Gå til innhold

Om å kjøpe brudekjole til full pris...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt min maggie sottero brudekjole til fullpris i salong nettopp... :rødme:

Når jeg så ser her, virker det som om mange kjøper over E-bay o.l

- har jeg gjort en bommert ved å kjøpe til full pris? :sukk:

Andre som har lignende følelser eller erfaringer...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd kjolen? Har du det, vet du at du har funnet kjolen du ønsket deg. Da kan du bare glede deg til den store dagen da du skal bruke den, og slipper å bekymre deg over at du kan risikere å få noe helt annet! :)

Skrevet

Noen må kjøpe til full pris også, ellers overlever ikke kjolesalongene.

Du får se det som en samfunnstjeneste. ;)

Skrevet

Kjøper du hos salong vet du at du får en ekte kjole, og at du får oppfølging og hjelp av butikken til tilpassing, og annet hvis det skulle oppstå noe.

Kjøper du brukt vil det alltid være en risiko for flekker, småfeil, at det ikke er like lett å legge inn/ut uten at tidligere tilpassing synes mm.

Kjøper du på eBay er det svært ofte snakk om kopier hvor det er svært ymse hva man kan forvente av kvalitet. Noen får tak i ordentlige kjoler som er en tro kopi av orginalen, hvor både snittet og stoffet er likt det ordentlige - mens andre får polyesterkjoler med merkelig snitt og kun en fjern likhet med orginalen.

Jeg har to venninner som har kjøpt kjole på eBay. Den ene var veldig fornøyd. Kjolen så litt billig ut (stoffet var billig), men snittet og designet på kjolen var veldig fint. Hun andre var det full bom. Kjolen var helt grusom på alle måter.

Du løper en risiko når du handler på nett. Er prisen lav nok, og man bestiller i god tid slik at man har tid til å kjøpe en ny hvis det blir bom er det gjerne verd en sjanse, men jeg ville aldri gamblet når det gjelder brudekjolen.

Skrevet

Jeg valgte å kjøpe til full pris fordi jeg ikke ønsket å føle meg som en tyv på bryllupsdagen min. Å kjøpe på ebay hvor de har sydd kjolen etter et bilde er jo et tyveri av designet.

nå kan jeg gå opp kirkegulvet og vite at jeg ikke har snytt noen. :)

Skrevet
Jeg valgte å kjøpe til full pris fordi jeg ikke ønsket å føle meg som en tyv på bryllupsdagen min. Å kjøpe på ebay hvor de har sydd kjolen etter et bilde er jo et tyveri av designet.

Mener du det seriøst? Du kan da umulig mene at du føler deg som en tyv selv, hvis du gjør et godt kjøp?

Du burde heller føle deg lurt hvis du kjøper en kjole til full pris, for da står de å gnir seg i hendene når du forlater salongen....

Skrevet
Mener du det seriøst? Du kan da umulig mene at du føler deg som en tyv selv, hvis du gjør et godt kjøp?

Du burde heller føle deg lurt hvis du kjøper en kjole til full pris, for da står de å gnir seg i hendene når du forlater salongen....

Det er helt i orden at bryllups butikken er fornøyd og får god lønn for hjelpen de har gitt meg. Jeg hadde aldri turt å kjøpe en sånn kjole uten å ha prøvd den først.

De har gitt meg en fantastisk service, og fått meg til å føle meg som en prinsesse.

De syr om kjolen gratis både nå, og hvis det trengs rett før bryllupet.

Så jo, jeg er glad for å ha kjøpt til full pris.

Skrevet

Jeg er enig med deg. Jeg er ikke interesert i kopier av noen ting, spesielt ikke brudekjolen min, dette av respekt for de/den som i utgangspunktet brukte mye tid og penger på designe den. Jeg synes ikke man kan si at man har gjort et godt kjøp fordi man har kjøpt en billig kopi.

Skrevet (endret)

Jeg er enig med deg. Jeg er ikke interesert i kopier av noen ting, spesielt ikke brudekjolen min, dette av respekt for de/den som i utgangspunktet brukte mye tid og penger på designe den. Jeg synes ikke man kan si at man har gjort et godt kjøp fordi man har kjøpt en billig kopi.

Jeg er enig med dere. De merkene som ofte blir kopiert har et helt team med designere som har brukt mye tid på utviklingen av hver enkelt kjole. For min del blir det derfor ikke riktig, det er det samme som å kjøpe en fake veske for min del.

Hvis man kjøper en kjole gjennom en salong får man oppfølging og hjelp til tilpassing, det synes jeg er viktig.

Endret av Cammiebella
Skrevet

Jeg vil heller aldri kjøpt en kopi...verken av brudekjole eller av vesker som andre nevner. Jeg fordømmer ikke de som gjør det, men for meg er det ikke like mye stas å ha en kopi av noe. Da vi jeg heller hatt noe billigere, men som er originalt... Jeg kjøpte forøvrig min kjole brukt... Har sett ebay-kopi av min kjole og det var en fin kjole, men overhode ikke det samme som originalen. Spesielt med tanke på stoff og detaljer...

Til TS -jeg ville ikke ha agret på å ha kjøpt Maggie Sottero kjole i salong. Maggie kjolene er så nydelige og flott utført at de etter min mening er helt overlegne kopiene som flyter på nett. Jeg ville følt meg tryggere på å vite at jeg fikk originalen enn å bestille en som kanskje eller kanskje ikke er ekte på ebay...

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Jeg kjøpte Pronovias-kjolen min i en salong, og er veldig fornøyd med det. Siden eksemplaret de hadde i butikken var i min størrelse kjøpte jeg den og fikk 10% rabatt også. :) Den hadde nettopp kommet i butikken og var praktisk talt uprøvd, bortsett fra av meg, så det er jeg veldig fornøyd med.

Det er ikke i utgangspunktet noe galt i å kjøpe en kjole på nettet, men å kjøpe en kopi av en merkekjole synes jeg ikke noe særlig om. Jeg liker spesielt dårlig kommende bruder som drar til brudesalonger for å prøve kjoler de har planer om å bestille billige kopier av på nettet. De bruker timesvis av tiden til de ansatte, og kan faktisk være årsaken til at de mister salg. Jeg har selv gått fra en brudebutikk etter å ha sittet og ventet i nesten to timer fordi jeg ikke orket å vente mer...

En annen ting er jo smak og behag og hva folk synes er fint og ikke. Jeg prøvde flere kjoler som andre mente var "særdeles lekre", men som jeg syntes så veldig billige ut (spesielt stoffet). Derfor stolte jeg ikke på at jeg ville bli fornøyd med en billig e-bay-kjole, selv om andre hadde gitt positiv tilbakemelding på selgeren.

Skrevet

Jeg kjøpte knallbillig brudekjole fra USA på internett, og er veldig fornøyd i ettertid. Den satt som et skudd, stoffet så ikke billig ut, og hele herligheten kostet meg under 1000 kroner inkludert frakt. :) Kjolen er også litt annerledes enn "alle andre", og det er ikke en kopi av kjoler fra noen kjent designer.

Skrevet

Kjøpte billig kjole fra Kina, ikke kopi av noe, veldig enkel og grei sak. Altså var ikke kjolen det STORE på dagen min. Men vi hadde budsjettbryllup, og jeg har aldri vært spesielt opptatt av klær.

Hadde jeg villet føle meg som en prinsesse og at alt skulle være perfekt, og hatt råd til det, ville det vært naturlig å prøve kjoler i brudesalonger, og kjøpe den som føltes som Kjolen med stor K.

Vi prioriterte et høyt antall gjester og kuttet voldsomt ned på klær og luksus til oss selv. Hadde vi hatt råd til begge deler, ville jeg absolutt vurdert ny kjole og litt penere festlokaler etc (min billige kjole passet fint til festen på grendahuset, for å si det slik).

:)

Kos deg med den fine kjolen din, du!

Skrevet

Ang. kjøp på ebay: Hvis jeg hadde hatt muligheten til å prøve kjolen først, og kjenne at kvaliteten var god og at sømmene og stoffet var bra, så kunne jeg funnet på å kjøpe den der. Men jeg turte rett og slett ikke ta sjansen på at kjolen ville være fin på. Jeg kan shoppe klær i timesvis, for så å komme ut av senteret med en pose med hårstrikk. Nettopp fordi klærne som ser så fin ut på hengeren, blir helt feil når det kommer på meg.

Og jeg ville ikke brukt masse tid i en salong for så å kjøpe kjolen et annet sted. Men jeg ville heller ikke brukt 20000 på en kjole. Jeg kjøpte min for 8000, synes egentlig det var alt for mye... Men den var helt fantastisk på! Håper jeg får solgt den...

Gjest Gjest_lilli_*
Skrevet

Synes ikke det er galt at det sitter syersker i kina og vietnam å tjener til livets opphold ved å selge oss kjoler! Det er sant at designere fortjener å tjene på sitt eget design, men de blir tross alt masseprodusert de aller fleste kjolene av de samme syerskene i kina, kanskje får de enda dårligere betalt enn de som selger på nettet.

Men jeg er som Jade, umulig i klesveien, ikke akkurat a4 form på kroppen. Så selv om jeg hadde levert inn nøyaktige mål, så kunne jeg ikke ta sjansen på at kjolen ble bra nok. Så det ble en dyyyyr kjole fra salong (12500kr), men da vet jeg at jeg blir kjempefornøyd med kjolen. Servicen var ikke akkurat på topp, så jeg kjøper slør,tiara og underskjørt på eBay. Håper på å selge kjolen etter bryllupet.

Man får det man betaler for, men det går også an å tenke litt lenger en nesetippen...

Skrevet

Jeg kjøpte også min for full pris i salongen. Det er det enkleste, selv om det er det dyreste. Du får prøvd og sett kjolen skikkelig, samt at de tilpasser den til deg, uten at du trenger å styre noe mer:) Min kostet 10 000, og det var mer enn jeg hadde planlagt å legge i kjole... Håper også jeg får solgt den;)

Skrevet

Jeg har funnet min kjole i salong. Tittet rundt på nettet, men turde rett og slett ikke gamble på at jeg ville være heldig med størrelse og slikt.

Passet perfekt den størrelse de hadde i butikken, og ble tilbudt den for 10% avslag. Men siden kjolen min ikke er den dyreste så ble 10% svært lite, så da bestiller jeg heller en ny kjole i butikken og får en som ikke har vært prøvd mange ganger (det hører med til historien av prøvekjolen ser veldig slitt ut...).

Kjolen blir bestilt neste uke, og jeg gleder meg masse til å få den :)

Skrevet

Jeg kjøpte min brukt jeg...

Da fikk jeg drømmekjolen, originalen, til en pris som passet mitt budsjett litt bedre.

Måtte ha litt hjelp av en sydame til å tilpasse den, men det kostet ikke mye i forhold til hva jeg sparte.

Skrevet

Takker for alle svar!

...jeg digger kvinneguiden ;)

Skal prøve å tenke at gjort er gjort - jeg er uansett kjempefornøyd med kjolen!! :rødme: Nå gjelder det bare å finne sløret på Ebay ;)

Skrevet

Jeg kjøpte kjolen til full pris i salongen. Ville prøve kjolen (og noen andre) først, og fikk veldig bra service. Får også kjolen tilpasset like før bryllupet, og er storfornøyd med alt. Men jeg visste egentlig nøyaktig hvilken kjole jeg ville ha i flere måneder, og da ville det blitt feil å kjøpt den som kopi ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...