Gå til innhold

Jakten på en god bh.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har levd under illusjonen om at jeg er C cup, max D til nå, men jo mer jeg leser og ser på BH-er online jo mer innser jeg at de jeg har ser rimelig merkelig ut egentlig.

Til nå:

Glamorize 1000 38 C http://www.bebeautiful.com/files/323GE3White.jpg

Utrolig fornøyd med kvaliteten, men passer ikke lengre. Trenger definitivt større cup.

Panche superbra Tango II Størrelse 36 D. Antar det er denne, men med litt andre mengdeforhold på vaskelappen.

Har bare prøvd denne på. I et knipetak hadde den forsåvidt passet, men er litt "spinkel" etter min smak. Føler også atden krymper brystene mine, men det kan være en ren optisk illusjon pga at fargen er knallrosa. Skal nok sannsynligvis også ha en større cup her... Virker på meg som om cupen skulle gått 2-3 fingerbredder lengre bak? Får antydning, og vel så det, av "armhulevalk".

Har og et par fra kappahl som jeg har plukket med meg på salg etter tankegangen "85 D, passer greit nok til et skift i det minste". De og burde vært 2-3 fingerbredder lengre bak, men er ofte overraskende ok med tanke på prisen.

Jeg har ingen mulighet til å bli ordentlig målt med det første, og internetthandling er mitt beste håp. Så, kan noen tipse meg litt om hvilke merker, størrelser osv jeg bør se litt nærmere på? Blir mye handling i blinde dette, men det blir nå bare slik sånn som ting er nå :)

Tips om butikker som er gode med tanke på 200-grensen tas også i mit med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor du i Oslo? Ta en tur på LaLina. Du kommer ikke til å angre, selv om du kommer over 200-grensen. Jeg kjøper BH'er der en til to ganger i året, og det er helt fantasisk kvalitet og passform.

Når du har fått målt deg der kan du eventuelt kjøpe flere bh'er i rimeligere forretninger.

Husk forøvrig at 85 er stort, og selv om skåla da blir større, så er bh'en for stor rundt, og vil skli opp på ryggen og ikke gi støtte. B'er skal sitte så stramt at du ikke får en finger under stroppen bak...

Skrevet

Jeg har rundt 10 timers reise til Oslo ;) Så det går desverre ikke.

Jevnt over, det neste halvåret har jeg ikke mulighet. Det kan være jeg skal til Bergen i løpet av sommeren, men da kommer til å ha elendig tid og rekker egentlig ikke noe da, og muligens en helgetur til London til høsten. Da planlegger jeg en tur til Bravissimo. Før det, så er netthandling min eneste reelle mulighet.

Så planen nå er å kjøpe 2-3 "billige" (altså under tollgrensen) som passer greit nok. Langt fra optimalt, men garantert bedre enn slik det er nå.

Jeg vet at uten å bli ordentlig målt er det mer eller mindre ren gjetting, men siden den Panache bhen jeg har nå faller greit i smak, men er feil størrelse, så peiler jeg meg litt inn på det merket.

36d er altså for mye ryggbånd og for lite pupp.

Men hvor høyt bør jeg sikte?

34dd?

32e?

30f?

Høyere enn dette og jeg tror jeg får sjokk :ler:

Jeg setter pris på alt av mer eller mindre kvalifiserte gjetninger, nå går det mer eller mindre i terning og dart ;)

Skrevet
Jeg har rundt 10 timers reise til Oslo ;) Så det går desverre ikke.

Jevnt over, det neste halvåret har jeg ikke mulighet. Det kan være jeg skal til Bergen i løpet av sommeren, men da kommer til å ha elendig tid og rekker egentlig ikke noe da, og muligens en helgetur til London til høsten. Da planlegger jeg en tur til Bravissimo. Før det, så er netthandling min eneste reelle mulighet.

Så planen nå er å kjøpe 2-3 "billige" (altså under tollgrensen) som passer greit nok. Langt fra optimalt, men garantert bedre enn slik det er nå.

Jeg vet at uten å bli ordentlig målt er det mer eller mindre ren gjetting, men siden den Panache bhen jeg har nå faller greit i smak, men er feil størrelse, så peiler jeg meg litt inn på det merket.

36d er altså for mye ryggbånd og for lite pupp.

Men hvor høyt bør jeg sikte?

34dd?

32e?

30f?

Høyere enn dette og jeg tror jeg får sjokk :ler:

Jeg setter pris på alt av mer eller mindre kvalifiserte gjetninger, nå går det mer eller mindre i terning og dart ;)

Kan du ikke forsøke å måle deg selv? Du kan bruke denne oppskriften, også finner du sånn nogenlunde ut hva du skal bruke :) Det er jo mye bedre enn at vi skal sitte og tippe på hva du trenger.

Skrevet (endret)

brastop.com

Skal jeg gjette ut i fra det du sier vil jeg tippe 34 F, eller 32 G, men ta noen mål for sikkerhets skyld:p

Kanskje du har en Change-butikk i nærheten?

http://change.com/htm/stores-no.asp

Endret av Corrazy
Skrevet

32 G? Jeg føler meg mer og mer som en melkeku :ler: Og det rare er at det er ikke snakk om mer enn en stor håndfull.

Desverre snakker vi her ytre ødemark uten bil ;) Men change var visst faktisk ikke lengre enn rundt 3 timer borte, så det er ikke helt umulig jeg får det til i løpet av våren.

Litt merkelig at det skal være så vanskelig å finne bilder av ulike bher lagt oppå hverandre, så man ser hvor stor cupen er.

Målebåndet mistenker jeg katten har stukket av med, men etter hukommelsen mener jeg at jeg fikk rimelig merkelige svar på kalkulatorer. Fra en ganske frynsete hukommelse, jeg mener målene mine er rundt 100 under og 115/120 på det bredeste. Husker iverfall at jeg pløyde målene mine gjennom en 8-10 kalkualtorer, og fikk alt fra 100B, 85D, 85DD osv med nøyaktig samme tall. Etter det ga jeg kalkulatorene litt opp. Men nytt målebånd i morgen. (Og jeg som ville handle i dag :ler: )

Ender nok med at jeg kjøper et par ulike på salg og på ebay, og bestiller en pakke med "bra extenders". Passer de da i cupen, men er for små rundt så får jeg trikset det til slik at de kan brukes. Det som da ikke passer får få seg en tur på qxl.

Skal bli deilig å finne noe som passer, i det minste bedre enn det jeg har nå. Perfekt passform tviler jeg på at jeg finner ennå, men nærmere enn dette jeg har nå må jeg nok klare etter eliminasjonsmetoden ;)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Husk at 32G er like stor i cupen som 85D, da. Bare at omkretsen er mye mindre, og at BH'en mest sannsynlig sitter mye bedre rundt brystkassa. Så du trenger ikke føle seg som en melkeku av den grunn. :)

Husk at når du tar mål så skal du stramme båndet så hardt rundt brystkassa som du får til, også skal du legge det så løst som mulig rundt puppene. (Hvis du ikke finner målebåndet så kan du ta en hyssingstump, stramme den rundt brystkassa, klippe av og måle med tommestokk isteden.)

I tillegg så skal en BH sitte veldig stramt på ytterste hakket når den er helt ny.

Skrevet

Der var målebånd funnet.

95 under

115 "midt på"

Og jeg får alt fra 42D, 95E, 36FF, når jeg svirret rundt på ulike kalkulatorer. De fleste ender opp med 42D.

Når da 36D er passe stort, men feil mengdeforhold mellom pupp og rundt så henger det ikke på greip.

Det skal bli deilig å få målt meg ordentlig, når nå det blir :ler:

Skrevet

hei

tenkte å forvirre deg mer...

du er ikke veldig langt unna min mål, og jeg trives godt i 85 g eller h - kommer selvsagt ann på hvilket merke du velger....

jeg er veldig fornøyd med fantasie og primadonna.

lykke til :-)

Skrevet
Der var målebånd funnet.

95 under

115 "midt på"

Og jeg får alt fra 42D, 95E, 36FF, når jeg svirret rundt på ulike kalkulatorer. De fleste ender opp med 42D.

Når da 36D er passe stort, men feil mengdeforhold mellom pupp og rundt så henger det ikke på greip.

Det skal bli deilig å få målt meg ordentlig, når nå det blir :ler:

Litt avhengig av merke og passform, vil jeg tro at med dine mål er 36F/FF riktigst. :)

Skrevet

Og jeg som har trodd livet var såpass "enkelt" som "opp en bokstav og ned et tall" :ler:

Men jeg ser jeg kan ha skrevet litt uklart. Jeg har ikke den beryktende "kvadruppel-puppen", kun at cupen stopper for langt fremme på brystkassen.

Ebay, brastop, og så hiver jeg de som ikke passer ut på qxl for en rimelig penge så skal jeg nok finne ut av dette :Nikke:

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Saanne kalkulatorer er ofte helt paa trynet! Jeg bruker 70DD og en gang fikk jeg til svar at jeg burde gaa for 85B ...:ler:

Du kan jo proeve denne metoden. Kanskje jeg skulle proevd den selv for aa se om det stemmer!

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Saanne kalkulatorer er ofte helt paa trynet! Jeg bruker 70DD og en gang fikk jeg til svar at jeg burde gaa for 85B ...:ler:

Du kan jo proeve denne metoden. Kanskje jeg skulle proevd den selv for aa se om det stemmer!

Stemte ganske bra det. Fikk til svar 70E, men DD er jo ikke med paa listen heller. :)

Gjest Lille-pus
Skrevet
Stemte ganske bra det. Fikk til svar 70E, men DD er jo ikke med paa listen heller. :)

DD er akkurat det samme som E.

Forskjellen er at man kaller E for DD noen steder i verden ;)

Ikke spør hvorfor, men slik er det. Greit å vite om du har lyst til å kjøpe BH utenfor Norge (når du er på ferie for eksempel).

Gjest Mea Culpa
Skrevet
DD er akkurat det samme som E.

Forskjellen er at man kaller E for DD noen steder i verden ;)

Ikke spør hvorfor, men slik er det. Greit å vite om du har lyst til å kjøpe BH utenfor Norge (når du er på ferie for eksempel).

Aha. Da laerte jeg noe nytt i dag og. :)

Skrevet

Hm.

Men 36F/FF, blir ikke det samlet sett utrolig stort rundt?

Skal bli spennende å se de nærmeste ukene :)

Gjest Blubberella
Skrevet

Denne stemte ikke på meg mht str rundt, under puppene... Ifølge denne skulle jeg ha brukt 95E, mens den BH'en jeg har som passer best er i 85E...

Kanskje jeg ikke målte stramt nok...? Sannelig ikke greit å finne "den perfekte BH" :sukk:

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Denne stemte ikke på meg mht str rundt, under puppene... Ifølge denne skulle jeg ha brukt 95E, mens den BH'en jeg har som passer best er i 85E...

Kanskje jeg ikke målte stramt nok...? Sannelig ikke greit å finne "den perfekte BH" :sukk:

Maalebaandet skal holdes stramt der ja. :) Og saa skal man vel helst runde av nedover. Saa hvis du maaler 89 cm f.eks. runder du av nedover til 85.

Gjest Gjest_student_*
Skrevet

Hva om man er ca90 under og 110 på det bredeste? Og selve brystene mine er såpass små at de ikke passer inn i en B-cup?

Eller tilsvarer cupen i 85B (deg jeg pleier å bruke) cupen i 90D? For jeg tenkte det heller var motsatt (85B = 90A)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...