Atea Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 En venn av meg sa at det finnes et eller flere programmer som jeg kan åpne words-dokumenter med, og bruke som vanlig program... Jeg har brukt mac før, og vet at bokstaver kan hoppe og tulle, og det er kjedelig. Jeg har words, men finner ikke cden, tror eks fikk den med seg i flyttesurret. Kan noen svare? Må tilføye at det dokumentet jeg skal åpne inneholder cirka tre hundre sider, så jeg blir oppgitt om bokstavene halter i annen kver linlje.
feuerstein Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 openoffice.org Du vil få de bokstavene du skal ha i den rekkefølgen du skal ha dem, men mer avansert formatering kan krølle. Stort sett er visningen feilfri i de dokumentene jeg håndterer, og openoffice-pakken er god nok til at den brukes i jobbsammenheng hos oss. Hvis du utelukkende skal lese dokumenter, ikke redigere, så finnes det en gratis Word viewer fra Microsoft, den burde klare å vise dokumenter nøyaktig slik det vil fremstå i vanlig Word.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 En venn av meg sa at det finnes et eller flere programmer som jeg kan åpne words-dokumenter med, og bruke som vanlig program... Jeg har brukt mac før, og vet at bokstaver kan hoppe og tulle, og det er kjedelig. Jeg har words, men finner ikke cden, tror eks fikk den med seg i flyttesurret. Kan noen svare? Må tilføye at det dokumentet jeg skal åpne inneholder cirka tre hundre sider, så jeg blir oppgitt om bokstavene halter i annen kver linlje. Det finnes så vidt jeg vet ikke noe program som heter Words. Du mener nok enten være Word eller Works. Works er et helt ubrukelig tekstbehandlingsprogram som følger/fulgte gratis med mange nye maskiner. Jeg tipper vennen din tenkte på tekstbehandlingsdelen til Open Office. Det er et tekstbehandlingsprogram som er fullt på høyde med Word, og gratis. Det takler tekst og fonter fra de aller fleste teksbehandlingsprogrammer og du kan lagre i .doc format (Word) hvis du vil. http://no.openoffice.org/
Jade Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 (endret) Hvis du ikke skal redigere filen, og det er en wordfil hvor det er viktig at alt "holder plassen sin", vil jeg anbefale at sender konverterer wordfilen til pdf. Mangler du en font i en wordfil, så kan det fort bli rot, selv om du har eksakt samme programmet. I en pdf-fil hvor fonten er "bakt inn" i dokumentet, så ser du dokumentet slik senderen ser det. Endret 23. april 2009 av Jade
Gjest SmallTalk Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 Er det MS Word eller MS Work du mener? Det er ikke noe som heter "Words". -Hvis det er Word du mener så kan du laste ned Open Office og åpne dokumentet der. -Hvis det er MS Work du mener så mener jeg dy kan laste ned en Woks-Word converterpå Microsoft sine sider som gjør at du kan åpne Works dokumenter i Word.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå