Neytiri Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Vet ikke hva eg vil med inlegget, men er litt stresset over planleggingen nu. Trodde egentlig nervene hadde roet seg siden alt er egentlig i boks, untatt av å betale da!! Men nu hos svigers ble det tatt opp en diskusjon om penger.... Vi hadde diskutert i fjor kosn bryllup vi ville ha...eg og mannen....Først ville vi bare bort med forlovere, men han mente at det ville såre hans sine foreldre å ikke få være med. Eg var ikke fast bestemt om det skulle være lite eller stort så eg sa at vi kunne da ha det her(kirkebryllup). Gjestelisten var det verste sånn at vi ikke skulle ødelegge oss pengemessig.....til slutt har vi 57 stykker som kommer, som eg er i grunn fornøyd med. Penger har vi til dette også. Svigers hadde bestemt for et år siden å hjelpe med 10,000kr. men i grunn trenger vi ikke det. Men så kom svigermor, 1 1/2 måned før bryllupet og kritiserer oss for å ha valgt et sånt bryllup, at vi ikke bruker pengene til mer fornuftige ting. Dette for meg er skuffendes når vi trodde hele tiden at ho var fornøyd. Spørsmålet er da kanskje om noen har hatt noe lignende....at foreldre eller svigers er ikke på samme båt om kosn bryllup det er??? Trodde når man betalte selv at man kunne ikvertfall ha det uten mas fra andre...
Cammiebella Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Jeg synes ikke du skal tenke mye på dette, icechick. Så lenge dere betaler for bryllupet selv kan hun mene så mye hun vil, det er dere som bestemmer hvordan dere bruker deres egne penger.
Kirby Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Enig, og jeg tror det er vanskelig å skulle gjøre alle parter fornøyde i en slik situasjon. Gjør det slik dere har lyst til og trives med
leirbål Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Det er deres bryllup, og deres valg hva dere bruker pengene til. Uansett om hun har gitt dere penger eller ei. Hvis noen skulle gi oss penger til bryllupet ville vi tatt imot, men ikke godtatt at de derved skulle bestemme planene våre. Var pengene øremerket er burde det bli gitt beskjed om med en gang, så brudeparet kan velge om de vil ta imot eller ei. Ellers har svigermoren ingenting hun skulle ha sagt.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Jeg synes du skal si til svigermoren din at dere har såpass stort bryllup fordi mannen din mente at hans foreldre ville sette pris på det. Og at du nå forstår at det ikke er tilfelle, men at du likevel håper at hun kan respektere deres valg.
Neytiri Skrevet 22. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. april 2009 Jeg synes du skal si til svigermoren din at dere har såpass stort bryllup fordi mannen din mente at hans foreldre ville sette pris på det. Og at du nå forstår at det ikke er tilfelle, men at du likevel håper at hun kan respektere deres valg. Dette var faktisk ikke så dumt....eg har egenlig ikke store problemer med å si ting til ho, men er vanskelig å si det "pent" nok sånn ho forstår uten å gå i forsvarsposisjon. Takk for svar folkens...er gott å vite at det er flere som er enige med meg at vi skulle ha det sånn som vi ville. Er i utgangspunktet litt påvirket av ka vi trodde svigers ville se, men er kjempefornøyd med resultatet(håpentligvis).... Ka tror dere...skal eg ta denne praten med ho, eller også med min kommende mann til stede???ka ville dere gjort?
Jade Skrevet 22. april 2009 #7 Skrevet 22. april 2009 Trist når det skal bli sånn. Spesielt når det på en måte var for deres skyld. Men husk, det er dere som bestemmer. Svigermor får synse hvor mye hun vil! Lykke til med videre planlegging og den store dagen. Den blir sikkert kjempefin, og selv svigermor kommer sikkert til å sitte der med tårer i øynene når dere gir hverandre deres ja
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 Dette var faktisk ikke så dumt....eg har egenlig ikke store problemer med å si ting til ho, men er vanskelig å si det "pent" nok sånn ho forstår uten å gå i forsvarsposisjon. Takk for svar folkens...er gott å vite at det er flere som er enige med meg at vi skulle ha det sånn som vi ville. Er i utgangspunktet litt påvirket av ka vi trodde svigers ville se, men er kjempefornøyd med resultatet(håpentligvis).... Ka tror dere...skal eg ta denne praten med ho, eller også med min kommende mann til stede???ka ville dere gjort? Jeg synes dere kan være begge to. Det er ikke riktig at hun skal få si sånn uten å få et motsvar som gjør at hun kanskje tenker seg litt om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå