Gå til innhold

Bergenske skolebarn nekter å la seg integrere

Anbefalte innlegg

Skrevet

De nektert rett og slett å snakke østlending selv etter flere uker i landsdelen. Dette til tross for at vi tilbyr dem norskopplæring i dyre dommer. Mange beholder demonstrativt skarre-r fordi de ønsker å markere avsky for språket vårt.

Noen bergenbarn motsetter seg til og med å bli integrert i skoleklasser og unngår bevisst å skaffe seg venner. Dermed er de en trussel for fellesskapet. De verste omgås bare sine egne slik at ghettotilstander oppstår. Mange beholder også sine gamle matvaner og omgangsformer. Ikke rart de sliter da.

Dersom bergenserne ikke snart godtar å bli assimilert til gode østlendinger bør de dra tilbake til Trøndelag der de kommer fra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Link?

:Gjesp:

:natti:

:sove:

Bedre kan det vel ikke sies?

Skrevet

Tulletitull! :ler:

Skal jeg legge på en liten skarre-r og bli bergenser her i "trøndelag" jeg som er østlending og bor i Bergen??

Skrevet

Denne var jo morsom, ser dåkke verkeleg ikkje det?? Det er jo ein ironiserande tekst over norsk dagligtale. Slik ser i alle fall eg på det :)

Skrevet
Denne var jo morsom, ser dåkke verkeleg ikkje det?? Det er jo ein ironiserande tekst over norsk dagligtale. Slik ser i alle fall eg på det :)

:roll:

Gjest AnneMari
Skrevet

Øhh, ja...? Det var då verkeleg ingen av svara her som indikerte at nokon tok dette alvorleg.

:goodbye:

Skrevet
Dersom bergenserne ikke snart godtar å bli assimilert til gode østlendinger bør de dra tilbake til Trøndelag der de kommer fra.

:ler: glimrende!

Skrevet
Øhh, ja...? Det var då verkeleg ingen av svara her som indikerte at nokon tok dette alvorleg.

:goodbye:

Og det har eg heller ikkje insinuert. Men folk lagar sovesmiley og skriv troll, det betyr vel at dei ikkje ser humoren? Eg tykte i alle fall det var ein festlig tekst. Tatt på kornet.

Gjest Realist
Skrevet
Og det har eg heller ikkje insinuert. Men folk lagar sovesmiley og skriv troll, det betyr vel at dei ikkje ser humoren? Eg tykte i alle fall det var ein festlig tekst. Tatt på kornet.

Tatt på kornet? Kan vestlendinger på Østlandet sammenlignes med fremmedkulturelle innvandrere? Det er nok ikke et korn som er tatt. Det er snarere en pille.

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet

Kristin - modi]

Endret av Kristin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...