Gå til innhold

Noen folk er bra dumme..

Fremhevede innlegg

Gjest pimmelimm
Skrevet

JA jeg skal innrømme det :) Jeg er en av dem som legger ut helt teite provokative tråder for å få litt leven.. Det som forundrer meg er hvor mange som gidder å diskutere helt fjerne temaer :ler::ler: Å virkelig lar seg provosere max... :ler::ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og alle som skjønner at trådene er trolling blir redigert bort ;)

Skrevet

Og det er bra.

Skrevet

rare er at det er mange tråder som ingen har skjønt enda :ler::ler:

Skrevet

I blant tror jeg noen av oss tenker vårt om sannhetsgehalten i diverse problemstillinger, men lar det stå til og svarer etter evne og humør. Jeg kan fint engasjere meg i en tenkt problemstilling hvis jeg ellers kjeder meg litt ;)

Gjest Gjest_nina_*
Skrevet

Men jeg lurer på en ting? Hvordan skille "troll" i fra bare litt rare tråder som er oppriktig ment?

Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet
I blant tror jeg noen av oss tenker vårt om sannhetsgehalten i diverse problemstillinger, men lar det stå til og svarer etter evne og humør. Jeg kan fint engasjere meg i en tenkt problemstilling hvis jeg ellers kjeder meg litt ;)

Er enig i denne :)

Skrevet

Å joda, jeg tror nok mange skjønner det, men vi gidder ikke å bruke tiden på det som er så dumt.

Gjest Cipheria
Skrevet

Ja, og nokre gongar kjem det jo noko interessant ut av det håplause utgangspunktet.

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Det er jo ikke lett å vite hva som er trolling da. Det finnes jo så mange rare mennesker ute i verden så det er vel egentlig ingen meninger som sjokkerer meg i hvertfall. Noen ganger har jeg mistanke om at det bare er tull, men diskuterer likevel som om tråden er ekte.

Skrevet

Jeg også, ts, og om du gidder finne igjen den tråden om de som følte seg ekslukerte evt inkluderte på kg, gjør du meg en tjeneste.

:lete:

Da slipper jeg å forandre din tråd her.

Skrevet

Jeg synes egentlig ikke det er noe poeng å avsløre troll. Enten er en problemstilling verd å diskutere, eller så lar man være. Og hvem kan si at man er 100 % ekte og sann på et nettforum, egentlig?

Skrevet

Det er nok ikke alle tråder det er verdt å forstå, om du skjønner.

Mange svarer i tråder selv om de er teite, fordi de liker litt action de også. Akkurat som deg. Lær deg å leve med det. Og ikke tilegg trådene altfor mye oppmerksomhet, Husk at dette bare er et virtuelt hang out sted.

Gjest dumme troll
Skrevet

Hvem er mest dum egentlig, de som oppretter tulletråder for moro skyld og som ler seg skakk av folk som prøver å svare seriøst på tulletråden - og som i etterkant lager tråder for å fortelle hvor moro de har av å opprette trolletråder. Eller er det de som svarer seriøst på noe de ikke vet er tull.

Jeg vet hvem jeg karakteriserer som dum. :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva det har å si om det er tulletråder eller ekte tråder?

Jeg har ingen forutsetning for å vite om noe som helst jeg leser her inne er sant. Dersom jeg kun skulle svare i tråder som jeg er 100% sikker på er sanne så kan jeg jo kun svare i tråder jeg selv lager.

Jeg velger å svare i tråder jeg synes har et interessant tema, og i tråder der jeg synes litt synd på ts og kan tenke meg å hjelpe vedkommende med et lite råd eller to.

Om ts spør "hvor mange erter er det plass til på en desiliter?" så ville jeg tenkt at ts enten tullet eller at ts ikke var den skarpeste kniven i skuffa. Men om jeg var i det gode hjørnet så kunne jeg godt svart at "det må du nesten sjekke selv, fyll opp en desiliter med erter og tell dem etterpå". Hvis det så viser seg at ts bare kjedet seg og laget en tulletråd, så føler jeg meg ikke lurt av den grunn. Fordi det som sagt ikke har noe å si for meg om det er tull eller ikke, selv om jeg gjør meg mine tanker om det. Kanskje blir tråden lest av en annen som lurer på hvor mange erter det går på en desiliter, så har jeg fått gitt råd til en stakkars sjel likevel. ;)

Skrevet

Noen tråder er så synlige forsøk på trolling, at de gidder jeg som regel ikke engasjere meg i. Noen er flinke til å trolle og gjør det med finesse, men dem er det langt i mellom. Som regel overdriver trollene, og da blir det så gjennomsiktig at det ikke er morsomt.

Ellers finnes det så mange forskjellige mennesker der ute, noen er veldig unge og naive, og de lurer på ting som andre kan se på som helt borti natta fjernt. Jeg ville ikke utsette disse unge sjelene for den påkjenningen det er å bli kalt troll når de kanskje spør om noe som for dem er helt reelt, og derfor svarer jeg heller så seriøst jeg kan. Uansett om akkurat DEN spesifikke tråden kan være trolling, så er det fullt mulig at det finnes andre som leser i den som har nytte av det som kommer frem.

Gjør det meg dum? I think not.

Skrevet (endret)

Jeg er ofte av den sorten som svarer uansett om jeg tror det er tull eller ikke tull!

La oss si at trådstarter tuller med en sak! Det finns dem som faktisk har akkurat dén saken som en problemstilling - selvom ts ser på det som tullete!

Jeg svarer uansett om jeg tror ts tuller eller ei, netopp pga. det jeg nå skrev!

Endret av Silmarill
Skrevet
Hvem er mest dum egentlig, de som oppretter tulletråder for moro skyld og som ler seg skakk av folk som prøver å svare seriøst på tulletråden - og som i etterkant lager tråder for å fortelle hvor moro de har av å opprette trolletråder. Eller er det de som svarer seriøst på noe de ikke vet er tull.

Jeg vet hvem jeg karakteriserer som dum. :)

Åpenbart de som ikke skjønner at mye er tull og blir kjempesure når de diskuterer..

Skrevet
Jeg også, ts, og om du gidder finne igjen den tråden om de som følte seg ekslukerte evt inkluderte på kg, gjør du meg en tjeneste.

:lete:

Da slipper jeg å forandre din tråd her.

:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...