Gå til innhold

Forsentkommere

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har inntrykk av at til alle flyavganger er det minst et par personer som ikke kommer i tide, og må ropes opp. Så kommer de løpende fra taxfreen i siste liten. Hvorfor skjer dette så ofte? Jeg ville blitt flau. Noe annet hvis man er sent ute pga sent innkommende fly eller noe. Men ser stadig disse som kommer fra butikken med digre handleposer. Har de ingen respekt for andre passasjerer, evt angst for å miste flyet selv? Da er det tross alt bedre å være blant de som klatrer oppå hverandre for å komme først inn på flyet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har aldri skjedd meg, men jeg vet at det skjer mannen min på regelmessig basis. Han har en jobb hvor han reiser mye og ofte, over hele verden, og forsøker derfor å ta seg (i overkant, synes jeg) god tid før han går ombord i flyet. Hva er vitsen med å stresse for å komme først?

Nå har man stort sett faste plasser, og blir uansett bare stående som sild i tønne, og det er svært sjelden at fly venter på passasjerer, annet enn på grunn av sent innkommende fly.

For min egen del møter jeg opp i tide, men er ikke alltid blant dem (typisk: pensjonister!) som reiser seg opp idet flyet ropes opp første gang for å storme mot skranken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har heldigvis ikke skjedd meg. Tror jeg hadde blitt flau da. Men det kan skje hvis man skal mellomlande og bytte fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har skjedd meg en gang. Var på en liten flyplass i tyskland dusseldorf.

Var i taxfree'n og skulle kjøpe noe - stod ved kassa en stund og ventet men det var ingen betjening der. Måtte legge bort kurven min, gå til informasjonen og spørre om det var noen som jobbet i tax free'n.. En dame kom tilslutt og hjalp meg..

Da jeg hadde betalt hørte jeg de ropte opp navnet mitt - gikk fort til gaten og kom meg på flyet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd meg én gang. Da hadde jeg klart å legge fra meg mobilen min et eller annet sted i tax-free-butikken. Jeg lette og lette, men da de truet med å reise fra meg måtte jeg bare dra på ferie uten. Heldigvis lå den i hittegodsen på Gardermoen da jeg kom tilbake da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holdt på å skje med meg og venninnene mine da vi skulle fly fra Madrid til London, men det var ikke vår feil. Flyet vårt hadde gått to timer tidligere, uten at vi hadde fått noe som helst beskjed om det. Etter masse styr og stress fikk vi plass på et fly. P.g.a. lang kø i sikkerhetkontrollen og lang vei til gaten var det ikke lett å nå flyet.

Så det er ikke alltid passasjeren sin feil, men de som har sullet bort tiden sin burde har jeg lite respekt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest passasjer

Det skjedde med meg og en venninne også. Vi skulle mellomlande i x antall timer på en europeisk flyplass, og bestemte oss for å reise inn til byen siden det ble så lenge å vente. Vi beregnet reisetida og to ekstra timer i tillegg på å komme oss tilbake til flyplassen, så jeg synes absolutt ikke vi kan kalles uansvarlige, men hva hjelper det når det plutselig, ut av det blå, kommer en bombetrussel mot jernbanestasjonen mens vi står der og venter på toget. All trafikk ble umiddelbart stoppet, og ikke nok med det, men vi ble sperret ute på feil side av bygningen, og det var ikke mulig å komme seg rundt, så vi kunne ikke bare ta en buss eller taxi heller...

Faren ble da avblåst etter noe tid, vi kom oss ut av området igjen, kasta oss i en taxi og løp det vi kunne inne på flyplassen, men når vi kom fram, sto de altså og venta på bare oss. Siden vi skulle langt avgårde til et sted som det den gang var flygning til kun en gang i uka, var vi utrolig takknemlige for at de venta på oss, men ja, det var flaut. Veldig flaut. Men vår skyld? Nei, faktisk ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd meg :flau:

Jeg skulle hjem fra paris, alene og 17 år gammel. trodde jeg hadde funnet gaten min, for jeg hørte nordmenn som snakket. Så jeg satt meg i nærheten av dem, og bare slappet av. Plutselig hører jeg at de roper opp navnet mitt :overrasket: Det var så dårlig engelsk at jeg ble usikker på om det egentlig var mitt navn de sa, og jeg visste ikke hvor gaten var (trodde jo at jeg var på rett sted). jeg løp litt forvirret rundt, og fant noen som jobbet på flyplassen. Det tok litt tid, men jeg kom meg frem.

Var den aller siste som gikk ombord. Skikkelig flaut... men jeg hadde ikke med meg noen handleposer, altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Ja, i Washington. Det var 2,5 timer til flyet mitt skulle gå og så hører jeg navnet mitt over høyttaleren. Henvendte meg i skranken, de sa "bra,ville bare sjekke at du var her (?????)" og så foreslo de at jeg skulle gå og ta meg en kaffe.

Sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt ropt opp mange ganger jeg :sjenert:

Ikke pga. taxfree shopping, men jeg har et dårlig tidsbegrep, og klarer alltid å surre bort tiden. Begynner å bli vandt med å høre navnet mitt på flyplasser.

Ble ropt om som Mr. X en gang i utlandet (jeg er jente..) Mennene ved gaten fikk store øyne når de så meg; "you Mr. X...?" :fnise:

Er litt flaut å gå "the walk of shame" ned midtgangen, med mange stygge blikk fra medpassasjerer som har måttet vente..

Har forresten en til historie.. En gang måtte et fly vente pga at jeg var for sein. Når flyet endelig kom seg ut til rullebanen, ble vi, som første fly, stoppet pga lyn og torden. Der ble vi stående i 2 timer.. 2 timer som jeg desperat prøvde å unngå de andre sine blikk..

Uff, føler for å unnskylde til de som noen gang har reist med meg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at de som somler gjerne har sjekket inn bagasje. Ellers hadde det vært mye lettere å bare reist, og da tror jeg den unødvendige delen av sommelet hadde blitt kraftig redusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt ropt opp mange ganger jeg :sjenert:

Ikke pga. taxfree shopping, men jeg har et dårlig tidsbegrep, og klarer alltid å surre bort tiden. Begynner å bli vandt med å høre navnet mitt på flyplasser.

Ble ropt om som Mr. X en gang i utlandet (jeg er jente..) Mennene ved gaten fikk store øyne når de så meg; "you Mr. X...?" :fnise:

Er litt flaut å gå "the walk of shame" ned midtgangen, med mange stygge blikk fra medpassasjerer som har måttet vente..

Har forresten en til historie.. En gang måtte et fly vente pga at jeg var for sein. Når flyet endelig kom seg ut til rullebanen, ble vi, som første fly, stoppet pga lyn og torden. Der ble vi stående i 2 timer.. 2 timer som jeg desperat prøvde å unngå de andre sine blikk..

Uff, føler for å unnskylde til de som noen gang har reist med meg! :klemmer:

Hadde du ment den unnskyldningen, så hadde du neppe forsøkt å bortforklare de stadige forsinkelsene med manglende tidsbegrep. har du dårlig tidsbegrep, så gjør noe emd det - ikke bruk det som unnskyldning for å kaste bort andres tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at de som somler gjerne har sjekket inn bagasje. Ellers hadde det vært mye lettere å bare reist, og da tror jeg den unødvendige delen av sommelet hadde blitt kraftig redusert.

Det med innsjekket bagasje er den eneste grunnen til at de venter. De har rett og slett ikke tillatelse til å reise med innsjekket bagasje uten at alle som har sjekket inn bagasje er ombord. De forsøker da alltid å rope opp først, for det går oftest fortere å få tak i folk på den måten fremfor å måtte lete gjennom all innsjekket bagasje for å finne den som tilhører den som ikke har boardret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med innsjekket bagasje er den eneste grunnen til at de venter. De har rett og slett ikke tillatelse til å reise med innsjekket bagasje uten at alle som har sjekket inn bagasje er ombord. De forsøker da alltid å rope opp først, for det går oftest fortere å få tak i folk på den måten fremfor å måtte lete gjennom all innsjekket bagasje for å finne den som tilhører den som ikke har boardret.

Joda, de har lov til å reise med innsjekket bagasje om vedkommende er mer enn 15 min forsein (om jeg ikke husker helt feil). Mulig den praksisen varierer fra selskap til selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de har lov til å reise med innsjekket bagasje om vedkommende er mer enn 15 min forsein (om jeg ikke husker helt feil). Mulig den praksisen varierer fra selskap til selskap.

Du husker feil.

Det de har lov til, er å kaste ut bagasjen etter en viss tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det en gang.

Vi kom fra utlandet og mellomlandet på Gardermoen før vi skulle videre til Bergen. Handlet i taxfree'en og måtte så gjennom ny sikkerhetskontroll. Hadde i utgangspunktet greit med tid, men sikkerhetskontrollen gikk kjempetregt, og de fant ut at de ville endevente håndbagasjen min. Fra det var min tur i sjekken til jeg kom ut gikk det over 15 minutter. Uten at jeg hadde med meg noe skummelt. Ikke ser jeg skummel ut heller, så hvorfor jeg skulle få slik spesialbehandling aner jeg ikke.

Men, denne gangen ble jeg altså ropt opp og måtte løpe til gaten. Pinlig helt klart, men føler egentlig ikke at det var min skyld.

Synes egentlig ikke det skjer så ofte jeg da. Og det at noen kommer med taxfree poser trenger jo ikke nødvendigvis bety at det er på den aktuelle flyplassen de har handlet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt ropt opp. :sjenert: Jeg tror innsjekkingsrutinene var litt annerledes for noen år siden? En gang skulle jeg fly alene til London med bare håndbagasje, og siden jeg er litt distré tenkte jeg ikke på innsjekking og denslags bagateller, men gikk og tok et glass vin i stedet. Da jeg kom til gaten var det litt oppstandelse og en del spørsmål om hvorfor jeg ikke kom da jeg ble ropt opp. Jeg svarte som sant var at jeg ikke hadde hørt noe, og fikk et lass av hånlige, foraktfulle kommentarer av de viktige businessmennene ved siden av meg i skranken. Det var ikke særlig festlig, men åpenbart fikk noen litt medfølelse med meg. Jeg ble oppgradert til businessclass av BA og fikk en deilig, diger treseter alene og champagne hele veien. :sjarmor:

En annen gang klarte jeg å miste billetten min på en innenlandsflyplass og da var jeg veldig klar over alle oppropene mens jeg løp rundt i alle skranker og kaféer for å finne den igjen. Det gikk bra.

Det beste var da jeg skulle fly utenlands via en innelandsflyplass og noen av kollegaene mine klarte å forville seg inn på utland. :fnise: Det var visst ikke så lett å komme seg ut derfra når man først hadde gått inn, og hele hendelsesforløpet ble jevnlig oppdatert over høyttalerne på flyet. Snakk om walk of shame for stakkarne da de endelig kom.

For øvrig er jeg vanligvis alltid av de siste inn på flyet, men uten at noen behøver å rope meg opp eller vente på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_MIe_*

Jeg har ingen respekt for folk som kommer forsent og forsinker andre. Eneste grunnen er de som kommer med et annet fly som er forsinket. Men folk som drar inn til byen i transit, shopper, drikker vin er på kafe eller har dårlig tidsbegrep kan godt miste flyet for min del.

Satt for ikke lenge siden flere timer i transit på tre forskjellige flyplasser, og hørte ofte folk som ble ropt opp. Etter ca ti min når passasjerene ble ropt opp på nytt fikk de beskjeden om at bagasjen ble tatt ut av flyet, og da syns jeg faktisk ikke de fortjener å bli med om de kommer. Å bli ropt opp med beskjeden "Mr x, you are delaying the flight, we are strting to unload your luggage", bør være nok til at ethvert oppegående menneske sørger for at det ikke skjer igjen. Det verste er at de som kommer for sent ikke er flau en gang, selv om det at flyet blir 20 min forsinket kan medføre at andre pasasjerer ikke når neste fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen respekt for folk som kommer forsent og forsinker andre. Eneste grunnen er de som kommer med et annet fly som er forsinket. Men folk som drar inn til byen i transit, shopper, drikker vin er på kafe eller har dårlig tidsbegrep kan godt miste flyet for min del.

Jeg må skyte inn at jeg ikke bevisst ble forsinket fordi jeg drakk vin. Jeg surret ikke med tiden, men med andre ting. Tiden holder jeg rede på, og alle kan tulle seg bort litt i blant, vet du. :) Livet er for kort til å irritere seg over bagateller. Og personlig ville det aldri falle meg inn å ønske at andre skal miste et fly selv om jeg selv alltid er presis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må skyte inn at jeg ikke bevisst ble forsinket fordi jeg drakk vin. Jeg surret ikke med tiden, men med andre ting.

:ler: Morsom forklaring da Fresi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...