Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Langt dette, men jeg håper på svar...:

Jeg har kjøpt Brauns Silkepil Xpressive. Og har epilert leggene en gang og så igjen etter ca 14. dager. Men det er liksom som om det blir nupper eller noe etterpå..? Silkehud når jeg stryker hånda nedover leggen og så humpybumpy når jeg stryker oppover.. Det hjalp å gå over med barberhodet, men det skulle jo ikke være nødvendig vel??

Hvordan ser inngrodde hår ut? Har røde små prikker på leggene, men det er ikke inngrodde hår (tror jeg) for de klr ikke er ikke hår under huden osv. Men hva er det da? Tørr hud? De har vært der før jeg begynte å epilere. Nå skrubber jeg hver gang jeg dusjer, men prikkene blir bare mer synlige av det...

Og så en annen ting, nå siste gangen heiv jeg meg på bikinilinja, siden leggene knapt gjorde vondt. Det gikk utrolig bra: ganske au, men absolutt utholdelig! MEEN, her kom det røde prikker med en gang..! Og de er der fortsatt.. (3 dager etter) Jeg har skrubbet litt etterpå og smurt med aloverakrem, men det hjelper ikke mye...

(har lagt samme spørsmålene inn under en annen tråd, men jeg tror de drukna i mengden.. :murvegg: )

_jenta fra havet_

Videoannonse
Annonse
Gjest Madgun
Skrevet

Ååååå.. DETTE håper jeg virkelig at noen kommer med et vetig svar.. For jeg har og har hatt leeenge samme problemet!!... Skikkelig stress.. og det er ikke akkurat så veldig lekkert med røde prikker rundt musa liksom...!!... :S

Epileringsmaskinen svei noe sykt, og gav et hårfritt men RØDT resultat.... :kjefte:

Skrevet
Ååååå.. DETTE håper jeg virkelig at noen kommer med et vetig svar.. For jeg har og har hatt leeenge samme problemet!!... Skikkelig stress.. og det er ikke akkurat så veldig lekkert med røde prikker rundt musa liksom...!!... :S

Epileringsmaskinen svei noe sykt, og gav et hårfritt men RØDT resultat.... :kjefte:

Mm. Det er liite lekkert kan man si... :angry: Har lest om at det skal hjelpe med rensemiddel eller no, men det er vist når prikkene kommer etter en stund.. Mine kom bare med en eneste gang!

Skrevet (endret)

*dytt-dytte innlegget oppover* :roll:

Noen som kan svare meg på om de har opplevd at håret gror ganske fort ut igjen etter epilering?? Epilerte for 4 dager siden og har allerede begynt å få små stubber...! Er håret mitt så snargrodd??

Vurderer nemlig å benytte meg av Brauns geniale "Kjøp og prøv-garanti" :

http://www.expert.no/productimages/logo/NO_MB_formular.pdf :duskedame:

og bare kjøpe meg en ladyshaver som går i dusjen også i stedet.. blir jo mye billigere og.

Endret av -jenta fra havet
Skrevet

Det er helt vanlig å få røde prikker når man epilerer, disse forsvinner etterhvert. Og etterhvert kommer ikke de heller, det er en reaksjon på at du har revet hårene ut med røttene..:). Du gjør helt riktig å barbere igjen etter to uker, så har du 6 uker, før du trenger å epilere igjen. Etterhvert som du epilerer, vil du oppdage at hårmengden minsker, og det blir mindre å barbere.

Ett tips for en smertefri elpilering, er å smøre inn område med Klorhexidin, la det virke ca 1 time. Da kjenner du ingeting, ifølge min mor..:)

Skrevet
Langt dette, men jeg håper på svar...:

Jeg har kjøpt Brauns Silkepil Xpressive. Og har epilert leggene en gang og så igjen etter ca 14. dager. Men det er liksom som om det blir nupper eller noe etterpå..? Silkehud når jeg stryker hånda nedover leggen og så humpybumpy når jeg stryker oppover.. Det hjalp å gå over med barberhodet, men det skulle jo ikke være nødvendig vel??

Hvordan ser inngrodde hår ut? Har røde små prikker på leggene, men det er ikke inngrodde hår (tror jeg) for de klr ikke er ikke hår under huden osv. Men hva er det da? Tørr hud? De har vært der før jeg begynte å epilere. Nå skrubber jeg hver gang jeg dusjer, men prikkene blir bare mer synlige av det...

Og så en annen ting, nå siste gangen heiv jeg meg på bikinilinja, siden leggene knapt gjorde vondt. Det gikk utrolig bra: ganske au, men absolutt utholdelig! MEEN, her kom det røde prikker med en gang..! Og de er der fortsatt.. (3 dager etter) Jeg har skrubbet litt etterpå og smurt med aloverakrem, men det hjelper ikke mye...

(har lagt samme spørsmålene inn under en annen tråd, men jeg tror de drukna i mengden.. :murvegg: )

_jenta fra havet_

De røde prikkene som du hadde før du begynte å epilere er muligens kviser eller tilsvarende? Er ikke så veldig lurt å skrubbe hvis det ikke er inngrodde hår, for da blir det bare sårt, og forverres. Du må hvertfall ikke finne på å skrubbe når du får røde prikker etter epilering, da risikerer du å skade huden som allerede er sår!

Og med mindre du dusjer en gang i uka så kan du godt roe ned skrubbinga sånn overall..

Skrevet
Det er helt vanlig å få røde prikker når man epilerer, disse forsvinner etterhvert. Og etterhvert kommer ikke de heller, det er en reaksjon på at du har revet hårene ut med røttene..:).

Joda, kunne tenke meg det.. Men jeg har fortsatt røde prikker på bikinilinja, og det kjennes ut som om håret er i ferd med å vokse ut igjen...!?! Er litt skeptisk til min vel livlige hårvekst..! Den nekter å gi opp den!! :gjeiper:

Du gjør helt riktig å barbere igjen etter to uker, så har du 6 uker, før du trenger å epilere igjen. Etterhvert som du epilerer, vil du oppdage at hårmengden minsker, og det blir mindre å barbere.

Jeg epilerte igjen etter to uker, og SÅ barberte jeg rett etterpå for at det skulle bli glatt "oppover" også... Og nå har jeg stubber på 2mm!! :sjokkert: Det stakk litt på leggene da jeg epilerte, men ble ikke rødt og vondt. Har jeg gjort nå feil? Skrubbet før og brukte "preepilationvipes" 10 min før så den tørka skikkelig... Tror jeg fikk rykka de ut med roten, men kanskje ikke? :klø:

Ett tips for en smertefri elpilering, er å smøre inn område med Klorhexidin, la det virke ca 1 time. Da kjenner du ingeting, ifølge min mor..:)

Trengs ikke :;): Holder ut smerten jeg.. :filer:

Skrevet
De røde prikkene som du hadde før du begynte å epilere er muligens kviser eller tilsvarende?

Nei, definitivt ikke kviser.. Har sånne røde prikker litt opp på siden av låret og.. Er liksom som om huden min er sånn.. :tristbla: Ekke SÅ pent akkurat det.. ser ut som rødlig gåsehud på en måte... Ikke høye humper.. jaja. Må vel bare leve med de kanskje..

Er ikke så veldig lurt å skrubbe hvis det ikke er inngrodde hår, for da blir det bare sårt, og forverres. Du må hvertfall ikke finne på å skrubbe når du får røde prikker etter epilering, da risikerer du å skade huden som allerede er sår!

Og med mindre du dusjer en gang i uka så kan du godt roe ned skrubbinga sånn overall..

Skal roe ned skrubbinga.. :blush: Er så redd for å få inngrodde hår. Hvor ofte bør det skrubbes? Sånn generelt? En gang i uka? hver 14 dag?

Skrevet

En gang i uka burde holde, såvidt jeg har skjønt :)

Skrevet

Forresten så burde du ikke barbere rett etter epilering heller. Helst skal huden få hvile hvertfall en eller to dager før du gjør noe som "sliter" på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...