Coriander Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Har et par lap spørsmål igjen... Tok lap for to uker siden og såret i navelen vil ikke gro. I forrige uke sprakk det litt og jeg måtte til lege, som ordnet opp. Det var også infeksjon der, så jeg er nå på antibiotika. Renser det morgen og kveld etter legens anvisninger. Men nå har det gått enda en uke og jeg synes ikke det ser noe mer grodd ut og det svir noe skikkelig. Er dette normalt, har dere andre hatt det sånn? Det andre såret er helt grodd og skorpen er borte, bare denne navelen som skaper hodebry... :klø: Ringte fastlegen på mandag, men han ble irritert virket det som og hadde ikke tid til å se på det og det frister lite å ringe igjen. Kanskje dette er helt normalt og at jeg er litt masete/utålmodig?
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Har tatt lapraskopi.... Mine sår på sidene grodde fortere enn såret i navlen også. Stingene datt av de på siden før de i navlen og (sånne oppløsbare sting). Tror det kan være normalt, men spørs om du har betennelse eller infeksjon? Da kan det være lurt å la en lege se på det! Har selv et styggt arr i navlen etter lapraskopien og jeg tok det i høst. Ikke det at jeg trengte ett nytt arr der, siden hadde allerede en fra før fra piercing. Kanskje siden du hadde infeksjon at det vil ta lengre tid etter det igjen? Mulig du skal la det være litt i fred etterhvert også og ikke vaske så mye, tror kanskje det kan irritere det enda mer. Du kan jo evt gå til en annen lege.
prinzess Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Hei. Jeg har hatt to lap, og begge gangene tok det lang tid før for såret i navelen var bra igjen. Det var et litet område som tok lengre tid for å lukke seg men legen min sa at det var normalt. Viktigt at du er forsiktig med å løfte tunge ting en til to måneder etterpå. Jeg var så heldig at vi flyttede 3 uker etter operasjon så jeg kunne bare sitte å se på og peke på hvor allt skulle plaseres... det er de jeg sier er god timing.. (Forøvrigt så flyttet vi til 5e etage uten heis)
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Har et par lap spørsmål igjen... Tok lap for to uker siden og såret i navelen vil ikke gro. I forrige uke sprakk det litt og jeg måtte til lege, som ordnet opp. Det var også infeksjon der, så jeg er nå på antibiotika. Renser det morgen og kveld etter legens anvisninger. Men nå har det gått enda en uke og jeg synes ikke det ser noe mer grodd ut og det svir noe skikkelig. Er dette normalt, har dere andre hatt det sånn? Det andre såret er helt grodd og skorpen er borte, bare denne navelen som skaper hodebry... :klø: Ringte fastlegen på mandag, men han ble irritert virket det som og hadde ikke tid til å se på det og det frister lite å ringe igjen. Kanskje dette er helt normalt og at jeg er litt masete/utålmodig? Har også tatt det,fikk beskjed om å ta mist mulig på området til såret hadde grodd, skulle skifte bandasje annenhverdag, gikk fint annå dusje, siden jeg hadde banasje med plast på. fikk ikke vondt, eneste er at navelen er blitt litt rar he he. Kan det ha havnet en liten bit av suturen i såret? En ting er klart en lege har ikke lov å være sur eller sint/irritert på en pas, bare ring igjen og krev en time! ikke gi deg på dette! bedre å gå en gang for mye en en gang for lite!Eller du kan ringe sykehuset der du gjorde inngrepet Lykke til
Coriander Skrevet 24. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2009 Hyggelig med svar Har hatt muligheten til å gå med magen bar de siste dagene (hjemme) og det ser ut til å ha gjort underverker, det er mye bedre nå. Var også på sjekk på sykehuset i går og de var fornøyde. Tok tydeligvis litt tid før antibiotikaen begynte å virke også.
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 24. april 2009 #6 Skrevet 24. april 2009 Hos meg var det kun et vanlig arr etter et par uker, pent og ikke veldig synlig heller så jeg har tydeligvis vært heldig. Gjorde det på Riksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå