Gå til innhold

The Amaz!ng Meeting i London

Pingting

Anbefalte innlegg

Hei og hopp, en liten opplysning til folk som kan være interesserte og som ikke har fått med seg den gode nyheten:

The Amaz!ng Meeting (TAM) arrangeres nå for første gang i Europa. TAM er en årlig skeptikerkonferanse som arrangeres av The James Randi Foundation. Den holdes i London 3. - 4. oktober. Billetter og priser er ikke lagt ut ennå, men i følge nettsiden skal dette bli klart i løpet av april.

Annonserte foredragsholdere er James Randi, Phil Plait, Richard Dawkins, Adam Savage, Richard Wiseman, Jon Ronson, Ariane Sherine, Brian Cox, Ben Goldacre og Simon Singh. I tillegg skal det bli annonsert ihvertfall en til. :)

Mer info her.

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Artig. Det kunne jeg godt tenke meg å delta på. London er jo ikke så langt borte, og det er på tide at jeg gir mitt bidrag til drivhuseffekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant - jeg har meldt meg inn i FB-gruppa, så skal jeg titte litt mer på det etter hvert.

Må jo se om de skal ha med seg folk som stiller på den andre siden også, eller om de bare skal svømme rundt i sin egen selvtilfredse skeptisisme ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant - jeg har meldt meg inn i FB-gruppa, så skal jeg titte litt mer på det etter hvert.

Må jo se om de skal ha med seg folk som stiller på den andre siden også, eller om de bare skal svømme rundt i sin egen selvtilfredse skeptisisme ;P

Altså, de som skal snakke er jo skeptikere, men jeg aner ikke hvilken vinkling de kommer til å ha når de prater! Det kan godt hende de snakker om fagfeltet sitt. Mange av dem har jo utgitt bøker om misbruk og/eller misforståelser av et eller annet emne. Både James Randi og Richard Wiseman har faktisk fortid som tryllekunstnere (Wiseman har også en grad i psykologi), Plait er astronom, Dawkins biolog, Ronson aner jeg ikke helt hva gjør, lager film eller noe slikt, Sherine er journalist og har holdt på med endel ateismekampanjer, Cox er fysiker, Goldacre er doktor og Adam Savage...sprenger ting i fillebiter :fnise:

Men det arrangeres av The James Randi Educational Foundation som har som forskrift å: "(...) to promote critical thinking by reaching out to the public and media with reliable information about paranormal and supernatural ideas so widespread in our society today." Så, eh, nei jeg tror ikek det er mange fra den andre siden der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig. Det kunne jeg godt tenke meg å delta på. London er jo ikke så langt borte, og det er på tide at jeg gir mitt bidrag til drivhuseffekten.

Haha! Det er bare 600 billetter tror jeg, og det virker som om det er veldig stor interesse. Så vær tidlig ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest litt om alle foredragsholderne, det kan sikkert bli interessant det der, og sikkert også nokså vidtfavnende. Kanskje man skal bli med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

600 billetter bare? Har de leid et klasserom?

Hahaha! Var det ikke 600 det stod da? *sjekker* Jo, det var det. Det er vel et gjennomsnittlig engelsk klasserom egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Det er bare 600 billetter tror jeg, og det virker som om det er veldig stor interesse. Så vær tidlig ute!

Registreringen er ikke åpnet enda, men jeg står på mailinglista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Jeg tror også jeg skal ha billett, men det er litt usikkert ennå p.g.a. alle problemene de hadde under bestillingsrushet. Har iallfall fått midlgertidig beskjed om at min billett er trygg, så i utgangspunktet skal da jeg og.

Hyggelig at det er flere nordmenn som skal dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...