Gjest Gjest_Jente22_* Skrevet 23. april 2009 #1 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg orker ikke å være i Norge mer, jeg vet ikke hvorfor men jeg føler meg fanget her og jeg klarer ingen ting. Jeg er på trygd og er isolert for meg selv. Tror kanskje jeg kunne fått til mer og likt meg i utlandet, jeg trives best når jeg har en "unskyldning" for meg selv, og det hadde da blitt språket. De kan jo ikke forvente at jeg er på demmes nivå når jeg ikke kan språket så godt, ikke sant... Men ihvertfall, er det noen som har gått på skole eller lignende i utlandet ? Hva ville du evt anbefale at jeg gjør; flytte og finne meg jobb ? Søkt skole og evt hva/fra hvor ? Au pair ... ? (Hadde egentlig bare følt at jeg skuffet familien som "fikk meg", men...) Og hva må man gjøre før man kan dra til utlandet ? Jeg tenker ikke på USA selv om det hadde vært drømmen, jeg orker ikke fylle ut alle papirene, og dessuten er jeg for dum til å klare å gjøre det rett. Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monarabb Skrevet 23. april 2009 #2 Del Skrevet 23. april 2009 Ikke si at du selv er dum!!! Det er du helt sikkert ikke! Det er fullt mulig å velge feks et semester i utlandet. Ta å sjekk ut gostudy.no Jeg tok selv et semester på Bali og stortrivdes!!! Virkelig å anbefalle! Var også aupair i Frankrike og fant da selv familien på internett. Bare søk etter aupair sider så finner du nok noen det er verdt å ta en kikk på. Å reise for å bo eller studere i Usa krever en del engelsktester vil jeg tro. Men utenom det er det fullt mulig å finne masse bra studietilbud i utlandet. Sjekk ut kilroy og. Der har de også en del frivillighets arbeid du kan melde deg på Virker utrolig spennende! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andale Skrevet 24. april 2009 #3 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg vil også anbefale deg å se på sidene til kilroy travels. Der har de noe som heter working holiday, virker veldig spnnenede. Hovedsakelig i New Zealand eller Australia tror jeg. Min fetter var med på det, og han jobbet på en gård der han plukket epler (eller en eller annen frukt), og stortrivdes med det. Han er også en "nervøs" type, lite selvsikker, dårlig på engelsk osv. Men der nede fikk han seg mange nye venner og vokste virkelig! Samtidig som han fikk oppleve mye spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #4 Del Skrevet 25. april 2009 Ellers kan du jo starte med å studerer ved språkskoler, få deg noen sertifikater som viser språknivået ditt. Flott å legge ved CV-en når du søker jobb i utlandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Papirkurven Skrevet 25. april 2009 #5 Del Skrevet 25. april 2009 Begynn forsiktig med språkreiser, noen uker om sommeren sammen med en gruppe. Veldig organisert og greit, hvis du gruer deg for å klare alt selv. Når det er sagt, synes jeg det er trist at du tenker så lave tanker om deg selv. Noen har vanskeligere for ting enn andre, jeg HATER papirarbeid og føler meg som en dott når det gjelder slike offisielle ting, men er ikke dum og jeg tror ikke du er det heller. Hvis du vil bli Au Pair er det ikke noe i veien for det. Det gjelder å finne den familien som passer for deg, og som du passer hos, så blir alle fornøyde:) Høres ut som et utenlandsopphold kan gi deg masse, ikke minst vise deg at DU har masse å by på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå