Gå til innhold

Hvilken megler skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal selge leiligheten min, og har snakket med to meglere. Nå lurer jeg på hvem jeg skal velge...

Megler A: Kommer fra stor kjede (Exact), voksen og erfaren mann, virka som han hadde ting veldig på "stell", vet akkurat hvordan han vil jeg skal style leiligheten før fotografering og skal gå gjennom leiligheten med meg for å fortelle meg hva jeg bør gjøre, var ganske rett på sak og virka profesjonell, ikke noe "koseprat" liksom, er den som selger mest på sitt kontor (ifølge ham selv), har solgt endel leiligheter i området jeg skal selge i.

Megler B: Kommer fra et uavhengig meglerkontor (ikke kjede) som holder til i området jeg skal selge i, dame ca 40 år, litt sånn mamma-type, veldig koselig å prate med, syntes leiligheten er koselig som den er og at jeg ikke trenger å gjøre så mye med den, veldig opptatt av ærlighet og at alt skal gjøres ordentlig.

Hvem velger jeg? Megler A var helt ok å prate med, men han var litt mer forretningsaktig, og litt mer sånn "Jeg er veldig flink!" Megler B var litt lettere å prate med, veldig behagelig.

Megler A koster meg ca 4-5000 mer enn megler B.

Hvem ønsker kjøpere å treffe på visning? En koselig mamma-type eller en proff mann som ifølge ham selv vet mye om både bygging og styling og det meste.

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig vanskelig å vurdere bare utifra det du skriver, men jeg ville nok gått for alternativ A.

Min samboer er eiendomsmegler, samt at jeg har en del med denne bransjen å gjøre gjennom jobb, og om man sjekker hvilke typer eiendomsmeglere som generelt utfører de beste salgene og selger mest, er det gjerne de som er profesjonelle og litt mer "rett på sak".

Men som sagt, vansklig å vurdere her.

Du har ingen bekjente i området som kjenner til/har brukt noen av meglerne, evt. kan anbefale noen andre? Ofte kan det lønne seg å høre litt rundt :)

Skrevet

Tror jeg har bestemt meg for megler A.

Tror ikke megler B er lite proff eller noe, men jeg følte kanskje megler A er litt "tøffere". Kanskje... Skinnet kan jo bedra! Vanskelig, men det er vel bare å velge en og satse på at det går bra :)

Skrevet

A passer en yngre garde i en hipp leilighet tenker jeg.

B passer bedre til de mer modne kjøperne av en mer moden bolig.

Vi valgte en moden megler (ganske ung faktisk) fordi vi skulle selge en moden bolig. En bolig til 4 mill som trengte en del modernisering syntes ikke vi trengte det andre alternativet; ei hipp og ung dame, ja nesten jente.

Vi betalte mer i meglerhonorar (valgte prosentbetalt), men satt igjen likevel igjen med mer pga. veldig god jobb fra megler og vår side før salget og under budrunden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...