Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer bor litt borte fra hverandre nå får å få litt space og litt tid fra hverandre, jeg har sliti mye med å være borte fra han, mens han har festet og kost seg og ikke tenkt så mye på meg egentlig.. Han sier selv at han har hatt nok å tenke på.

Han`s forrige samboer gjorde det slutt med han for 1 år siden, han tok det svært tungt, han var utro, og hun oppdaget det i ettertid.

Han har også sagt til meg før at han savnet litt hvordan forholdet dems var og hvordan de hadde det sammen, men ikke hun som person.

Hun har vært ganske irritert på han i ettertid pga det bruddet, de hadde et veldig close forhold på 5 år og barneplaner og giftemål var også planer fremover. De har ikke hatt så mye kontakt etter det bruddet, noen sms, telefoner og møtt på hverandre ute i forbindelse med fest.

Han sier at han har unngått henne da hun er veldig hissig, hvertfall når hun har drukket.

Han sa i går kveld at han hadde møtt henne ute på fylla på lørdag, de sa kun "hei" og det var det...

Men ser nå at de er bltit venner på facebook... Folk bruker facebook til forskjellige ting, noen har det som en type dagbok og er mye inne, og andre bare "har det" Kjæresten min er vel en som er ganske nøye på hvem han legger inn der...

Og tankene mine flyr nå som jeg og han ikke har så mye kontakt da vi ikke bor sammen i noen uker og at de plutselig er blitt venner der inne....

Er det feil av meg å reagere på dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hadde alle mine varselklokker ringt i hvertfall.

Du har all grunn til å reagere, og hadde satt ned foten tvert om jeg hadde vært deg. :klemmer:

Skrevet

Facebook er for de aller fleste ikke et sjekkested. Jeg ser det som naturlig å legge til de man har hatt en viss relasjon til. Forøvrig vet du jo heller ikke hvem av dem som la til den andre, og hvem som bare aksepterte.

Skrevet

Godt å høre... Vet egentlig ikke helt hvordan jeg skal ta det opp, men han vet at jeg sliter litt med hun da jeg føler hun som en trussel, og han liker heller ikke at jeg har noe kontakt med min eks.. For alt jeg vet så kan de ha møttes flere gangernår vi har bodd fra hverandre... Siden han er blitt såpass avvisende mot meg.. Så var dettedåpen for min del...

Skrevet

Ser jeg virkelig ikke problemer med. Skjønner at dere sliter i forholdet, men dette syns i hvertfall jeg at er i overkant paranoid.

Skrevet
Her hadde alle mine varselklokker ringt i hvertfall.

Du har all grunn til å reagere, og hadde satt ned foten tvert om jeg hadde vært deg. :klemmer:

Enig i dette.

Skrevet

Mange legger til alle kjentsfolk. At de ikke la hverandre til før de traff hverandre den kvelden, tyder gjerne på at de ikke tenkte over å legge til akkurat den personen før da (et godt tegn). Andre igjen takker ja til alle friend requests, enten fordi de kjenner de, fordi de vil ha flest mulig på lista, for å være høflig, for å ikke såre, eller for å ikke fornærme.

Skrevet

For min del er ikke facebook noe sjekkested, jeg har i overkant av 500 stk på vennelista,alt fra folk jeg har gått på skole med,festa med,jobba med,kjent på et eller annet tidspunkt,noen nære venner og noen ekskjærester. Men holder ikke noen daglig kontakt med noen av dem over facebook. Bruker det heller som et tidsfordriv. Morsomt å se når noen du ikke har møtt på noen år legger ut bilder, kanskje har de fått barn osv.

Sjekkested? ikke for meg.

Det jeg derimot _ville_ reagert på, er at han er avvisende ovenfor deg. Dèt får mine varselklokker til å ringe..

Skrevet

jeg ville heller ikke funnet på å sjekke noen på facebook, men jeg ville heller ikke ha lagt til min siste eks. Han er på "boka", men jeg har ikke lyst til å ha kontakt med ham, så derfor legger jeg ham ikke til.

Skrevet

Slett facebookprofilen din, så slipper du å oppdage eventuelle ting du egentlig ikke liker ;)

Skrevet

Det er jo nettopp dette facebook brukes til; gjenoppta kontakten med ekser og gamle elskere. Hva er vitsen?

Skrevet
Det er jo nettopp dette facebook brukes til; gjenoppta kontakten med ekser og gamle elskere. Hva er vitsen?

Facebook brukes ikke bare til å gjenoppta kontakten med ekser og gamle elskere, men det gjør det lettere å gjenoppta kontakt med personer man ellers ikke ville kontaktet. Når man først har kontakt på facebook er det lettere å avtale å treffes igjen. Og hvis man treffer en eks eller gammel elsker kan det utvikle seg til noe mer. Så jeg ser absolutt at facebook kan være en trussel mot forholdet.

Skrevet
Facebook brukes ikke bare til å gjenoppta kontakten med ekser og gamle elskere, men det gjør det lettere å gjenoppta kontakt med personer man ellers ikke ville kontaktet. Når man først har kontakt på facebook er det lettere å avtale å treffes igjen. Og hvis man treffer en eks eller gammel elsker kan det utvikle seg til noe mer. Så jeg ser absolutt at facebook kan være en trussel mot forholdet.

Vel, jeg har tatt vare på mine nåværende venner og bekjente på normal måte. Folk fra gamle dager som jeg har mistet kontakten med, er det jo en grunn til at jeg ikke har kontakt med lenger. Har ikke behov for å søke dem opp på et overfladisk nettsted. Facebook er også et sted der folk skryter av å ha flest mulig venner. Jeg vet om folk der som er "venner" med folk de ikke liker en gang. Skjønner ikke vitsen med noe av det der. At voksne folk driver på med de greiene der, det gjør meg pinlig berørt. Og at mange forhold blir negativt påvirket av faceboka, det skjønner jeg godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...