Gå til innhold

Et styrketreningsspørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Vilde_*
Skrevet

Jeg har aldri trent styrke, og vil begynne med dette. Jeg er normalvektig, men har relativt store, umuskuløse lår.

Jeg tenkte å trene hjemme bla. knebøy og utfall. Men vil disse øvelsene gjøre lårene mine større? Vi jo gjerne 'erstatte' fettet på lårene og rompa med muskler, hvis dere skjønner. Ikke musklene i tillegg til fettet..

Hvordan skal jeg gå frem?

(Skal selvsagt også trene andre deler av kroppen)

Videoannonse
Annonse
Gjest pigesind
Skrevet

Slike øvelser vil gjøre muskelmassen tettere, og du vil oppleve å bli strammere. Større blir nok ikke lårene av dette. Blir du å utføre øvelsene med egen kroppsvekt, eller bruker du hjelpemidler (strikk, manualer eller ball)? Punktforbrenning er som kjent ikke mulig, så vil du bli kvitt fett på lårene så er det utholdenhetstrening som gjelder. Gjør for øvrig også eksplosive øvelser som spenthopp og såkalte englehopp, da styrker du også skjelettet :)

Skrevet
Punktforbrenning er som kjent ikke mulig, så vil du bli kvitt fett på lårene så er det utholdenhetstrening som gjelder.

Dette stemmer vel ikke helt, kaloriunderskudd er hovedpoenget og styrketrening øker også forbrenningen.

Gjest Gjest_Vilde_*
Skrevet

Takk for svar!

Ettersom jeg aldri har trent styrke før, så begynner jeg først med egen kroppsvekt, og så etterhvert med manualer.

Trener noen økter kondisjon i uken også, og prøver å passe på hva jeg putter i munnen:)

Er knebøy og utfall best for rompe og lår? Eller har dere andre øvelser å anbefale? Rompa er som bolledeig nå..:/

Skrevet

Hvilke type øvelser eller apparater bruker du hjemme? Dersom ikke belastningen er stor nok vil du ikke bygge muskler i det hele tatt, men bare bevare muskelmassen, og såvidt det.

Fett kan ikke gå over til å bli muskler. Fettet må bort ved å gå i et kaloriunderskudd, og musklene bygges ved å gå i et kalorioverskudd. Litt paradoksalt, men man må ta det steg for steg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...