Gå til innhold

søknad til lånekassen

Missycat

Anbefalte innlegg

hei.. jeg er litt småforvirret :) jeg har lagt inn en nettsøknad hos lånekassen for en god stund siden, men den blir vel ikke godkjent før jeg får endelig svar hos skolen eller hva? selv om jeg vet at jeg kommer inn.. når jeg da får svar,forhåpentligvis neste uke en gang, er det bare å sende det inn, også får jeg utbetalt pengene ved skolestart??

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Normalt sett (da jeg studerte, men det var før disse nettsøknadene (eller, jeg var jo ferdig for bare et år siden...)) så skal jo søknaden være elvert før 1. mai for å være sikker på at du får pengene til studiestart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men-ee, jeg vet jo ikke før første mai om jeg kommer inn? det er det som forvirrer meg.... for når du søker står det jo at det ikke kan bli godkjent før du har komt inn på skolen....`?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan desverre ikke levere søknad før etter at du har fått bekreftet at du kommer inn... Men når du først får vite det, vær rask! :wink:

Når du først er inne i systemet gjelder regelen for 1. mai, men tror ikke de er så sære på det lenger med nettsøknad. I år var i hvert fall ikke nettsøknaden oppe før etter fristen... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

1. mai er ingen frist. Det ble satt for at de som sendte søknad innen da skulle være helt sikre på å få penger til studiestart. Det var mange som hadde sendt inn senere som fikk til studiestart likevel, men Lånekassen kunne ikke "love" det.

Min kjæreste fikk penger på ca en uke, fra han hadde sendt søknad per post, og det i august/september (Det var lenge siden nå, lenge før nettsøknadens tid, og da saksbehandlingstiden sikkert var dobbelt så lang som nå.). Da var det en helt grei søknad, som systemet hadde tatt seg av. Det er jo disse Lånekassen vil ha flest av, slik at saksbehandlere skal bortpå færrest mulig, og alt går "urørt av menneskehender".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...