Gå til innhold

kjøpte shampoo mot "grønt" hår hod frisøren

Anbefalte innlegg

Gjest grønnskolling
Skrevet

Vi har kobberrør i huset der jeg bor, og mitt blonde hår får grønnskjær pga det. Sist jeg var hos frisøren vasket de med en shampoo som var spesielt mot grønnskjær. Tror de sa det var noe rødt i det som skulle fjerne det grønne. Det funka kjempebra. Nå har det grønne kommet tilbake og jeg var innom der jeg klipte meg sist for å få tak i denne shampooen. Det var en annen frisør enn hun som klipte meg sist som ekspederte meg i dag. Hun ga meg en shampoo: KMS california, colorvitality, blonde shampoo. Det srår på at den: fremhever lysfarget og blondt hår, samt eliminerer gultoner. Men jeg trodde at gult og grønt må fjernes på forskjellige måter. At rødt eliminerer grønt, og lilla/blå eliminerer gult? Dere som har mer greie på meg: tror dere denne kan fungere, eller har jeg fått feil shampoo. Frisøren sa den var til gulskjær og grønnskjær, men hun virket liksom ikke så sikker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min mening har du fått "feil" sjampo. Det stemmer riktig at den sjampoen du først fikk skulle fjerne grønnskjær.

I vår fargeteori har vi en fargestjerne...og de fargene som er på motsatt side av hverandre nautraliserer hverandre. så da har vi grønt mot rødt, gult mot violet, og oransj mot blått....

sånn eg forstår det er at du har fått en lilla sjampo? Den kommer ikke til å hjelpe mot den grønne fargen på samme måten som den røde sjampoen du hadde fra før!

Hilsen frisør

Gjest grønnskolling
Skrevet

Takk for svar. Jeg prøvde den nå, og jeg synes ikke at grønnskjæret er borte i det hele tatt. Synes nesten det ble mer grønt. Kanksje fordi det fjerna gulskjæret, så grønne kom enda bedre frem? Eller så er det bare innbildning. Men jeg har vel rett til å bytte, selv om jeg har brukt av flasken? det var jo hun som ga meg feil?

Skrevet

Ja eg syns du burde dra tilbake å snakke med frisøren. Du burde kunne bytte til den sjampoen du egentlig trenger.....håper det ordner seg.

Gjest grønnskolling
Skrevet

Da skal jeg prøve det. Tusen takk for hjelpen:)

Skrevet

Stemmer nok at du har fått feil shampo ja, håper du får bytte uten problemer :)

Gjest grønnskolling
Skrevet

Var innom i dag og fikk bytta. Hun som var der i dag hadde tydeligvis mye mer peiling og sa med en gang at det var feil. Uff, synd at en frisør kan så lite, trodde dette var grunnleggende kunnskaper hos en frisør jeg. Men det ordna seg ihvertfall :)

Skrevet

Jeg har samme problem,og hadde blitt så glad om du kunne si meg hva den riktige shampoen heter?

Skrevet
Var innom i dag og fikk bytta. Hun som var der i dag hadde tydeligvis mye mer peiling og sa med en gang at det var feil. Uff, synd at en frisør kan så lite, trodde dette var grunnleggende kunnskaper hos en frisør jeg. Men det ordna seg ihvertfall :)

så fint da!!! Jo synd når frisører ikke kan jobben sin altså....men kan hende ho var lærling....uansett så fikk du den riktige sjampoen :)

Skrevet

Jeg vil anbefale en kombinasjon av renseshampooen fra KMS og shampoo med røde pigmenter. Bør ha begge for å få max effekt.

Skrevet
Jeg har samme problem,og hadde blitt så glad om du kunne si meg hva den riktige shampoen heter?

Lurer på det samme...

Skrevet

Hei:)

Har sett i frisørsalonger at det finnes en slik en shampoo som tar grønnskjær. Den kommer fra Matrix. Mins den het noe sånt som Essential og et eller annet. (Het den Swimmers et eller annet tru?) Flaska er grønn, og egentlig farlig lik den Essential So silver.

Grunnen til at jeg har kjennskap til denne, er at jeg tok den grønne flaska, da jeg var på jakt etter den sølvshampoo'en.

Dessverre fant jeg ingen link til akkurat denne shampoo'en.

Håper det var noe til hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...