Gjest Miley Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Hvordan fungerer de, hvordan bruker man dem, hva koster de, er de digitale eller er de tissepinner?
Gjest LC Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 tok ett raskt søk på google for deg, og limer inn teksten her : Eggløsningstest brukes til å finne tidspunktet for eggløsning. For å bli gravid skal du ha samleie dagene omkring eggløsning. En gang i måneden, normalt ca. 12-16 dager før neste menstruasjon, modnes et egg og man får eggløsning. Egget lever opptil 24 timer etter eggløsningen, og sædcellene overlever kun noen få dager. I praksis betyr det at det bare er mulig å bli gravid noen få dager hver måned. Eggløsningstest hjelper deg å finne de dager hvor du kan bli gravid. En eggløsningstest registrerer urinens innhold av LH, som skifter kraftig 24-36 timer innen eggløsningen. Eggløsningstesten viser helt enkelt når eggløsningen er i gang, og forutsier dermed de to dager hvor du har størst sjanse for å bli gravid. Hos Billige-Tester. no kan du kjøpe både Wondfo eggløsningstest eller Clearblue Digital Eggløsningstest. Du får de i forskjellige prisklasser Strimmel til 57 kroner (for tester nok til en syklus, 7 stk) Stav til 95 kroner (for en syklus) og clearblue digital til 199 kroner Alle testene brukes til å finne LH verdien i urinen Selv har jeg strips og synes det har fungert fint
Gjest Miley Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Takk Når bruker du stripsen da? Hele måneden, eller bare de dagene du tror du har el?
Gjest Alabama Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 http://pernille.info/faq_egglosningstest.htm På denne siden er det godt beskrevet under punkt 8. "Hvordan finner man ut hvilke(n) periode® en bør bruke eggløsningstester? " De billigste, altså stripsene, må man tisse i en kopp og putte stripsen nedi. På denne siden som selger billige tester er det en bruksanvisning: http://www.lavpris-tester.com/info.aspx?inf=5 Men må advare deg, jeg har bestilt tester derfra for over en mnd siden, og ikke mottatt noe enda!!! Så jeg har faktisk aldri tatt en eggløsningtest selv...
Gjest LC Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 I bruksanvisningen står det hvilke dager i syklusen du skal teste. Kommer jo an på hvor lang syklus du har Jeg testet fra dag 8 til dag 13, og fant den på dag 12 (testet ekstra tidlig fordi jeg aldri har funnet EL før og tenkte kanskje den kom tidlig til meg..
dreia Skrevet 23. april 2009 #7 Skrevet 23. april 2009 Jeg har kun brukt strimler, og for meg fungerer de utmerket. Det er store forskjeller i pris på EL-tester, alt fra CB digital til ca. 200 kr for 7 stk til billige strimler. Jeg kjøpte nylig 100 EL-strimler til hele £16,88 inkl. frakt, altså under tollgrensen på 200 kr. Fra bestilling til pakke i posten tok det en liten uke. Jeg har riktignok ikke prøvd testene ennå, men om de fungerer, vet jeg hvor jeg skal bestille fra neste gang også. Home Health UK (Her kan du mikse EL-tester og graviditetstester akkurat slik du ønsker - 100 strimler totalt. Genialt! ) På denne siden som selger billige tester er det en bruksanvisning: http://www.lavpris-tester.com/info.aspx?inf=5 Men må advare deg, jeg har bestilt tester derfra for over en mnd siden, og ikke mottatt noe enda!!! Så jeg har faktisk aldri tatt en eggløsningtest selv... Jeg har heldigvis ingenting å utsette på denne siden. Har fått alle tester jeg har bestilt i løpet av få dager. *** Miley: Prøver dere videre nå? Jeg ønsker deg lykke, lykke til! Håper virkelig dere lykkes denne gangen, og at du får den oppfølgingen du føler du trenger!
Gjest Miley Skrevet 24. april 2009 #8 Skrevet 24. april 2009 Miley: Prøver dere videre nå? Jeg ønsker deg lykke, lykke til! Håper virkelig dere lykkes denne gangen, og at du får den oppfølgingen du føler du trenger! Vi prøver videre ja Får ikke samme utredningen som deg, men jeg får en time der de skal sjekke meg fra topp til tå. Jeg har fått barn innimellom alle abortene og da kvalifiserer jeg ikke til noen diagnose, og da heller ikke til utredning, men maste meg til en time i hvertfall. Håper dere kan begynne på igjen med prøvingen snart, og at dere lykkes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå