Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2003 #1 Del Skrevet 16. juli 2003 Hvor mange er det her som liker å gå i fjellet? Jeg har ikke akkurat fått inntrykk av at det er mange på bygda som går i fjellet. Det er faktisk helst byfolk, og kanskje gjerne litt "akademikere"..eller..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. juli 2003 #2 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg går ikke i fjellet i dagesvis, men er aktiv bruker av byfjellene i Bergen! Spesielt om våren er det flott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 16. juli 2003 #3 Del Skrevet 16. juli 2003 Er det ikke slik det er da - vi som har naturen nærmest er lite flinke til å bruke den men drar heller på turer til den store og spennende byen Jeg er så heldig å ha fjell og utmark rett utenfor stuedørene og er noenlunde fllink til å bruke dette. Her skal det likevel innrømmes at det meste foregår i forbindelse med jakt, fiske, bærplukking og sauesanking. Ellers har jeg inntrykk av at fjellvandring f.eks i Jotunheimen på en måte er en slags status for by/østlandsfolk, men også faktisk en excellent måte å treffe en partner på. Sant!! Har flere eksempler i omgangskretsen. God tur!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 16. juli 2003 #4 Del Skrevet 16. juli 2003 Mine foreldre elsker å gå i fjellet, ikke sånn dagevis fra sted til sted, men drar gjerne på hyttetur og går dagsturer i rondane f.eks. I år tok de med seg campingvogna da faktsik. I min barndom gikk jeg derfor masse i fjellet. Jeg er ikke så glad i det jeg, synes det er kjedelig, dessverre. Går på ski i påska, men liker best den tida vi sitter stille, slett ikke da vi går... Dumt det, for det er jo bra for kropp og sjel å gå i fjellet da... Jakte på en partner gjør jeg ikke, har samboer jeg, og han er heller ikke så glad i den typen liv. Skulle jeg funnet en partner på fjelltur, så risikerte jeg jo at han LIKTE å gå i fjellet, så det er feil plas for meg å lete.... Men jeg leter jo ikke lengre da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 16. juli 2003 #5 Del Skrevet 16. juli 2003 Har gått en del i fjellet - på fisketurer, og ikke for å sjekke typer. Er liksom ikke en som stadig går ukesvis i fjellet - det holder med par, tre dager - og raste etter noen kilometer - for så å ta passe dagsturer. Ikke noe hesblesing med full oppakning dag etter dag... Nå for tiden blir det lite - samboer liker havet best - så jeg orker ikke fjellture alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 16. juli 2003 #6 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg synes fjellturer en gang i blant er ok. Ikke turer som varer over flere dager, men å gå rundt på fjellet i en 4-5 timer er grei avslapping. Kriteriene er at det må være sti, for med min retningssans nytter ikke noe annet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2003 #7 Del Skrevet 16. juli 2003 Ellers har jeg inntrykk av at fjellvandring f.eks i Jotunheimen på en måte er en slags status for by/østlandsfolk, men også faktisk en excellent måte å treffe en partner på. Sant!! Har flere eksempler i omgangskretsen. God tur!!! Ok, da går min neste tur til Jotunheimen...eller deromkring.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 16. juli 2003 #8 Del Skrevet 16. juli 2003 Har skogen på dørstokken jeg... Normalt sett liker jeg å gå i skog og mark og på fjellet. I det siste har jeg dessverre ikke orket. Men det fins jo ikke noe bedre enn å være ute i naturen og høre på stillheten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 16. juli 2003 #9 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg elsker den norske fjellheimen! :D En ting er den flotte naturen, det andre er at det faktisk er lov til å gå hvor du vil. Slik er det dessverre ikke her hvor jeg bor nå, men vi reiser likevel ofte på fjelltur der hvor vi har lov å gå. Liker også å gå i ørkenen om vinteren. Veldig anderledes og veldig vakkert. Er som dere skjønner veldig glad i å gå tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 16. juli 2003 #10 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg er veldig glad i å gå i fjellet. Mine kriterier er at turene ikke varer mer enn 2 dager, og foretrekker helst dagsturer. Ellers er det best om det ferdig merkede fra turistforeningen... Har også masse flott skog og gå fem minutter fra utgangsdøren, og synes jeg er ganske flink til å bruke den også jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2003 #11 Del Skrevet 16. juli 2003 Ja, jeg liker å gå turer på fjellet. Har en gammel traktorsti like utenfor her.. (det går ant å kjøre med bil der) og der er litt av problemet. Når høstmørket senker seg...så er det mange elskende par rundt omkring :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 16. juli 2003 #12 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg liker å gå i fjellet. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 16. juli 2003 #13 Del Skrevet 16. juli 2003 100% byjente, og liker ikke fjellet. sjøen derimot :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 16. juli 2003 #14 Del Skrevet 16. juli 2003 Trives svært godt på fjellet. Går gjerne flere dager, men absolutt ikke for å sjekke mannfolk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 17. juli 2003 #15 Del Skrevet 17. juli 2003 Har gått i fjellet et par ganger for mange år siden, men har egentlig ikke noe forhold til det. Foretrekker havet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 17. juli 2003 #16 Del Skrevet 17. juli 2003 Jeg sitter her og VERKER etter å legge ut på fjelltur, jeg. Jeg er veldig glad i fjellet, men skjems over hvor lite jeg egentlig har vært på tur. I sommer skal jeg endelig ha tre uker fri helt uten planer, og kunne tenke meg en fjelltur - men ville gjerne hatt med kjæresten, som jobber :-? De siste årene har jeg hatet å gå på ski i fjellet, men etter årets påske, da jeg kjøpte nye skisko har det også blitt en fantastisk opplevelse. Og ja, jeg er forsåvidt akademiker og bor forsåvidt i Oslo, men kommer i grunnen fra mer fjellrike strøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 23. juli 2003 #17 Del Skrevet 23. juli 2003 Har fjellet rett utenfor hyttedøra. Fint å ta dagsturer, både sommer, høst, vinter og vår! "Bor" på hytta ca 1/3 av året! Et herligt sted å "lade batteriene"! Har alltid likt meg godt ute i naturen. Få nyte stillheten, og kjenne den friske, rene fjell-lufta! Legge seg ned å drikke rett fra en klar fjellbekk.... Ahh.... lengter.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupi Skrevet 23. juli 2003 #18 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg går hverdag en liten tur på fjellet. Spesielt fint er det når det nylig har regnet, da lukter det så godt og fuglene kvitrer så fint. Da MÅ jeg bare ta en tur til, selv om jeg alt har gått en tur den dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå