InaMina Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Jeg kjøpte en (elendig) sony ericsson w890 for ett år siden, som jeg kjøpte med ett telenorabb. Dette abb har nå gått ut, og jeg har skiftet operatør. Spørsmålet mitt er da; vil ikke telefonen min fungere når jeg får nytt simkort?
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #2 Skrevet 24. april 2009 Jeg kjøpte en (elendig) sony ericsson w890 for ett år siden, som jeg kjøpte med ett telenorabb. Dette abb har nå gått ut, og jeg har skiftet operatør. Spørsmålet mitt er da; vil ikke telefonen min fungere når jeg får nytt simkort? Må nok sjekke med leverandøren her. Bindingstid på abonnementet blir ofte supplementert med operatørlås slik at man ikke skal kunne bytte abonnement før bindingstiden har gått ut. Varigheten på operatørlås er i så fall normalt et år, men kan variere, så man må nesten ringe hvis man er usikker.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Jeg kjøpte en (elendig) sony ericsson w890 for ett år siden, som jeg kjøpte med ett telenorabb. Dette abb har nå gått ut, og jeg har skiftet operatør. Spørsmålet mitt er da; vil ikke telefonen min fungere når jeg får nytt simkort? Må nok sjekke med leverandøren her. Bindingstid på abonnementet blir ofte supplementert med operatørlås slik at man ikke skal kunne bytte abonnement før bindingstiden har gått ut. Varigheten på operatørlås er i så fall normalt et år, men kan variere, så man må nesten ringe hvis man er usikker.
InaMina Skrevet 24. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. april 2009 Men får jeg låst opp telefonen ettersom abb mitt har gått ut hos telenor? Eller vil bestandig denne telefonen være låst til telenor?
Cammiebella Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Operatørlåste fra Telenor er alltid låste i 12 måneder. Etter det kan du åpne telefonen for hvilken som helst operatør ved å skrive inn imei/serienummeret her: http://telenormobil.no/kundeservice/operat...ratorlaskode.do Du skriver ikke om du kjøpte telefonen med binding. Gjorde du det kan du få låst opp telefonen fra dagen du bandt opp abonnementet. Du får låsekoden ved å ringe kundeservice på 09000 og oppgitt imei samt mobilnummeret.
InaMina Skrevet 25. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2009 Tusen takk for hjelp, det ordnet seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå