Gå til innhold

Skal jeg gi han et ultimatum?

Anbefalte innlegg

Gjest Skal, skal ikke?
Skrevet

Okei jenter, her er en nøtt jeg VIRKELIG trenger hjelp med... Det er en laaaang historie, men jeg skal prøve å korte den ned og gjøre den mest mulig oversiktlig.

Jeg traff en fyr for 1,5 år siden. Jeg er 20 år, og hadde aldri vært forelsket, men så kom da selvfølgelig smilet hans i veien for statistikken min.. Det var en kommune mellom oss, så vi så hverandre ganske sjeldent, men det gikk fint.

Etter noen mnd fikk jeg nok av jobben min og sluttet :nei: (STUPID!) Jeg prøvde over alt å få jobb, men jeg har ingen utdannelse, så dette var ikke en lett sak. Men han fikset en jobb for meg hvor han bor, og en mnd etter var innflyttet..

Han er en opptatt gutt kan man si, så det første halve året traff jeg han bare et par ganger i uken, og når kontrakten min på jobben og leiligheten nærmet seg "utgangsdato" fortalte jeg han at jeg ville flytte hjem, men han skaffet meg nytt sted å bo, så jeg fikk forlenget kontrakten på jobb.

Jeg kan også nevne i alt dette at jeg skulle reise "down under" et år, og hadde bestilt reisen og betalt depositum, meeeen dum som jeg er avbestilte jeg for å være nær han.

Jeg fortalte han at jeg var forelsket i han, og han fikk helt panikk fordi jeg er bestevennen hans, og han ser ikke på meg som noe annet. Jeg prøvde å være "perfekt", jeg var meg selv, jeg prøvde å være avvisende, men han beit bare ikke på!!! :fnise:

Etter ca 1 mnd var jeg lei av at han oppførte seg så rart og at vennskapet vårt var blitt som det var, så jeg sa at jeg ikke lenger var forelsket. (LØGNER!!)

Her gikk det gale...!

Han var hos meg hver dag, og likte ikke at jeg var med noen andre (spesielt ikke gutter). Han ble mer og mer pågående, og det hele endte opp med at han fingret meg. Dette skjer hver dag! Jeg får ikke lov til å røre han, men han insisterer på å få lov hver dag, og jeg, dum som jeg er, lar han. Jeg har prøvd å stoppe det, men det er en så god følelse.. At det er han som gjør det altså!! Jeg liker å ligge i sengen eller på sofaen etterpå i armkroken hans.

Han stiller alltid opp for meg når jeg trenger han, og han reddet så og si livet mitt en gang da jeg fikk astma-anfall midt på natten og ikke hadde medisin.

Ble litt mye dette her, så her er poenget:

Jeg har nå fortalt han igjen at jeg er forelsket og har vært det hele tiden. Han vil fremdeles ikke ha meg, men han vil plukke på meg hver dag som før. Han "krever" nesten at jeg skal bare ligge meg ned å spre beina når han føler for det, og de dagene han er opptatt skal jeg bare sitte her å vente (det virker ihvertfall sånn). Jeg har nå 3,5 mnd igjen av kontrakten min og jeg har tenkt til å jobbe meg ferdig. Pga at han har oppført seg så teit når jeg har fått andre venner har jeg bare han her, fordi jeg valgte han.

Burde jeg gi han et utimatum? "Enten så tar du meg, og hele meg, ellers lar du meg være"? Jeg føler veldig for å gjøre dette, for jeg føler at han er forelsket, men ikke klarer å si det. Men så er det jo risikoen med at jeg dytter han vekk, og at han velger å la meg være. Da sitter jeg her i 3,5 mnd helt alene.

Er det noen der ute som orket å lese gjennom dette som kan gi meg råd? Jeg er helt desperat. *Aktiv kjærlighetssorg*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du skal gå videre med livet, du er ung og har så mye i vente. Denne gutten utnytter og kontrollerer deg, synes jeg....

Synd du ikke dro til Australia, se om du får en ny sjangse til høsten jente.

Life is far too short for this!!

Skrevet

Jeg synes du har kommet klart frem til svaret selv jeg. Hvis du dytter han vekk og han lar deg være, så kan du iallefall være stolt av deg selv at du ikke kastet bort enda 3,5 mnd på han.

Du fortjener bedre enn det han gir deg i dag. Dette er vinn vinn for deg, selv om det ikke føles ut sånn akkurat nå.

Lykke til :klemmer:

Gjest aktiv kjærlighetssorg
Skrevet
Synes du skal gå videre med livet, du er ung og har så mye i vente. Denne gutten utnytter og kontrollerer deg, synes jeg....

Synd du ikke dro til Australia, se om du får en ny sjangse til høsten jente.

Life is far too short for this!!

Takk for svar :) Vurderer å ringe han for å få han opp her nå, men trenger nok litt mer betenkningstid ;) Da blir det nok til at jeg sier det... Trengte bare et lite dytt i riktig rettning ;)

Gjest aktiv kjærlighetssorg
Skrevet
Jeg synes du har kommet klart frem til svaret selv jeg. Hvis du dytter han vekk og han lar deg være, så kan du iallefall være stolt av deg selv at du ikke kastet bort enda 3,5 mnd på han.

Du fortjener bedre enn det han gir deg i dag. Dette er vinn vinn for deg, selv om det ikke føles ut sånn akkurat nå.

Lykke til :klemmer:

Godt poeng! :) Takk for svar og dytt i riktig rettning... Nå trenger jeg bare litt mot, så har vi det :klemmer:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Fortell hvordan det går, da ;)

Lykke til!

Skrevet

#Dytter deg til Australia#

Stå på, jente! Kom deg ut i verden og la dette fare.

:)

Gjest Aktiv kjærlighetssorg
Skrevet
Fortell hvordan det går, da ;)

Lykke til!

Han ringte nettopp fordi han var sulten og spurte om jeg kunne lage lasagne til han, så det er vel like greit å bare gjøre det nå... Er bare så redd for å miste han.. Han er min aller beste venn.. Skal oppdatere dere når det hele er over :):skravle:

Skrevet
#Dytter deg til Australia#

Stå på, jente! Kom deg ut i verden og la dette fare.

:)

Hehe, satser på at uansett resultat i dag så kommer jeg meg avgårde før det er "for sent" ;)

Skrevet

Uansett hva du bestemmer deg for, så begynn å bestem over deg selv!! Si nei når du vil det, og si ja når du vil det. Reis til Australia og lev livet ditt. Ikke si ja fordi du er redd for å miste han!

Skrevet

Kom deg videre! Han utnytter deg. Lev livet mens du er ung, og kom deg videre. Ikke kast bort tiden på en som ikke fortjener deg!:)

Gjest Aktiv Kjærlighetssorg
Skrevet
Uansett hva du bestemmer deg for, så begynn å bestem over deg selv!! Si nei når du vil det, og si ja når du vil det. Reis til Australia og lev livet ditt. Ikke si ja fordi du er redd for å miste han!

Godt råd! :jepp: jeg føler at det lureste er å bare få det ut, så får det bære eller briste, men igjen... Uff og akk... Vet at for mange så er det ikke den første man faller for som er den rette, men jeg VET at hvis han hadde fått i seg en love potion eller noe så hadde vi vært verdens beste par!

Jeg føler meg som en nålepute av feilsatte piler! Amor er en klumsete planlegger og et rotehode!!

Skrevet
Kom deg videre! Han utnytter deg. Lev livet mens du er ung, og kom deg videre. Ikke kast bort tiden på en som ikke fortjener deg!:)

Jeg blir bare mer og mer motivert for hvert minutt som går! :) takker høyere makter for dere jenter og for kvinneguiden! Første gang jeg er her, men dette er jo fantastisk støtte! Nå er han her!!! Wish me luck jenter..

Skrevet

Uff, du kan ikke fortsette å la han utnytte deg på den måten!! Jeg krysser fingrene for at alt går din vei, og at du kan komme deg videre med livet etter i kveld!!

Skrevet

det er ingen tvil at han utnytter deg. og setter du ikke ned foten, og lar han holde på slik ender det bare med at fortsetter å bli utnytta. og du blir big time såra når han blir lei og finner en annen.

vis litt selvrespekt jente!! :)

Skrevet
Uff, du kan ikke fortsette å la han utnytte deg på den måten!! Jeg krysser fingrene for at alt går din vei, og at du kan komme deg videre med livet etter i kveld!!

Takk takk.. Det gikk ikke min vei, og jeg klarte ikke å ordlegge meg riktig, så han tror nå at han er bare midlertidig utkastet til jeg føler at jeg er såpass over han at vi kan fortsette der vi slapp.. Gud så vondt det gjør med kjærlighet! :tristbla:

Skrevet
det er ingen tvil at han utnytter deg. og setter du ikke ned foten, og lar han holde på slik ender det bare med at fortsetter å bli utnytta. og du blir big time såra når han blir lei og finner en annen.

vis litt selvrespekt jente!! :)

Han mener selv at han ikke er i stand til å bli forelsket da :snurt: men jeg klarte ihvertfall å midlertidig kaste han ut.. :'(

Skrevet
Han mener selv at han ikke er i stand til å bli forelsket da :snurt: men jeg klarte ihvertfall å midlertidig kaste han ut.. :'(

ta en dag av gangen... ikke tenk " jeg klarer ikke tanken på å aldri se han igjen!"

men ta en dag av gangen, og tenk på da på at idag skal du IKKEl ta kontakt. og du skal avslå alle hans tilbud om å finne på noe. ta en dag om gangen, og si det samme hver dag.. vær sta! for hver dag vil det gå enklere.. selvom det ser helsvart ut nå.. og alt er bare dritt!

been there, done that... det er dessidert værst de første dagene.. trooo meg!! men etterhvert som ukene går, så ser du at det er det eneste rette for at DU skal få det godt med deg igjen.. for det han utsetter deg for gjør så jævlig vondt! fordi han fyrer opp under dine følelser ved å være med deg.. og dine følelser blir bare sterkere og sterkere.. du må kutte nå før du ødelegger livet ditt..

og for at det skal skje, så må du få han på avstand.. inntill du er over han.. og du må vite det med 110% sikkerhet før du kan bli hans venn igjen.

for ditt eget beste!

begynn heller å planlegg livet ditt.. at du kanskje skal flytte, reise, alt som gir livet ditt mening.. alt du har lyst å gjøre før du finner drømmemannen.. (det er nok av de der ute, så ikke tro at han er den eneste. for det er han ikke. og drømmemannen er ikke så respektløs og utnytter dine følelser slik)

kjærlighet gjør blind! ta bort skylappene! se verden og dine muligheter! :)

Skrevet
ta en dag av gangen... ikke tenk " jeg klarer ikke tanken på å aldri se han igjen!"

men ta en dag av gangen, og tenk på da på at idag skal du IKKEl ta kontakt. og du skal avslå alle hans tilbud om å finne på noe. ta en dag om gangen, og si det samme hver dag.. vær sta! for hver dag vil det gå enklere.. selvom det ser helsvart ut nå.. og alt er bare dritt!

been there, done that... det er dessidert værst de første dagene.. trooo meg!! men etterhvert som ukene går, så ser du at det er det eneste rette for at DU skal få det godt med deg igjen.. for det han utsetter deg for gjør så jævlig vondt! fordi han fyrer opp under dine følelser ved å være med deg.. og dine følelser blir bare sterkere og sterkere.. du må kutte nå før du ødelegger livet ditt..

og for at det skal skje, så må du få han på avstand.. inntill du er over han.. og du må vite det med 110% sikkerhet før du kan bli hans venn igjen.

for ditt eget beste!

begynn heller å planlegg livet ditt.. at du kanskje skal flytte, reise, alt som gir livet ditt mening.. alt du har lyst å gjøre før du finner drømmemannen.. (det er nok av de der ute, så ikke tro at han er den eneste. for det er han ikke. og drømmemannen er ikke så respektløs og utnytter dine følelser slik)

kjærlighet gjør blind! ta bort skylappene! se verden og dine muligheter! :)

Tuuusen takk for godt råd! Kan desverre ikke reise særlig fordi han overbeviste meg om å kjøpe meg hund da jeg ikke reiste til Australia så jeg ikke skulle være så ensom når han ikke er her... Jeg får prøve ditt råd om å ta en dag av gangen.. Akkurat nå er jeg faktisk mest hevnlysten.. Jeg VIL at han skal være forelsket i meg, og jeg VIL finne en annen fyr bare så jeg kan få han til å føle det jeg føler nå..

Skrevet

Men hva for en fyr er dette som bare vil ligge og fingerpule deg? Har han ikke pikk eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...