Gå til innhold

Skjolder på oppvask i oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har endelig fått oss oppvaskmaskin! Hurra! :)

Men: Det blir jo skjolder på glass og bestikk når maskinprogrammet er ferdig. Noen som vet hvorfor det blir det og hva vi evt. kan gjøre med det?

Klem fra Mari :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Araminta
Skrevet

Hvilket merke maskinoppvask bruker du? Har dårlig erfaring med "billigmerker".

Skrevet

Bruk Sun glansemiddel :) Da tørker oppvasken fortere og man slipper skjoldene :)

Gjest Mariblom gjest
Skrevet
Hvilket merke maskinoppvask bruker du? Har dårlig erfaring med "billigmerker".

Hei! Jeg bruker sånne vasketabletter :)

Skrevet
Hei! Jeg bruker sånne vasketabletter :)

det er flere ting som kan gi skjolder på tingene dine:

1. det kan være for "hardt" vann der du bor. dette kan kompanseres med salt hvis du har saltbeholder i maskinen din. Men de fleste steder i Norge er ikke dette nødvendig.

2. det tørker ikke for nok. dette kan fikses ved å sette opp tørketemperaturen eller ved å bruke glansemiddel som hjelper til at glass o.l tørker fortere.

hvis du allerede har glansemiddel i maskinen og du har mulighet til å justere mengden som skal komme ut etter hver vask kan du prøve dette. Det kan faktisk bli skjolder av for mye glansemiddel som det kan bli skjodler av for lite/ingen glansemiddel..

3. når maskinen er ferdig. La den stå lukket i noen minutter så lar du døra stå på gløtt i 10 minutter etter det. da får damen/varmen i maskinen mulighet til å tørke det siste som er igjen og at dampen ikke blir for fort kjølt ned...

Skrevet

Bruker du ikke glansemiddel så putt på det og mest sannsynlig løser problemet seg.

Skrevet

Funker sånne vasketabletter som også inneholder glansemiddel, eller bør jeg kjøpe glansemiddel for seg?

- melona :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...