Gjest gjest1234 Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Jeg er ei 19 år gammel jente som gjerne vil gå ned 5 - 10 kilo før juli. Har trent siden september 2008 uten noen effekt. På nyåret startet jeg også med 30 days ved siden av, men merker fortsatt ikke noen forskjell. Vekta sier at jeg har gått ned fra ca 64-63 kilo til 60, men tviler på at det er fett. Der jeg trener går jeg på timer som basic step og mrl (mage, rompe, lår), siden jeg syns det er mer motiverende. Jeg regner og også med at disse programmene budre være effektive, men hvorfor går jeg ikke ned? Jeg spiser ikke spesielt usunt heller. Har et normalt, sunt kosthold uten så mye sukker. Jeg drikker ikke brus, har bare spist godteri i påska - ellers bare frukt, vanlig brødmat og hjemmelaget middag. Kan noen være så snille og gi meg noen tips? Jeg er så lei av å være lubben/ små feit. Takker på forhånd!
Chanel.No5 Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 (endret) Hei. Kjempebra at du har kommet vel i gang med gode rutiner, men om jeg skal komme med noen bemerkninger så er det: - Disse timene er beregnet hovedsaklig for folk som ikke har trent før, trent lite osv. Når en har gått endel på disse timene er en klat for å utfordre kroppen/hodet ytterligere med å prøve mer utfordrende/hardere timer og for å unngå at kroppen blir vant til den samme treningen er det viktig å variere i tillegg. - Ville heller startet med å trene tung styrke på egenhånd, få en veileder eller PT til å sette opp ett program for deg. I tillegg ville jeg hatt rene kondisjonsdager. Step 2 timer er du nok klar for nå, prøv gjerne spinning, aerobic med litt utfordringer, dansing, løping, svømming osv. Det viktigste er at du nå prøver å trene litt hardere enn du gjør med disse "basic-timene" du nå går på. Men dette er bare noen tanker fra meg.. Endret 22. april 2009 av Lotte27
Gjest gjest1234 Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Takk for tipsene. Jeg skal virkelig forsøke dette, men syns bare det er rart at jeg ikke har fått noen som helst virkning av treningen. Da jeg startet i høst fikk jeg et oppsett laget av en av de som jobber der. Jeg syntes ikke det virket i det hele tatt enda jeg trente 3- 4 ganger i uka. Så det var etter jul jeg startet på timene. Jeg føler jeg ikke er for tøff til å trene alene. At jeg ikke er så flink til å presse meg selv.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Da spiser du antagelig for mye. Det er fullt mulig, selv om det du spiser er sunt.
venus_ Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Da spiser du antagelig for mye. Det er fullt mulig, selv om det du spiser er sunt. Eller for lite. Vet du hvor mye du får i deg på en dag?
Gjest Hyppig gjest Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 Man kan spise for mye selv om man spiser sunt. Jeg vil tipse deg om å gå inn på vektklubben til Grethe R. Der kan du regne ut ca hvor mye du forbrenner med og uten trening + få en ide om hvor mye kalorier det er i maten du spiser. Av egen erfaring fikk jeg en aha-opplevelse da jeg gikk på GR-kurs - hvor mye kalorier det faktisk utgjør hvis man spiser for mye av enkelte (sunne) matvarer. Husk også å drikk masse vann ! :-) Lykke til !
amare Skrevet 22. april 2009 #7 Skrevet 22. april 2009 det er enkelt! Forbrenn mer ut av kroppen enn det du får inn.. så er det bare å finne ut av det da, det er kanskje litt vanskeligere.. du må bare prøve deg fram. spis mindre eller del opp i flere mindre porsjoner- tren mer! prøv å spis forskjellige typer mat for å se hva som funker. drikk grønn te=)
Gjest gjest1234 Skrevet 22. april 2009 #9 Skrevet 22. april 2009 Det er litt vanskelig å trene mer. Jeg går på skole, jobb, band og russetid i mai. Samtidig som jeg holder på med dette må jeg øve til tentamen og eksamen. Jeg har man - fre som mulige treningsdager. Hender jeg dropper 1-2 timer av bandet for å trene. Jeg tror ikke jeg spiser for mye. Pga min hektiske hverdag tror jeg at jeg spiser for lite, selv om jeg prøver å spise innimellom. Jeg tar frokosten på skolen, det er det samme som lunsj. Det er 2-3 skiver brød. Hender jeg sparer den siste skiva til bussturen til jobben. Så blir det da middag et sted mellom 5 og 8. I tillegg spiser jeg frukt. Vi har også gratis fruktordning på skolen som gjør at jeg får i meg mye frukt. Jeg har forsøkt å spise oftere, men klarer ikke. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal få det til når jeg har så dårlig tid. Jeg beundrer virkelig de som klarer det. De burde få en medalje!
Annikken Skrevet 23. april 2009 #10 Skrevet 23. april 2009 Ett ord: Tålmodighet. Begynner du nå, er du ikke garantert å se resultater til juli, da skal du stå på ganske beinhardt i 2,5 mnd, og du har masse annet du skal tenke på nå. Selv ser jeg ikke skikkelige resultater før etter 3-4 mnd. (Og da mener jeg ikke kg, for vekt skal du ikke bruke som mål, bruk heller målebånd/ et fast klesplagg.) Selv synes jeg du er for ung til å begynne å stresse over slanking og trening. Du bør heller fokusere på å kose deg i russetida, og å øve på tentamen, og ha en fin sommer. Selvsagt bør du trene for å holde deg i form, men ikke stress så mye over dette nå? Tenk langstiktig istedenfor! Det er ikke farlig å ha noen kilo for mye - det er farligere å angre seg over at man bekymret seg for mye da man var ung. My 2 cents
Gjest Elfrida Skrevet 23. april 2009 #11 Skrevet 23. april 2009 Du har jo gått ned 4 kilo. Er det slik at du tror du har gått ned 4 kilo i muskelvekt etter at du begynte å trene? Det tviler jeg på.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #12 Skrevet 23. april 2009 Jeg ville kanskje prøvd å spist en stor/varm lunsj eller middag litt tidligere? Når jeg var litt yngre gikk jeg på folkehøgskole et år,og der har man faste måltider og spiste middag kl.3.Gikk ned fort i vekt uten å tenke over det.Spis ofte og lite.Og ta gjerne en stor sunn lunsj!
Gjest Kjenner meg igjen :) Skrevet 23. april 2009 #13 Skrevet 23. april 2009 Jeg vet så godt hva du mener, ts. Hadde det på samme måte lenge- trente masse (spinning og aerobic 3-4 ganger i uka) og spiste sunt. I hvertfall i følge meg selv.. Og kom ingen vei. Det å slanke meg har jeg alltid hatt et litt angstfylt forhold til, da jeg er en veldig "sulten" person som takler dårlig å ikke bli mett.. Men for noen uker siden fikk jeg et innfall av å melde meg inn i en "slankeklubb" nå nett. Så mitt tips er: Meld deg inn i vektklubb.no! Eller Grethe Roedes vektklubben.no, eventuelt (tror de er ganske like?) For meg var det en skikkelig tankevekker å se hvor mange kalorier det faktisk var i de sunne matvarene jeg spiste! Bare det å velge riktig brød er jo kjempeviktig Også gjør siden det lett å holde regnskap over antall kalorier inn/ut. For å si det sånn- jeg har aldri klart tanken på å slanke meg før nå, og nå har jeg gått ned 3,5 kilo på 2,5 uke! Er superfornøyd! Føler liksom ikke jeg har jobbet sånn for det heller.. En ting til: Drikker du noe særlig med alkohol? Etter at jeg begynte å føre regnskap på nett, har jeg skjønt at det er noe av det mest kaloririke man kan få i seg... Lykke til!!
Caramela Skrevet 23. april 2009 #14 Skrevet 23. april 2009 Da jeg studerte tidligere i en annen by var jeg stadig med på festlige lag, det ble utrolig mye alkohol! Når jeg flyttet roet jeg festingen ned ganske mange hakk, til bare en gang eller to i måneden. I løpet av et år sånn, uten å forandre noe særlig på kosten og treningen, hadde jeg gått ned 10 kg. Og det bare på å kutte ned på alkoholinntaket. Jeg vet du er russ, og forstår det kanskje kan bli litt alkohol om du drikker alkohol tho, så selv om jeg på den ene siden vil råde deg til å tenke litt over hvor mye alkohol du kjører i deg om du vil ned i vekt innen juli, vil jeg på den annen side be deg nyte tiden, ikke bry deg så mye akkurat nå, ta det heller til sommeren, og lag en langsiktig plan fra da av Dessuten, en vekt på 60 kg vil jeg ikke nødvendigvis kalle hverken lubben eller småfeit.. Med mindre du er 1.20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå