Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, jeg skal begynne å jobbe igjen (etter fødselspermisjon) mandag til uka. I den forbindelse er jeg nå på sminke- og klesshopping :sjarmor:

Her om dagen var jeg på et parfymeri og ba om et pudder (eventuelt foundation og/eller pudder) som ikke skal vises veldig godt, bare dekke over mindre ujevnheter. Jeg fikk et pudder fra Clarins.

Ser nå at dette er et solpudder. Hva vil det si? Altså hva er forskjellen på solpudder og vanlig pudder? Forøvrig er dette pudderet todelt med en lys og en litt mørkere farge. Det er jo kjekt da, men hvorfor heter det solpudder. Litt redd for å ha kasta bort penger på solpudder når jeg egentlig skulle hatt vanlig pudder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Solpudderet er mer praktisk synes jeg.

Det gir en finere glød og kan brukes som både rouge og øyenskygge.

Men jeg har aldri brukt det som dekkende pudder.. det blir for mørkt.

Hvis du kan ta deg råd til det, så kjøp begge deler.

Bruk pudderet som vanlig pudder og tilsett litt "glød" med solpudder.

Vet ikke hva som er forskjellen utenom dette da..

Skrevet

Tror ikke forskjellen er noe annet enn at du bruker det vanlige pudderet til å matte ned huden mens du bruker solpudderet til å gi litt farge i ansiktet hvis du føler at det er behov for det. Hvis pudderet du har kjøpt er todelt med en lys og en mørkere skulle det ikke være noe behov for å kjøpe enda ett.

Jennifer

Skrevet

Tror egentlig denne selgeren har solgt meg noe som er litt mer i tiden enn det jeg faktisk spurte etter. For jeg ønska jo ikke å få farge, men å dekke. Ja ja, er vel egentlig ikke så farlig. For pudderet jeg tok er relativt lyst (selgeren anbefalte et mørkere, jeg steila og takka nei til det). Jeg HATER når det vises godt at man har pudder og/eller foundation i ansiktet. Tydelig skille under haka og i hårfestet er lite lekkert - etter min mening.

Forresten, hvordan er det med foundation? Det dekker vel enda bedre enn pudder? For en sånn litt "usminka", men elegant look (skjønn det den som kan...), hva er best? Foundation eller ei? Foundation og pudder? Enlighten me :ler:

Skrevet

Jeg synes det er kjempelekkert med en transparent foundation. Da matter og jevner man litt samtidig som den ikke dekker og tetter.

Jeg er dessverre ikke så heldig at jeg kan bruke den, siden jeg er plaget med couperose og har en del arr i ansiktet. :(

Skrevet

Pudder dekker ikke nødvendigvis så godt. Jeg bruker Touche éclat fra YSL, som er en concealer/highlighter, på urenheter og rundt øynene, og litt kremrouge i kinnene. Det er alt som trengs hvis ike huden er veldig uren. Den koster litt over 300,-, men det er det absolutt verdt. Ved siden av Guerlains solpudder er den det beste make up-produktet jeg har.

Skrevet

Hvor holdbart er pudder da? Ser liksom ikke for meg å bruke opp dette solpudderet med det første. Men hvor lenge kan jeg ha det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...