Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Skal i konfirmasjon når til helgen. Komfirmanten er kjæresten min sin niese. Vi er ikke samboere, men jeg er invitert på lik linje som kjæresten. Vi har vært sammen i godt 1 1/2 år, og jeg har truffet niesen 2-3x. Jeg har en sønn og kjæresten min har en sønn, disse er på samme alder og kjenner hverandre selvfølgelig ganske godt. Har hele tiden tatt det som en selvfølge at gutten min er invitert på lik linje med meg.... Det er han altså ikke, og jeg kjenner jeg er litt skuffet. Grunnen er at jenta som skal stå konfirmasjon ikke kjenner sønnen min, og siden det er hennes dag, var det mest naturlig å ikke be han... (Begge guttene er 2 år yngre en konfirmanten) Kjenner jeg er ganske skuffet og får en føleses av å ikke "høre helt til i familien". Kanskje jeg overreagerer, og derfor skriver jeg her. Ønsker meg svar fra de som har oppleved noenlunde det samme, eller dere som skal ha konfirmasjon:-)
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Vi arrangerer konfirmasjon nå i mai, og vi har vært nødt til å skjære ned på gjestelista med hard hånd. Det er begrenset hvor mange vi har plass til, og da velger vi å invitere de som står konfirmanten nært. Jeg kunne nok valgt å gjøre likedan som det du beskriver, hvis det var snakk om flere "tvilstilfeller" og ikke bare en enkelt.
Sol79 Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Helt ærlig så syns jeg ikke at det er spesielt rart.
La Luna Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 Jeg synes ikke det er rart at han ikke ble invitert.
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 Jeg ville syntes det var mer unaturlig å invitere ham dersom konfirmanten ikke kjenner ham.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 Kjenner jeg er ganske skuffet og får en føleses av å ikke "høre helt til i familien". Det er jo naturlig at du ikke hører helt til i familien når dere ennå ikke er samboere og du såvidt har møtt konfirmanten.
Gjest hinkelpinkel Skrevet 23. april 2009 #7 Skrevet 23. april 2009 Jeg syntes ikke det var rart å ikke invitere han når konfirmanten ikke kjenner han. Konfirmanten sin dag= besøk av de som betyr noe i konfirmanten sitt liv.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #8 Skrevet 23. april 2009 TS. Ganske entydige svar. Godt å høre, da stresser jeg ikke noe mer med dette:-)
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #9 Skrevet 23. april 2009 Er det ikke rart å invitere TS da? TS har truffet konfirmanten 2-3 ganger. Mine "voksne" barn er invitert til min samboers nieses konfirmasjon, og det er bare ei av jentene mine som har truffet konfirmanten 1 gang.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #10 Skrevet 23. april 2009 Er det ikke rart å invitere TS da? TS har truffet konfirmanten 2-3 ganger. Mine "voksne" barn er invitert til min samboers nieses konfirmasjon, og det er bare ei av jentene mine som har truffet konfirmanten 1 gang. Det er vel mer vanlig at man inviterer par, som i tilfellet til ts? Altså, er man invitert så får man ta med seg følge. Men å invitere alle barn til nye partnere kan bety altfor mange gjester i mange tilfeller.
Rosalie Skrevet 23. april 2009 #11 Skrevet 23. april 2009 Det er vel neppe spesielt vanlig å invitere onkels nye kjærestes sønn til en slik anledning, nei. At din kjærestes sønn, som er konfirmatntens søskenbarn, inviteres, er da naturlig. Og nei - hverken du eller sønnen din er strengt tatt en del av konfirmantens familie.
Kirby Skrevet 23. april 2009 #12 Skrevet 23. april 2009 Konfirmanten kjenner ikke din sønn, hvorfor skulle han være der da? Hadde ikke forundret meg om ikke du hadde blitt bedt heller, ettersom dere ikke er samboere e.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå