Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
:ler: Morsom forklaring da Fresi.

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest passasjer
Skrevet
Jeg har ingen respekt for folk som kommer forsent og forsinker andre. Eneste grunnen er de som kommer med et annet fly som er forsinket. Men folk som drar inn til byen i transit, shopper, drikker vin er på kafe eller har dårlig tidsbegrep kan godt miste flyet for min del.

Ting som bombetrusler er faktisk vanskelig å forutse.

Når man regner å være tilbake på flyplassen to timer før avgang, kan jeg ikke forstå hva som er uansvarlig ved å ta en kopp med te et kvarters togtur unna. Og er det verre å planlegge å møte to timer før avgang når man er i transit enn å møte to timer før avgang når man sjekker inn på avreiseflyplassen? Trodde liksom to timer var en form for standard, jeg... Hvor tidlig pleier du å møte opp? Regner du med både togkollisjoner, orkan, terrorangrep og at bussjåføren får hjerteinfarkt?

Ja, det er enkelte som blåser i om andre må vente. Men det er også mennesker som slett ikke gjør det, og som gjør det de kan for å komme tidsnok, men som rett og slett har uflaks. Det kan skje den beste. Også deg.

Skrevet

Jeg har blitt ropt opp. Egentlig hadde vi god tid til gaten skulle stenges, men siden alle andre hadde kommet og vi skulle busses langt ut på flystripa, ville de dra før. Jeg og venninna mi sjekka tavlene og gikk en rask tur innom do på veien til gaten. Vi ble ropt opp da vi var på vei ut av toalettet 3 minutter etterpå. Da stod det "boarding" på tavla så jeg synes de stresset og lagde en pinlig situasjon for oss unødig (Det var 15 minutter igjen av boardingtiden, og vi hadde ikke fått noe informasjon om å møte opp tidligere).

Skrevet

Folk er nå engang forskjellige. Aksepter at det finnes individer med sin egen tidsregning som surrer rundt i sitt eget landskap. Bortkastet å irritere seg. Dere som absolutt skal rekke alt risikerer virkelig å gå glipp av det helt store underveis i hastverket..

Skrevet
Folk er nå engang forskjellige. Aksepter at det finnes individer med sin egen tidsregning som surrer rundt i sitt eget landskap.

Ja, la dem bare surre rundt i det landskapet, men skal de ta fly dit så får de møte opp i tide :)

Skrevet

Det er jo ikke bare bare å laste ut bagasjen. Flyselskapene vil helst vente en liten stund i tilfelle passasjeren skulle dukke opp.

Etter EU-regler har passasjerer som blir nektet boarding visse rettigheter og kan også ha rett til økonomisk kompensasjon. Disse reglene finnes tilgjengelig på flyplassen.

Ofte begynner de å rope opp at gaten stenger når alle som står i nærheten har gått inn i broen (på vei til flyet). Men det er ikke alltid alle har fått satt seg eller i det hele tatt gått ombord.

Personlig synes jeg det er mer irriterende med dem som stresser for å komme seg ombord først når de sitter på seterad 1 eller 2. For så å bruke lang tid i midtgangen med å ta av seg jakker osv.

En annen ting er at det er enkelte som på død og liv skal gå sist inn i flyet.

Gjest Grafica
Skrevet (endret)

Jeg har blitt ropt opp èn gang, på Gardemoen. Husker ikke helt hvorfor, men tror nok det var vår egen skyld at vi var sent ute (ikke at vi hadde bedrevet tax free shopping eller noe altså, det var en innenlandsflight.) Vi hørte oppropingen akkurat idet vi var gjennom sikkerhetskontrollen. Da kan jeg love at vi fikk fart på oss.. Løp som gale til gaten, som selvfølgelig var en av de som var lengst unna... Sambo med laptopen under armen, for den hadde han ikke hatt tid til å legge tilbake i veska engang.

En annen gang jeg, sambo og kompis skulle fly til Tr. heim fra Gardemoen var vi også EKSTREMT seint ute. Så seint ute at vi fikk ikke sjekket inn bagasjen. Men det var ikke vår feil! Bussen vi tok fra Oslo til Gardemoen var nesten en time forsinket, pluss at den ble stående fast på Helsfyr (en buss hadde fått motorstopp og en annen kjørt seg fast, så bussen vår var rett og slett fanget), og dermed kom vi til Gardemoen ti minutter før flyet gikk... Heldigvis var det lite folk i sikkerhetskontrollen, og det var den aller første gaten. Men jeg begynt seriøst å grine når de tok fra meg hårsprayen som lå i kofferten min. Fikk masse kjeft for at jeg ikke hadde sjekket inn bagasjen, og prøvde gråtkvalt å forklare hva som hadde skjedd, men møtte fint lit forståelse... (vi hadde en spillejobb den kvelden, skulle på scenen en halv time etter at vi ankom Trondheim, og jeg trengte den hårsprayen!!!)

Endret av Grafica
Skrevet

Heldigvis ikke! Tror jeg hadde blitt rimelig flau! hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...