Gjest gurimalla Skrevet 16. juli 2003 #1 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg må nå skifte ut bokhyllene mine på stuen, har ikke lenger nok plass. I tillegg har vi behov for mer oppbevaringsplass til servise ol. Har stor stue og spisestue i ett. Jeg leter og leter, men finner ingenting jeg liker. Det blir litt for mye seksjon. Jeg ønsker noe som ikke er for dominerende, bor i en gammel bygård og her er det høyt under taket, synes ikke det blir særlig pent når slike oppbevaringsgjenstander tar for stor plass. Tips anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 20. juli 2003 #2 Del Skrevet 20. juli 2003 Synes de har mye fint på Ikea som ikke er så dominerende. Et tips for at store bokhyller ikke skal bli for dominerende, er å ha dem i samme farge som veggen - da synes de mindre. > Ikea: bokhyller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 21. juli 2003 #3 Del Skrevet 21. juli 2003 Kjøpte hobbyplater og snekra hyller sjøl..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 21. juli 2003 #4 Del Skrevet 21. juli 2003 Får ta en tur til IKEA en dag da. Synes Billy ikke er så aller verst og er enig i at man må være forsiktig med farger. Får se hva jeg finner... Hjemmesnekring tror jeg ikke det blir noe av - har desverre aldri hatt talenter i den retningen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 21. juli 2003 #5 Del Skrevet 21. juli 2003 En venninne av meg har kjøpt de laveste bokhyllene på IKEA (muligens Billy). Disse har hun satt bak sofaen, som står midt i rommet. Tror hun har 3 eller 4 slike hyller ved siden av hverandre jeg. På topen har hun lagt på en plate av limtre, som er satt inn med noe, slik at den er ganske mørk. Hyllene rommer mye og tar nesten ikke noen plass. De er nesten helt usynlige og ligner mest på et avlastningsbord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 21. juli 2003 #6 Del Skrevet 21. juli 2003 Hjemme hos meg blir det mest aktuelt å sette hyllene bak en lenestol og ved siden av armlenet på sofaen (ca en meter unna). Jeg tenker veldig på noen som er ca en meter høye, ca to og en halv meter i lengde. Da kan jeg henge bilder over hyllene og de vil "forsvinne" litt fra stuen. Er det noe slikt du har sett Lea? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 21. juli 2003 #7 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg elsker Ivar fra Ikea, for den kan jeg bygge om som det passer meg. Skal sies at jeg elsker forandringer. Men nå har Gubben satt alt av Ivar i kjelleren, han synes den er grusom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 21. juli 2003 #8 Del Skrevet 21. juli 2003 Hjemme hos meg blir det mest aktuelt å sette hyllene bak en lenestol og ved siden av armlenet på sofaen (ca en meter unna). Jeg tenker veldig på noen som er ca en meter høye' date=' ca to og en halv meter i lengde. Da kan jeg henge bilder over hyllene og de vil "forsvinne" litt fra stuen. Er det noe slikt du har sett Lea?[/quote'] Det høres ut som det samme ja. Det ble i hvert fal veldig pent hos min venninne og jeg har faktisk tenkt å adoptere ideen selv. Vi har ikke flere vegger ledige og må i så fall bruke plassen bak sofaen eller under et vindu. Om du kjøper en bred hylle eller flere smale spiller ingen rolle egentlig, for de bindes sammen av "hylla" på toppen. I tillegg kan man jo sette på lister som dekker skjøtene. Om treverket er i en annen nyanse enn selve bokhylla, så er det bare litt tøft synes jeg. Kontraster med lyst og mørkt treverk er ganske flott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå