Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

var innom mcdonalds sine hjemmesider og ble overasket over at maten deres hadde så lite kaloriinnhold. lurer de oss eller stemmer det?

1 liten pommes frites: 235!

1 vanlig hamburger: 255

1 softis i kjeks: 135

1 quorter pounder: 505

1 mc feast: 505

filet o fish: 350

6 chicken mcnuggets: 265

mcchicken premier: 495

grilled chicked salad: 190

mcflurry: 395

milkshake sjokolade: 340

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å fake næringsinnhold er ulovlig, så det tviler jeg neppe på.

Det er ikke nødvendigvis kaloriene som gjør Mc Donalds usunt, men heller sammensetningen av næringsstoffer.

Skrevet

McD har nok alle mulige slags folk på nakken, så det ville blitt oppdaget rimelig fort om de jukset med tallene. Det er nok som gjest sier ikke nødvendigvis kaloriene i seg selv, men det totale næringsinnholdet som gjør det usunt. Mye mettet fett raske karbohydrater i form av lyst mel og sukker. Lite fiber og vitaminer, selv om det går an å velge bedre alternativer for dette.

Strengt tatt er det ikke SÅ få kalorier heller, ihvertfall om du velger de tradisjonelle menyene? En Medium BigMac-meny er over 1000 kalorier, det er halvparten av det anbefalte daglige inntaket for (mange) kvinner. Om du i tillegg skal ha is eller milkshake eller noe slikt blir det endel.

Skrevet

Synes ikke det var så lavt kaloriinnhold jeg. Feks quarter pounder med 505 kcal, det er ikke lenge man er mett etter en sånn. En stor vanlig middag kan inneholde 500kcal, og da er man mett lenge.

Skrevet

Jeg synes ikke det er så lite kalorier jeg. Tenk bare på hva en meny vil inneholde da. Ta for eksempel en QP. Ved denne følger det med pommes frites også en brus. Det blir mange kalorier for en middag.

Skrevet

Det blir fort mye da de fleste (inkl. meg selv. :sjenert:) bestiller en meny og ikke bare en ting. Selv foretrekker jeg Burger King da... Mye bedre burgere=)

Men om en først tar turen på McDonalds så vet de fleste at dette ikke blir det sunneste måltidet de har inntatt i sitt liv og det er vel ikke derfor en spiser på Mc Donalds heller, derfor bør en heller kose seg om en først har bestemt seg for dette mener jeg, skjer det i ny og ne så tåler de fleste dette.

Men nå det er sagt så fortalte min amerikanse venninne meg en gang at large-menyen vi har i Norge tilsvarer en mellomting mellom small og medium i USA.. Tenke seg hvordan en XL meny der ser ut.. :wow:

Skrevet
Det blir fort mye da de fleste (inkl. meg selv. :sjenert:) bestiller en meny og ikke bare en ting. Selv foretrekker jeg Burger King da... Mye bedre burgere=)

Men om en først tar turen på McDonalds så vet de fleste at dette ikke blir det sunneste måltidet de har inntatt i sitt liv og det er vel ikke derfor en spiser på Mc Donalds heller, derfor bør en heller kose seg om en først har bestemt seg for dette mener jeg, skjer det i ny og ne så tåler de fleste dette.

Men nå det er sagt så fortalte min amerikanse venninne meg en gang at large-menyen vi har i Norge tilsvarer en mellomting mellom small og medium i USA.. Tenke seg hvordan en XL meny der ser ut.. :wow:

Hehe, angående dette med USA.. var innom flyplassen der for noen år siden, kjøpte en medium meny som jeg var vant med hjemme... Å herregud.. Ikke bare var brusen enorm, men pommes friten var jo som en sværing her til lands, og burgeren var ikke slapp og vassen slik du får den her nei! Klarte jo aldri å spise opp!

Og nok en ting - også enig i at burger king er best. Men spiser der ikke mer enn max 2-3 ganger i året. Er skikkelig godt da, men vet at det er forferdelig usunt, så unngår det mest mulig :)

Og.. for å holde meg til topic: Det er jo ikke så veldig kalorifattig at det gjør noe ;)

Skrevet

Litt off-topic, men jeg går i hvertfall god for Fedon King burgeren på Burger King. ;) Sunn, og veldig god!

Skrevet
Litt off-topic, men jeg går i hvertfall god for Fedon King burgeren på Burger King. ;) Sunn, og veldig god!

Den har jeg planer om å prøve en dag. Hva koster den?

Skrevet

Off topic, men er det egentlig noen som synes burgerne på McDonalds smaker noe? Og hvis ja, er det noen som synes de smaker noe i nærheten av godt?

Jeg var der for første gang på kanskje ti år for noen måneder siden, og da skjønte jeg hvorfor det var ti år siden sist. For no' ræl!

Skrevet
Den har jeg planer om å prøve en dag. Hva koster den?

50 kr. hvis du tar den med, tror jeg. Litt dyrere enn de andre hamburgerne.

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Off topic, men er det egentlig noen som synes burgerne på McDonalds smaker noe? Og hvis ja, er det noen som synes de smaker noe i nærheten av godt?

Jeg var der for første gang på kanskje ti år for noen måneder siden, og da skjønte jeg hvorfor det var ti år siden sist. For no' ræl!

Godt? McDonalds?? :ler: Sikkert noen som liker den slags, men selv foretrekker jeg hjemmelaget. Er jo veldig enkelt aa lage selv.

Skrevet
Godt? McDonalds?? :ler: Sikkert noen som liker den slags, men selv foretrekker jeg hjemmelaget. Er jo veldig enkelt aa lage selv.

Ja, altså, jeg synes mange burgere man får kjøpt smaker godt, men den på McD var jo bare helt forjævlig og kvalifiserer ikke til å kalles "mat" i mitt hode. Men det er jo folk som kjøper det, så jeg antar at noen må ha ekstremt annerledes smaksløker enn meg. ;)

Skrevet

235 kalorier for en liten pomme frites er i mine øyne SVÆÆRT mange kalorier for en ekstremt liten matbit. Tenk hvor mye du kunne spise om du hadde valgt 235 kalorier fra grønnsaker i stedet? eksempel.

- 400 GRAM FERSK SJAMPINGJONG(CA 60 KAL)

- 300 GRAM BROKKOLI(CA 90 KAL)

- 300 GRAM PAPRIKA OG LØK(CA 75 KAL)

TOTALT +/ - 125 kalorier. Dampkok og tilsett krydder.

Grønnsaker er uunværlig i min hverdag som et storspist matmonster som vil spare på kaloriene.

Skrevet (endret)

Jeg spiser av og til på McD når jeg er fyllesyk, da er det helt genialt! Ellers er det ikke favoritten nei, jeg spiser kanskje der 2-3 ganger i året? Burgerne er kjedelige, men burgerosten synes jeg er veldig god! Og pommes fritesen er helt grei, hverken bedre eller verre enn andre steder.

Så for å svare påspørsmålet dit: nja, synes ikke det smaker så mye. Men det passer til sitt bruk :) Men jeg brukere egentlig heller litt mer penger på en ordentlig hjemmelaget burger eller gatekjøkkenburger.

Endret av Pingting
Skrevet

Jeg synes cheeseburger på mcd er godt. Mcd-burger og vanlig burger er to helt forskjellige ting, og god på hver sin måte, synes jeg.

Skrevet

Jeg klarer ikke McD. Synes det smaker græsjævli.

Burger King, derimot, har gode burgere :) Fremdeles feite, men det smaker i det minste litt mat. Men styrer unna alt annet de har.

Skrevet
235 kalorier for en liten pomme frites er i mine øyne SVÆÆRT mange kalorier for en ekstremt liten matbit. Tenk hvor mye du kunne spise om du hadde valgt 235 kalorier fra grønnsaker i stedet?

Jeg synes det virker som det er flere kalorier å spare hos Burger King.

Der inneholder en liten pommes frites 168 kcal.

Gjest LanaLane
Skrevet (endret)

OT igjen, men overskriften er bare "mcdonalds" så da går det vel bra.

Nå spiser jeg så sjelden på McDonalds eller andre fastfoodsteder at når jeg først er der så pakker jeg i meg uten å tenke på kaloriene.

Men synes Burger King er best, men Hungry Jacks(Burger King i Australia) har definitivt bedre burgere enn norsk BK.

BK på Changi flyplass i Singapore har de beste burgerne i verden.

Big Mac i USA er bedre enn BM i Norge.

Om jeg vil telle kalorier så lager jeg middag hjemme, når jeg eter usunt så eter jeg usunt og elsker det!

Endret av LanaLane
Skrevet
Jeg klarer ikke McD. Synes det smaker græsjævli.

Burger King, derimot, har gode burgere :) Fremdeles feite, men det smaker i det minste litt mat. Men styrer unna alt annet de har.

ENIG ENIG!! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...