Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Heisann! Har akkurat kjøpt meg en leilighet med åpen kjøkken/stua-løsning. Kjøkkenet har mursteinvegg. Resten av rommet har hvite vegger. Hva slags farger burde jeg velge på sofa og evt. annet som puter, gardiner etc.? Noen tips?? =)
Gjest Elastica Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Hva liker du best? Jeg legger til grunn at det er røde mursteiner, slik at det er relativt nøytrale farger på veggene. Selv er jeg glad i grå, brun, eller sort sofa, og ellers nøytrale farger på resten av tilbehør. Det blir selvsagt annerledes dersom du er veldig glad i masse farger. Du kan selvsagt tenke på at det skal passe til den røde mursteinen, og bruke varme farger i puter og eventuelt gardiner. Mørk blå er nydelig sammen med mursteinsrødt. Ellers tror jeg at jeg hadde holdt meg til varme nyanser, som gammelrosa, muligens oransje eller mosegrønn. Hva slags stil liker du og hvordan er kjøkken og gulv, forresten?
Gjest Papirkurven Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Å, herre: Jeg leste "åpen bekkenløsning med mursteinsvegg" og tenkte "nå har småbarnsmødrene funnet på noe sprøtt igjen Jeg synes grønt høres ut som et bra valg her. en litt lys tone. Det komplementerer og demper murveggen og gir friskhet til det hvite.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Hva liker du best? Jeg legger til grunn at det er røde mursteiner, slik at det er relativt nøytrale farger på veggene. Selv er jeg glad i grå, brun, eller sort sofa, og ellers nøytrale farger på resten av tilbehør. Det blir selvsagt annerledes dersom du er veldig glad i masse farger. Du kan selvsagt tenke på at det skal passe til den røde mursteinen, og bruke varme farger i puter og eventuelt gardiner. Mørk blå er nydelig sammen med mursteinsrødt. Ellers tror jeg at jeg hadde holdt meg til varme nyanser, som gammelrosa, muligens oransje eller mosegrønn. Hva slags stil liker du og hvordan er kjøkken og gulv, forresten? Det er røde ja! Stue og kjøkken har parkett på gulv. Jrg har tenkt litt på jordfarger kanskje.. Egentlig er jeg glad i masse farger, men er ikke dristig nok til å dra den helt ut tror jeg.. mørkeblå har jeg ikke tenkt på engang.. tenkte på lyseblå, men mørkeblå elsker jeg jo! Så bra!
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Å, herre: Jeg leste "åpen bekkenløsning med mursteinsvegg" og tenkte "nå har småbarnsmødrene funnet på noe sprøtt igjen HAHAHAHA!! Jeg dør!!
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 Mursteinsvegg er jo så tøft! Jeg tenker meg at olivengrønt kunne vært pent. Eller jordfarger; Beige, mørk brunt, gull, hvitt.... Selv er jeg glad i mørke møbler, men dette blir jo smak og behag. Lykke til med fargevalget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå