Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Begynner å få stygga til menn og orker snart ikke flere påstander om kvinner i negativ betydning. Menn vet best osv. Vi kan jo ikke noe teknisk, ergo blir vi stemplet som andrerangs vesener. Det er den følelsen jeg får. Så jeg er begynt å lure på om jeg skal gjøre det slutt med min samboer. Jeg er sint nå. Jeg vet jeg klarer meg uten en mann.

Og jeg vet ikke om jeg vil overstyres av en mann mer. På en måte har jeg fått nok. I dette forholdet har det ikke vært så mye av slike kommentarer, men jeg har been there before, og orker ikke mye av det, kjenner jeg.

Hvor mye skal man tåle, av typen "kvinnfolk! dette kan du bare holde kjeft om, for dette vet jeg bedre enn deg!" Sagt i en sint tone.

Jeg er rasende.

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet
"kvinnfolk! dette kan du bare holde kjeft om, for dette vet jeg bedre enn deg!"

Åhåhå!!!

Da hadde jeg fyrt meg noe så innmari opp!!!

Det skal ikke mange slike kommentarer til før du bør vurdere verdisynet til denne mannen GRUNDIG.

Og det mener jeg.

Gjest Zirine
Skrevet

Herregud. Skaff deg litt humor, forsøk å hent frem evnen til å se ironisk på ting og slutt nå for guds skyld og syt

.... så skal du se at verden bli et bedre sted å leve.

Skrevet

Jeg bruker frasen "mannfolk!" ofte jeg, mest for å erte han.

Hadde han bedt meg holde kjeft fordi han mente at han visste noe bedre enn meg hadde jeg blitt forbanna.

Gjest Poirot
Skrevet
Herregud. Skaff deg litt humor, forsøk å hent frem evnen til å se ironisk på ting og slutt nå for guds skyld og syt

.... så skal du se at verden bli et bedre sted å leve.

Hadde du likt å vært en annerangs person, en slik person Waco mener alle kvinner er?

Gjest Zirine
Skrevet

Jeg verken bryr meg om eller lar meg provosere av hva Waco mener om kvinner.

Gjest Poirot
Skrevet
Jeg verken bryr meg om eller lar meg provosere av hva Waco mener om kvinner.

Men hvis du bodde med ham kunne det jo blirtt litt slitsomt, slik Gjest beskriver...?

Gjest Zirine
Skrevet

Min erfaring er at begge kjønn sjikanerer hverandre - både humoristisk og med en ironisk tone - og uten at det egentlig stikker no dypere. Det får vi alle tåle.

Hvis det er slik at hun gjentatte ganger kommer sammen med menn som seriøst mener at kvinner er andrerangs, så bør hun kanskje flytte istedenfor å irritere seg - for så å se litt nærmere på hvor kresen hun egentlig er når hun velger samboer?

Jeg aner ikke, men mistenker denne gjesten vår for å være litt over the top nærtagende og ta alt fyren sier litt VEL bokstavlig.

Men ikke for det, jeg kan ta feil.

Skrevet

Hm. Hadde blitt skikkelig forbannet. Og sikkert gått meg en tur eller noe - muligens en tur på puben, litt typisk meg, men ikke alltid - får bare lyst å gjøre det... Jeg kan koke temmelig intenst og blir mutt som en østers til jeg har fått ting litt på avstand. Så spørs det hva jeg ville gjort - utifra hvor ofte, hva han sa etterpå osv.

Kan jo tolkes som om "du kan søren meg ingenting..."

Ta en prat med ham?

Gjest Brunhilde
Skrevet
Hvor mye skal man tåle, av typen "kvinnfolk! dette kan du bare holde kjeft om, for dette vet jeg bedre enn deg!" Sagt i en sint tone.

Jeg er rasende.

... jah, og allikevel er det de som undres over at noen velger å være en gift manns elskerinne.... !

Skrevet

Don Pedro, se for deg en gutt som bor sammen med en akademikerkvinne som bruker utdannelsen til å fundere over lengden på dopapir man bruker?

Waco

Skrevet

Forresten er det veldig typisk av jenter og fortelle hva mannen sier, og ikke hvorfor han sier det.

- Ødelegger du verktøyet hans?

- Gjør du det slik at alt går tregere?

- Trenerer du?

- Er du i veien?

Noen ganger kan det være hjelp og lage mat eller gjøre det litt koselig for begge to.... eller er jeg helt på bærtur nå?

Waco

Gjest gjesta
Skrevet

Kvinnfolk! Gå til kjøkkenbenken der du hører hjemme..

Dette kan sies på flere måter, hadde min mann sagt noe slikt hadde det vært humoristisk / ertende, hadde sikkert endt medt at han fikk en sofapute i hodet eller noe...

Hadde en mann sagt dette i ramme alvor, hadde jeg aldri kunnet leve med ham. Hadde han virkelig hatt et slikt kvinnesyn hadde det umuligjort et forhold.

Velger å tro at det er forholdsvis få menn som virkelig MENER det da.

Skrevet

:o Sagt i en SINT tone? Hadde ikke forholdt meg til det i en time, engang. Enkelt og greit. Ikke en halv time, engang. D.v.s....etter nærmere ettertanke så tror jeg ca 5 min hadde holdt.

Men det forutsetter jo selvfølgelig at du ikke bruker en slik tone selv.

Maiken

Gjest Poirot
Skrevet
Don Pedro, se for deg en gutt som bor sammen med en akademikerkvinne som bruker utdannelsen til å fundere over lengden på dopapir man bruker?

Waco

Det må være en flott mann!! :blunke:

Men jeg vil ikke tro man bruker utdannelsen til slikt tøyseprat. Snarere den delen av hjernen som ikke er utdannet.

Gjest lekebøll
Skrevet

Det er ikke alle menn som eier humoristisk sans heller, Zirine.

Overhørte en samtale i en kø engang;

mannen tok full "kontroll" (trodde han), og da dama hans spurte helt OK spørsmål, så svarte han oppgitt "det er jo sånn, da må du skjønne!", "herregud, fatter du ikke det her?", "lille venn, jeg har jo sagt detta her... Jeg vet åssen detta funker skjønner'u... herregud..."

Det var ihvertfall ingen tone jeg hadde funnet meg i.

Gjest gjest1
Skrevet

Den tonen der hadde ikke jeg funnet meg i heller. En annen ting er at en mann med den holdningen ikke hadde kommet inn i huset mitt. Han hadde vært diskvalifisert lenge før den tid..

:ler:

Gjest Zirine
Skrevet

Du tok ordene ut av munnen min (eller tastaturet mitt) mysan :)

Skrevet

-En mann som snakker til meg som om jeg var en baby- får enveisbillett en viss plass. :evil:

Gjest gjest1
Skrevet

Det skremmende er jo at altfor mange kvinner like den type menn da... Liker at han tar kontrollen og er sjef liksom, for da behøver de ikke tenke eller anstrenge seg selv. Det er ikke fleip. Jeg har selv diskutert dette med unge kvinner på nett for bare et par år siden, den gang det var en chattekanal som het sol30+ .... sukk jeg savner den kanalen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...