Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Hvor mange barn har du? og hvorfor? Ønsker du flere? eller var det 1 for mye? Jeg spør fordi jeg har 2 utrolig deilige barn og livet er egentlig helt topp sånn som vi har det. Jeg ønsker meg en til, men er redd for at det vil bli for mye og ødelegge den idyllen vi har nå. Men samtdig kan det kanskje bli ennå bedre? -Forvirret-
Gjest MåneSkygge Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Jeg har ett. Akkurat nå vet jeg ikke om jeg vil ha flere. Ikke fordi jeg syns hun jeg har er for mye, men jeg har fått alt jeg kunne drømme om i henne. Nå er jeg alene og da er det jo uansett ikke ett tema med en til.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Jeg har ingen biologiske barn, to stebarn og et fosterbarn. Kan tenke meg et biologisk barn en dag også, men da holder det med ett.
Gjest imli Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Har ett barn, venter nummer to. Ønsker meg i alle fall 3 barn, kanskje 4 eller 5.
Gjest Sigrun Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Hvor mange barn har du? og hvorfor? Ønsker du flere? eller var det 1 for mye? Jeg spør fordi jeg har 2 utrolig deilige barn og livet er egentlig helt topp sånn som vi har det. Jeg ønsker meg en til, men er redd for at det vil bli for mye og ødelegge den idyllen vi har nå. Men samtdig kan det kanskje bli ennå bedre? -Forvirret- Hei. Ødelegge vilken idyll? Dersom livet med barn berre er ein idyll er du kjempe heldig. Eg har 5 + 2 stebarn mellom 16 og 8 år + eit lite på 1 år, barn er kjempe herlige men som sagt er det sjelden det er idyll her. Ganske ofte full krig akuratt som i dette øyeblikket. :slåss: Alle 8 er kjekke born som kan drive sine foreldre til randen av sammenbrudd.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 hehe... Vel... med idyll tenker jeg på hvor utrolig heldig jeg er som har snille, medgjørlige, oppegående barn på 2 og 5 år. Er de sure og krangler er det som regel fordi jeg eller far er trette og slitne og viser det veldig tydelig overfor barna. Da blir de usikre, og vil helst gjøre andre ting også. Når jeg biter tenna sammen og behersker meg og snakker på en ordentlig måte til barna, så oppfører de seg på samme måte tilbake! Selvfølgelig kan det renne over her også! Og spesielt etter perioder med mye sykdom... og tro meg! DET har det vært ekstremt mye av. Men når jeg ser hvor godt mitt liv er med en mann jeg elsker og som elsker meg, to vidunderlige barn som stort sett oppfører seg eksemplarisk og familie rundt som stiller opp når det trengs, så ønsker jeg meg så sterkt ennå flere barn.Flere søsken til de to små sosiale skapningene mine. Flere gleder i hverdagen. Og alt det andre som følger. Men samtidig: nå begynner barna vi har å bli så store at det ikke er noe problem å få barnepass om vi ønsker å reise bort en helg. De forstår så mye mer selv. De er veldig greie å ta med seg på tur. Og det er ingen store diskusjoner når vi gjør ting sammen. Selv om de egentlig kanskje ikke vil. De har lært å kompromisse og forstår at om storebror skal få gjøre det han vil må også lillesøster få gjøre det hun vil og blir med på hverandres aktiviteter. Vil et barn til skape flere krangler? Det vil jo bli mindre tid til hver av de.... eller vil de synes at det bare er kjekt å få en søster/bror?
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 Har en sønn men vi har planer om ett barn til, to barn er passelig for oss
Gjest Roberta, 38 Skrevet 24. april 2009 #8 Skrevet 24. april 2009 Er single go 38, og har ingen barn. Men jeg ønsker meg 3 stk!
Gjest Gjest_Linni_* Skrevet 24. april 2009 #9 Skrevet 24. april 2009 Hei Jeg har 3 barn og synes det er perfekt
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #10 Skrevet 24. april 2009 Har ingen. Kan ikke få, og det gjør meg veldig trist. Og det gjør også vondt å se foreldre som ikke følger opp barna sine på en god måte.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #11 Skrevet 25. april 2009 Jeg har to barn, og det er jeg uendelig glad for. Jeg er nå blitt singel, og det hadde ikke vært mulig å overse den biologiske klokka nå når jeg er godt på feil side av 35 år. Glad jeg fikk dem tidligere i livet.
absinthia Skrevet 25. april 2009 #12 Skrevet 25. april 2009 Har 3 og kunne godt tenke meg fler, det eneste som holder meg fra å få fler er at barn ikke er samleobjekter og at jeg strengt tatt ikke trenger fler av dem bare for min egen del.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #13 Skrevet 25. april 2009 Jeg har tre barn, og det er nok. Flere ville vært galskap.
Thomasine Skrevet 25. april 2009 #14 Skrevet 25. april 2009 Vi har 3 flotte gutter! Og nå er det stopp... Men 3 barn har sine ulemper også... F.eks da vi i syden måtte ta 2 taxier istedenfor 1 hver gang vi trengte det... Og vi mangler stadig en hånd til å ta tak i den 3., men eldste er 11 så han leier sjelden;) Men når det er sagt; deilig med 3 barn , har alltid ønsket meg det, og antallet er perfekt for oss! Alle gutta skal sees hver dag , aktiviteter kommer på 3. etterhvert oiså...mere tid har vi ikke! Vi må få slappe av og kose oss innimellom vi voksne også... Må bare få gi gjest som gjerne vil ha barn men ikke kan en stor Håper det ordner seg for deg, om det blir egne, adopterte eller på annen måte!
Gjest Poker face Skrevet 25. april 2009 #15 Skrevet 25. april 2009 jeg har 1 og trives med det. jeg ønsker meg max 2 barn. men føler jeg er heldig som har et barn. det er ikke sikkert jeg kan få fler siden det gikk galt under fødsel. men jeg er evig takknemlig for det jeg har
Pingting Skrevet 25. april 2009 #16 Skrevet 25. april 2009 Ingen, ennå. Men begynner å få veldig lyst på
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 25. april 2009 #17 Skrevet 25. april 2009 Vi har to barn. 3 og 5 år. Har diskutert litt det å få tre vi også, men det stopper med to. Vi jobber begge fullt, og elsker å jobbe samtidig som vi elsker å kose oss med familien - og mange venner. Det å ha tid til de to vi har i dag, er det vi ønsker å prioritere. Har arbeid som krever mye av oss, og dette er nok helt klart en av grunnene til at vi ikke ønsker flere barn. Ser også nå HVOR UTORLIG DEILIG det er å være ferdig med bleiebarn. Har to jenter, og de er gode venner. Her også blir det sånn at vi ikke ønsker å ødelegge den idyllen vi har i dag. Samtidig har vi også tenkt på at "hvis om, dersom atte" vi skulle få en til og at dette barnet kanskje ville slite med sykdom o.l. Da hadde vi alle blitt fullstendig knust. Derfor er vi veldig glade for de vi har fått, og min mann og jeg har det nå veldig fint sammen. Kan jo si at det å ha to barn såpass tett, har slitet på i perioder. Nå ønsker vi å bruke tiden på å finne på morsomme ting sammen de snart så store jentene vi har. Men man skal vel aldri si aldri. Mine venner er sikre på at vi ender opp med en til om noen år, men sier meg helt uenig der
Thomasine Skrevet 26. april 2009 #18 Skrevet 26. april 2009 Vi var også HELT ferdige med våre 2 første! Helt sikkert var det!! Så kom siste vennen, med hjertefeil som måtte opereres , men i dag er han helt frisk og vi er alle lykkelige! Tenkte også at med 2 frsike barn ville det bli slit og fryktelig trist for oss alle om vi fikk et 3. barn som mot formodning ville blitt sykt. Og det fikk vi! Men som sagt, nå er han frisk og all den vonde tiden er lagt bak oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå