Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og har du et spesielt banneuttrykk?

Hos meg går det som regel i faen, helvete og jævel. Men av og til er jeg litt kreativ og passer på at banneordet passer til den eller de som har irritert meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Wacmoc
Skrevet

Bruker som regel faen og jævlig..

f.eks;

Faen, det gjorde jævlig vondt!

Han er så jævla kjekk!

Faen å frekt gjort!

osv.

Banner egentlig litt mer enn jeg kunne ønske, men er litt vanskelig å legge av seg.. :/

Kan også si fra en tid til en annen at f.eks; " hu der lager bare kvalme! " om en person som oppfører seg idiotisk..

Skrevet

Satan - i forskjellige varianter og med ulikt etternavn, alt etter situasjonen. ;)

Skrevet

Kombinerer mye:

-drit

-fitte

-faen

-hællvete

-kjerring

faens hællvetes fitte-drit, er ganske typisk meg, når jeg sparker foten i dørkarmen, eller gjør noe galt. Jævla horekjerring.

Skrevet

Nå for tiden bruker jeg mest faen og jævla.

Skrevet

Dæven, steike, satan, fan, svarte, jævlig, helsike....

Nordlending :fnise:

Gjest NiChia
Skrevet

Å filler'n

Fy søren

Fyttikatta/fyttigrisen

Skrevet

Jeg bruker fitte, faen og hælvete, eller i kombinasjonene hælvete faen, fittefaen, hælvetes fitte eller faen i hælvete. Jeg sier "hælvete", "helvete" er for vestkantfolk.

Forresten burde jeg egentlig slutte å bruke fitte som skjellsord. Fitte er jo noe av det vakreste som finnes!

Skrevet
Kombinerer mye:

-drit

-fitte

-faen

-hællvete

-kjerring

faens hællvetes fitte-drit, er ganske typisk meg, når jeg sparker foten i dørkarmen, eller gjør noe galt. Jævla horekjerring.

;P - samme ordene bruker jeg å..! når jeg krangler med morsan!

men hun biter ikke på det mer... : )

ikke så veldig stolt av og bruke sånne ord. sagt det så mange ganger at jeg ikke tenker over at det stygge ord....!

Skrevet

Litt flaut...

Men jeg bruker å si "hora!!!" for tiden.

Skrevet

Jeg banner veldig sjelden, men det hender da det slipper ut et par gloser. De som høres oftest er fuck, bæsj, faen. Ellers kommer de spontane, uartikulerte reaksjonene gjerne ut som æææ eller blaaargh eller noe sånt.

Ellers er jeg stor tilhenger av underdrivelser. Når folk forventer et kraftuttrykk, kan jeg finne på å heve øyebrynene og si "Uffda.." :fnise: Jeg føler at jeg får utløp for frustrasjonen like mye gjennom ironi/underdrivelser som ved å banne høyt.

Skrevet

Jeg banner ikke, det har aldri ligget for meg, det blir så unaturlig og det er jeg glad for i og med at jeg synes det er litt umodent/barnslig å banne.

Gjest Gjest_Ine_*
Skrevet
Jeg banner ikke, det har aldri ligget for meg, det blir så unaturlig og det er jeg glad for i og med at jeg synes det er litt umodent/barnslig å banne.

Det er jo ikke barnslig å banne. Hvor ofte hører du en femåring si for eksempel faen eller helvete? Dette er voksenspråk, og verken umodent eller barnslig å si.

Skrevet
Å filler'n

Fy søren

Fyttikatta/fyttigrisen

Det er vel ikke banneord. Da er det i alle fall noen veldig snille noen :fnise:

Jeg banner egentlig veldig sjelden, men det hender det glipper ut et og annet faen eller jævla hvis jeg sparker til en dørkarm eller noe slikt.

Skrevet

Jeg banner veldig mye. Prøver å la være med det er ikke lett :forvirret:

Banneord som går igjen hos meg er;

(fy) faen

jævla dritt

føkk

forbanna dritt

faen i hælvete

jævla fittekjerring/hore

Skrevet

Bruker ofte "faen", "jævla/jævlig" og "helvete/helvetes".

Kjønnsord bruker jeg så og si aldri, det blir helt unaturlig. Og å kalle noen for hore synes jeg rett og slett blir litt lavmåls. Det holder med "jævla drittkjerring", liksom, uansett hvor kjip dama er.

For øvrig har jeg en morsom historie fra den gangen jeg var barn og halvsov i baksetet i bilen (før barnesetenes tid) til mine besteforeldre. De er veldig pyntelige og skikkelige mennesker, nesten litt pertentlige, med møblene og permanenten i orden. Har vel aldri hørt dem banne noen sinne. Bortsett fra den ene gangen... Jeg lå og slappet av, men sov ikke. Så plutselig oppstår en småfarlig situasjon rett foran bilen, og bestefar må hoppe opp og stå på bremsen. "FITTE!" brøler han. Så blir det helt, helt stille.

Etter et par sekunder ser jeg at begge to kikker seg forsiktig over skulderen for å se om jeg sover...

Og bestefar er flau den dag i dag :hoho:

Skrevet
Det er jo ikke barnslig å banne. Hvor ofte hører du en femåring si for eksempel faen eller helvete? Dette er voksenspråk, og verken umodent eller barnslig å si.

Kanskje ikke en femåring, men en umoden fjortis som tror hun/han er det kuleste i verden! Er en grunn til at barn lærer å ikke banne, fordi det er barnslig, det finnes andre mer ordentlige måter å utrykke seg på...

Skrevet
Kanskje ikke en femåring, men en umoden fjortis som tror hun/han er det kuleste i verden! Er en grunn til at barn lærer å ikke banne, fordi det er barnslig, det finnes andre mer ordentlige måter å utrykke seg på...

Haha, jeg var på rema å handlet en dag. Da var det litt av en sur 5/6-åring som satt i handlevogna, han fikk det ikke helt som han ville og ropte til mora (så høyt at alle i butikken snudde seg tror jeg): "DI JÆVLA FITTKJÆRRING".

Gjett om jeg ble paff da... Syntes litt synd i mora egentlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...