefonen min fungere når jeg får nytt simkort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg kjøpte en (elendig) sony ericsson w890 for ett år siden, som jeg kjøpte med ett telenorabb. Dette abb har nå gått ut, og jeg har skiftet operatør.

Må nok sjekke med leverandøren her. Bindingstid på abonnementet blir ofte supplementert med operatørlås slik at man ikke skal kunne bytte abonnement før bindingstiden har gått ut. Varigheten på operatørlås er i så fall normalt et år, men kan variere, så man må nesten ringe hvis man er usikker.

Skrevet

Må nok sjekke med leverandøren her. Bindingstid på abonnementet blir ofte supplementert med operatørlås slik at man ikke skal kunne bytte abonnement før bindingstiden har gått ut. Varigheten på operatørlås er i så fall normalt et år, men kan variere, så man må nesten ringe hvis man er usikker.

Skrevet

Men får jeg låst opp telefonen ettersom abb mitt har gått ut hos telenor? Eller vil bestandig denne telefonen være låst til telenor?

Skrevet

Operatørlåste fra Telenor er alltid låste i 12 måneder. Etter det kan du åpne telefonen for hvilken som helst operatør ved å skrive inn imei/serienummeret her: http://telenormobil.no/kundeservice/operat...ratorlaskode.do

Du skriver ikke om du kjøpte telefonen med binding. Gjorde du det kan du få låst opp telefonen fra dagen du bandt opp abonnementet. Du får låsekoden ved å ringe kundeservice på 09000 og oppgitt imei samt mobilnummeret.

Skrevet

Tusen takk for hjelp, det ordnet seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...